Kjæregutt Skrevet 28. desember 2019 #21 Skrevet 28. desember 2019 (endret) Han kan gå gjennom en tid med mye stress. Spesielt til jul da folk er veldig utålmodige og hotell, restauranter er fulle av mennesker som vil være en f*** prioritet. Jeg hadde aldri hatt et angstanfall (4 år i jobbe), men i år jeg hadde dette en måned siden, jeg føler meg veldig identifisert med hva som skjer med mannen din. Jeg er veldig veldig omgjengelig også. Han tar ferier ofte? Husk at stress er akkumulerte, og han kan ikke redusere stress mens han jobber. Terapi er veldig nyttig for å lufte mange ting og redusere spenningen. Jeg er i samtaleterapi nå og det hjelpe meg😊 ( Jeg snakker om andre personlige ting foruten arbeid) Lykke til! Endret 28. desember 2019 av Kjæregutt
Oslodamen Skrevet 28. desember 2019 #22 Skrevet 28. desember 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Han har venner og sosiale relasjoner. Men ikke så ofte de møtes da alle er opptatt med småbarn på hver sin kant. Men møtes å tar en fest, ser en fotballkamp eller spiller golf sammen når det passer seg. Enkelte folk trives han bedre med enn andre. Han har ingen stor skrekk, men han takler ikke folk som «tar rommet» snakker hele tiden og tar mye plass. Hadde besøk av min søster i kveld, og hun kan være ganske intens, da får han hjertebank og blir uvel. Hun er snill, ikke noe med det, men elsker å diskutere og tar plass. Anonymkode: 35850...407 Fest, fotballkamp og golf er aktiviteter som krever liten grad av intimitet. På fest er det gjerne alkohol og på fotballkamp og golf ser man på eller deltar man i en aktivitet. Det er mye mer sosialt krevende å skulle sitte og konversere og underholde to, tre personer som er kommet på besøk. Du må komme opp med interessante samtaleemner, få gjestene til å føle seg bra, du blir bekymret for at de ikke trives, hvis du blir sliten, kan du ikke bare fjerne deg mentalt fra situasjonen uten at det virker uhøflig osv. Da er fokus på deg på en helt annen måte enn på en fotballkamp der man sitter og heier på laget. Hjertebank er selve angsymptomet med stor A, så jeg holder fremdeles en knapp på en form for sosial angst. Jeg ville helt konkret ha utforsket hva hans skrekkscenario er, det kan gi en pekepinn på hvor hovedproblemet ligger. - Er det verst hvis dere får besøk eller går i besøk? Hvem er det verst å få besøk av? Hvorfor? Er det verre med få personer? Mange? Folk han kjenner godt? Ikke kjenner godt? Hjelper det med alkohol? Har tidspunktet noe å si? Lunsj versus kveldsbesøk? Hjelper det å ha en retrettmulighet? Dere kan si at han ikke føler seg så vel og muligens må trekke seg tilbake, da har han mulighet til å slippe unna hvis det blir for ille. Ville det ha hjulpet? Sånn ville jeg fortsatt å spørre ham inntil han fikk bedre tak på hva han egentlig føler.
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2019 #23 Skrevet 28. desember 2019 8 timer siden, Oslodamen skrev: Fest, fotballkamp og golf er aktiviteter som krever liten grad av intimitet. På fest er det gjerne alkohol og på fotballkamp og golf ser man på eller deltar man i en aktivitet. Det er mye mer sosialt krevende å skulle sitte og konversere og underholde to, tre personer som er kommet på besøk. Du må komme opp med interessante samtaleemner, få gjestene til å føle seg bra, du blir bekymret for at de ikke trives, hvis du blir sliten, kan du ikke bare fjerne deg mentalt fra situasjonen uten at det virker uhøflig osv. Da er fokus på deg på en helt annen måte enn på en fotballkamp der man sitter og heier på laget. Hjertebank er selve angsymptomet med stor A, så jeg holder fremdeles en knapp på en form for sosial angst. Jeg ville helt konkret ha utforsket hva hans skrekkscenario er, det kan gi en pekepinn på hvor hovedproblemet ligger. - Er det verst hvis dere får besøk eller går i besøk? Hvem er det verst å få besøk av? Hvorfor? Er det verre med få personer? Mange? Folk han kjenner godt? Ikke kjenner godt? Hjelper det med alkohol? Har tidspunktet noe å si? Lunsj versus kveldsbesøk? Hjelper det å ha en retrettmulighet? Dere kan si at han ikke føler seg så vel og muligens må trekke seg tilbake, da har han mulighet til å slippe unna hvis det blir for ille. Ville det ha hjulpet? Sånn ville jeg fortsatt å spørre ham inntil han fikk bedre tak på hva han egentlig føler. Tror det er verst å få besøk, at de blir sittende i timesvis.. spesielt hvis det er mitt besøk og folk han synes er slitsomme. Familien min bl.a noen av de. Hvis det blir mye snakk om: hun som er grvid med han som er søskenbarn til naboen til han osv. Det takler han ikke, fordi han ikke bryr seg. Han liker mer humor og liker folk som er interessante å snakke med, som er ydmyke og som han deler felles interesse med. Han er veldig opptatt av å være høflig og få andre til å føle seg bra, men han sliter med å forholde seg til enkelte av mine, fordi de tar lett over. Sier ofte: du bør, du må, du du du... Anonymkode: 35850...407
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå