Gå til innhold

Dere som har PTSD

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har hatt  diagnosen 2 ganger for to forskjellige ting. 
Vanlig PTSD grunnet alvorlig bilulykke, blitt frisk fra den. Tok meg 8 år, hvor 3 var i terapi. 

Også har jeg PTSD etter barndommen, men vet ikke diagnosen akkurat, men er ganske sikker på at det er kompleks ptsd. Psykologen min er ikke noe glad i diagnose-prat, så jeg får ikke vit noe om hva som står i journalen av diagnoser. Men PTSD grunnet barndommen har blitt nevnt, men ikke spesifikt hvilken type ptsd.  
Er på grunn av omsorgssvikt, psykisk vold og mishandling, og overgrep.

Anonymkode: 1715b...6ee

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har hatt  diagnosen 2 ganger for to forskjellige ting. 
Vanlig PTSD grunnet alvorlig bilulykke, blitt frisk fra den. Tok meg 8 år, hvor 3 var i terapi. 

Også har jeg PTSD etter barndommen, men vet ikke diagnosen akkurat, men er ganske sikker på at det er kompleks ptsd. Psykologen min er ikke noe glad i diagnose-prat, så jeg får ikke vit noe om hva som står i journalen av diagnoser. Men PTSD grunnet barndommen har blitt nevnt, men ikke spesifikt hvilken type ptsd.  
Er på grunn av omsorgssvikt, psykisk vold og mishandling, og overgrep.

Du får ikke vite noe som står i journalen? Du har rett på innsyn, så om du ønsker å lese papirene kan du sende søknad om å få den tilsendt. 😊

Anonymkode: 03e7d...69d

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du får ikke vite noe som står i journalen? Du har rett på innsyn, så om du ønsker å lese papirene kan du sende søknad om å få den tilsendt. 😊

Vil ikke vite før behandling er over. Fordi jeg synes det er vanskelig å forholde meg til at ting blir skrevet ned og dokumentert. Hadde jeg fått velge så hadde jeg brent den journalen hver måned. Jeg hater den!! Håper noen hacker seg inni systemet til DPS og sletter den. 

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vil ikke vite før behandling er over. Fordi jeg synes det er vanskelig å forholde meg til at ting blir skrevet ned og dokumentert. Hadde jeg fått velge så hadde jeg brent den journalen hver måned. Jeg hater den!! Håper noen hacker seg inni systemet til DPS og sletter den. 

Jeg tror behandler er pliktet å informere om diagnoser. 
Men jeg forstår godt at det er ubehagelig at ting blir skrevet ned. Selv henter jeg journalene jevnlig, for jeg vil vite at jeg har dem tilgjengelig. Men ikke alle er som meg da 😉

Skrevet

10 år med psykisk vold

Anonymkode: 62858...5c9

Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror behandler er pliktet å informere om diagnoser. 
Men jeg forstår godt at det er ubehagelig at ting blir skrevet ned. Selv henter jeg journalene jevnlig, for jeg vil vite at jeg har dem tilgjengelig. Men ikke alle er som meg da 😉

Du søker om å få papirversjonen av journalen din månedlig? Vet at det ikke er alt som står inne på helsenorge..

Jeg har bestilt papirjournalen 1 gang tidligere, men vet ikke om jeg tørr å be om den enda en gang selv om de har skrevet mye nytt siden sist. Er nesten 1000 sider.

Anonymkode: b31e5...9b8

Skrevet
52 minutter siden, AnonymBruker said:

Må bare få sagt det. 

Voldtekt er en syk handling. Og deres reaksjoner er normale reaksjoner på unormale hendelser. Dere er normale men det dere har opplevd er unormalt. 

Dere har ingen skyld i det som har skjedd. Dere skal ikke føle hverken skam eller selvhat. Håper dere ser dere selv i speilet hver dag og tenker-  wow!! For en fantastisk person jeg er! ❤️❤️

Anonymkode: 363fb...557

Takk ❤️ 

Anonymkode: f5dba...06e

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du søker om å få papirversjonen av journalen din månedlig? Vet at det ikke er alt som står inne på helsenorge..

Jeg har bestilt papirjournalen 1 gang tidligere, men vet ikke om jeg tørr å be om den enda en gang selv om de har skrevet mye nytt siden sist. Er nesten 1000 sider.

Anonymkode: b31e5...9b8

Nei, har vel bedt om den 2 ganger, og fått utskrift av alt som var blitt skrevet frem til den datoen. Kommer også til å be om resten den dagen jeg blir skrevet ut av DPS 

Det forstår jeg! Journalen blir lang etterhvert 😅

Skrevet

Fant babyen min med pustestans i senga og h*n måtte ha en omfattende operasjon like etterpå for å overleve.

Anonymkode: 73153...a8a

Skrevet

Foreldrene mine død i bilulykke da jeg var 18, var der og så hva som skjedde. Fikk diagnosen ptsd etter noen år. Går i behandling nå

Anonymkode: 5e057...faf

Skrevet

Årevis med mobbing og psykisk vold fra mor og mormor, et søsken som ble alvorlig sykt og derfor ble også mamma lite tilstedeværende for meg. Pappa var rusmisbruker og tok etterhvert livet sitt.

Skrevet

Alvorlig omsorgssvikt og psykisk og fysisk mobbing fra siste året i barnehagen til 2.klasse på videregående.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...