Orly Skrevet 16. oktober 2025 #461 Skrevet 16. oktober 2025 Janmar skrev (Akkurat nå): Men i alle dager. Skjønner du føler deg veldig truffet. Det var et eksempel!! Og det eksempelet Marta kom med på 175 syns jeg var litt artig. Ferdig med saken nå. Dere mener noe annet. Helt ok. Men Hvorfor fortsette å dra dette ut i endeløse innlegg? Truffet fordi jeg reagerer på voksne som latterliggjør ? Nei, men jeg synes det er direkte barnslig å oppføre seg sånn og nei igjen det er ikke artig. Du skriver på et forum og må tåle å få motbør på innleggene dine 7
kubein Skrevet 16. oktober 2025 #462 Skrevet 16. oktober 2025 Virker som frøken bedreviter har stått opp med feil bein hele uka. Maken til frekke og umodne svar og storyer hun har lagt ut. Det er helt utrolig at et voksent menneske ikke evner å tenke over hvilke signaler hun sender ut. Det er ikke bare å velge hvilke lover og regler man selv skal følge. Både når det kommer til sikring av barn i bil og ellers i samfunnet. Hvorfor håne alle som er uenige med seg selv. Hun må være helt forferdelig å ha i sin omgangskrets, hvis hun er slik mot alle…… Legger opp til at det er greit å le av 12-åringer som sikres i bil. Men nå er det vel ikke slik at disse 12-åringene er vant med noe annet enn å sitte sikret i bilen på den måten. Er ikke slik at de slutter med sete når de er 7 år for så å måtte begynne med det igjen når de er 11… ergo de vet ikke om noe annet.. gud forby at foreldre er glad i ungene sine og vil sikre de i bil. Vesentlig forskjell på riktig sikring i bil og det å pakke inn barnet i bomull som hun sier og prøver å trekke sammenligninger med. 11 9
Orly Skrevet 17. oktober 2025 #463 Skrevet 17. oktober 2025 kubein skrev (11 timer siden): Virker som frøken bedreviter har stått opp med feil bein hele uka. Maken til frekke og umodne svar og storyer hun har lagt ut. Det er helt utrolig at et voksent menneske ikke evner å tenke over hvilke signaler hun sender ut. Det er ikke bare å velge hvilke lover og regler man selv skal følge. Både når det kommer til sikring av barn i bil og ellers i samfunnet. Hvorfor håne alle som er uenige med seg selv. Hun må være helt forferdelig å ha i sin omgangskrets, hvis hun er slik mot alle…… Legger opp til at det er greit å le av 12-åringer som sikres i bil. Men nå er det vel ikke slik at disse 12-åringene er vant med noe annet enn å sitte sikret i bilen på den måten. Er ikke slik at de slutter med sete når de er 7 år for så å måtte begynne med det igjen når de er 11… ergo de vet ikke om noe annet.. gud forby at foreldre er glad i ungene sine og vil sikre de i bil. Vesentlig forskjell på riktig sikring i bil og det å pakke inn barnet i bomull som hun sier og prøver å trekke sammenligninger med. 👏godt skrevet 3
Tivi20 Skrevet 17. oktober 2025 #464 Skrevet 17. oktober 2025 (endret) Janmar skrev (16 timer siden): Men i alle dager. Skjønner du føler deg veldig truffet. Det var et eksempel!! Og det eksempelet Marta kom med på 175 syns jeg var litt artig. Ferdig med saken nå. Dere mener noe annet. Helt ok. Men Hvorfor fortsette å dra dette ut i endeløse innlegg? Det er vel de færreste 12-åringer som er 175 cm, men ok, om akkurat dette eksempelet var «artig» (nå synes jeg ikke trafikksikkerhet er et spesielt morsomt tema jeg da), så har hun jo nå fortsatt å gnåle om hvor hysterisk morsomt det er at bilstol er anbefalt til 12 år i en uke, så det er vel strengt tatt hun som drar det ut i endeløse innlegg. I dag deler hun kommentar fra ei som har snudd ungen sin i en alder av 18 måneder og det skal liksom ikke være like sprøtt? Mitt barn skal sitte bakovervendt i hvert fall til skolealder og passert 120 cm, av ingen annen grunn enn at jeg ønsker hun skal sitte tryggest mulig, og blir sikkert beltestol i en del år etter det (barnefar og jeg er begge små og slanke mennesker så barnet blir nok aldri 175 cm). Hvorfor det skal være «morsomt» skjønner jeg ikke? Endret 17. oktober 2025 av Tivi20 Rettet skrivefeil 5 2
Mei88 Skrevet 17. oktober 2025 #465 Skrevet 17. oktober 2025 Dagens video viser vel at det det å provosere hun er ute etter eller?? 3
FruRosa Skrevet 17. oktober 2025 #466 Skrevet 17. oktober 2025 De har ikke vett nok til å tenke trafikksikkerhet med eget barn, så da er det ikke rart at de gjør narr av folk som ønsker å gjøre alt de kan for å sikre ungene sine! Direkte uspiselig sånn de holder på! 17
Oline5 Skrevet 17. oktober 2025 #467 Skrevet 17. oktober 2025 Det er i alle fall helt tydelig at hun er ute etter å provosere med videoen sin i dag. I følge henne er det bare 4 stk (av 38 tusen følgere!) som mener barn skal sikres i beltestol opp til 12 år. Likevel har hun rantet om dette i dagevis nå 🤷♀️ Veldig gøy at hun kommenterer at selv om hun er uerfaren som mor, så har hun sin egen mor å høste erfaringer fra. Hun sier at hun er "Datter av en mor som forstod at jeg ikke var et lite barn lenger". Det er liksom ikke mange dagene siden hun fortalte at hun som baby satt i en vippestol (!!!) mellom foreldrene på biltur 😳 Virker som at barnesikring foregår etter innfallsmetoden i den familien der... 11
abc23 Skrevet 17. oktober 2025 #468 Skrevet 17. oktober 2025 (endret) Tivi20 skrev (5 timer siden): Det er vel de færreste 12-åringer som er 175 cm, men ok, om akkurat dette eksempelet var «artig» (nå synes jeg ikke trafikksikkerhet er et spesielt morsomt tema jeg da), så har hun jo nå fortsatt å gnåle om hvor hysterisk morsomt det er at bilstol er anbefalt til 12 år i en uke, så det er vel strengt tatt hun som drar det ut i endeløse innlegg. I dag deler hun kommentar fra ei som har snudd ungen sin i en alder av 18 måneder og det skal liksom ikke være like sprøtt? Mitt barn skal sitte bakovervendt i hvert fall til skolealder og passert 120 cm, av ingen annen grunn enn at jeg ønsker hun skal sitte tryggest mulig, og blir sikkert beltestol i en del år etter det (barnefar og jeg er begge små og slanke mennesker så barnet blir nok aldri 175 cm). Hvorfor det skal være «morsomt» skjønner jeg ikke? Enig med deg!! Og nå var det noen som hadde kommentert at å ungen som begynte på skolen som var 6 år syns det var flaut å sitte i beltestol.. å at da fikk hun slippe...asså hva faen sier e bare.. om en 6 åring syns sånt er flaut da kommer det av voksne som legger det opp til at det er flaut. Samme som marta som oppriktig mener det skal være flaut.. som jeg da tenkte. Hva gjør di når barnet må ha hjelm på seg ? Eller ha refleksvest feks ? Eller regntrekk over sekken? Når man legger opp til at det er flaut fordi man er stor å har store interesser som sminke eller er en kul gutt. Barnet mitt er 10 år. Aldri hørt noen ting nevnes at det er flaut med diverse sikkerhet. Jeg kjenner at det er ikke direkte bilstol til 12 åringer som er problemet her. Men mer problemet med hvordsn ho og enkelte andre på div apper kommenterer hvor flaut å latterlig det er.. Endret 17. oktober 2025 av abc23 12 1
abc23 Skrevet 17. oktober 2025 #469 Skrevet 17. oktober 2025 Janmar skrev (19 timer siden): Har ikke mobba. Jeg sa jeg syns det var litt artig. Ville du sikret din som Marta sa 175 høye unge på 65 kg i en beltestol?? Haha men e vil heller si at d er jævlig bekymringsverdig om en 12 åring veier 65 kg! Så syns ikke marta kan bruke det som ett argument for å sitte sikkert i en bil.
LilleOlga Skrevet 17. oktober 2025 #470 Skrevet 17. oktober 2025 Forstår at ho er ute etter å provosere. Det er jo ofte det ho gjer, for å få følgere. Men no er ho så nazi på at det er anbefalt med bil til barnet er 12 år, men det står og i anbefalingene at det er anbefalt til ei viss høyde og vekt. Altså om ungen er over det så slutter en jo såklart med stol før det. Og å framsnakke noen som sluttet med bakovervendt stol når barnet var 18 mnd.. Hodet til eit lite barn er tungt i forhold til kroppen, det er jo derfor ein heller vil at hodet skal være mest mulig støtta ved kollisjon. Hodet er lite støtta om barnet sitt fremoverlente. Jeg jobber i helsevesenet og har sett nok til å aldri bagetalisere dette, uansett. Mine venninner både av de som har samme jobb, men og av de som jobber i skole/bhg har som mål at barna skal sitte bakovervendt til 4-års alder. Min nærmeste venninne bruker frisørkappe for å lette arbeidet etter biltur pga oppkast, men som hun sier; heller et barn som spyr eller et barn som får alvorlig skade den ene gangen uhellet kan være ute. Men som sagt; jeg tror Marta vet, og jeg tror hun kun gjør dette for å provosere. Penger snakker. Og det forstår jeg, skulle bare ønske at det ble gjort på et annet område enn når det kommer til sikring av barn i bil. Enkelte har hun som forbilde og kan tenke at det ikke er så nøye. Det kan være den ene, som ikke burde lyttet fordi de havner i en ulykke.. 4 2
Måne Rampelyset Skrevet 18. oktober 2025 #471 Skrevet 18. oktober 2025 Tråden er ryddet for persondebatt. Måne, admin.
Oline5 Skrevet 19. oktober 2025 #472 Skrevet 19. oktober 2025 Ok, så nå har Marta fått råd på helsestasjonen ang søvn. Legge henne mørkt på dagtid for å unngå stimuli. Ikke respondere når baby vil leke/prate/smile, siden hun er en nysgjerrig baby. Dette har jo vært oppe til diskusjon før. Hun har latterliggjort følgere som har kommet med tips om la baby få ro. Noen kommenterte vel også at hun kanskje ikke burde susse og kose så mye på henne når hun sov, men heller la baby få sove i fred. Da ble det en veldig uthenging av "mammapolitiet" som aldri kysset på barna sine... Tenk om det kunne gått opp for henne at mest sannsynlig fikk hun gode velmente råd, på lik linje med rådene fra helsestasjonen. Hvorfor skal alt kalles "mammapoliti" ? Her inviterer man folk inn i "stua" si...jo flere jo bedre (og jo mer klingende mynt i kassa). Man får være med på alt...dobesøk, aborter, egg-innsett, spying, fødsel...en salig suppe. Man blir litt investert og synes det er spennende å følge "venninna" si fra dag til dag. Kanskje en dag tenker man å gi venninna si et godt råd, for akkurat DET rådet var gull for en selv. Kanskje det var å la baby få sove i fred uten masse dikking og kosing som forstyrret søvnen. Plutselig ser man kommentaren sin postet ut på story, mens "venninna" latterliggjør deg foran alle sine 38 tusen følgere... "mammapoliti", "kysser ikke barnet sitt", "responderer ikke på baby sine behov", "du må jo feile noe", " glad jeg ikke har deg i livet mitt". Altså, hvis man inviterer folk til å være "venninner", da bør man også tåle noen vennskapelige råd. Hun burde tåle venninner som sa "Marta, nå må du legge fra deg ungen så hun kan sove litt i fred". Hun burde tåle " Kanskje du skulle lagt henne inn på soverommet der det er mørkt og kjølig". Det er sånn venninner prater til hverandre...Man pakker det ikke inn i redsel for å bli kalt mammapoliti. 9 2
loveanimals Skrevet 19. oktober 2025 #473 Skrevet 19. oktober 2025 Orly skrev (På 16.10.2025 den 20.02): 👆 Ikke om bilstol, men måten hun kommenterer på: Fy søren så frekk og utidig hun er blitt ! 6
abc23 Skrevet 19. oktober 2025 #474 Skrevet 19. oktober 2025 Maia3 skrev (4 timer siden): Ikke om bilstol, men måten hun kommenterer på: Fy søren så frekk og utidig hun er blitt ! Ja fy faen sier e bare om dette.. sjeldent jeg gidder å bry meg.. men akkurat slik hun har holdt på i det siste, å kommentere andre.. Greit nok at kommentaren om å ikke sminke seg er tullete i seg selv. Men den var jo ikke sånn ufin på noen måte. Å kalle folk for jævla idiot er jo ikke greit på noen måter. Hun viser jo bare at det er greit med nettets og stygge ord. Ikke bra i det hele tatt. Skjønner ikke hvordan man kan snakke sånn til andre, bare fordi dem er uenige. Å feks som personen skrev lengere oppe her, at hun inviterer jo Basicly alle inn i stua via snap, så hun må tåle at folk er uenige. Eller kommer med tips å råd osv. Man kaller ikke folk for en jævla idiot fordet.... 8
Orly Skrevet 19. oktober 2025 #475 Skrevet 19. oktober 2025 Maia3 skrev (4 timer siden): Ikke om bilstol, men måten hun kommenterer på: Fy søren så frekk og utidig hun er blitt ! Når man skriver både lol og jævla idiot så fremstår man ikke spesielt oppegående. 14 5
PostmannPat Skrevet 19. oktober 2025 #476 Skrevet 19. oktober 2025 Jeg har aldri hatt sansen for hverken Marta eller Audun. Har sett Insider episoden om han og hørt episodene på Avhørt. Han får ikke mye medfølelse av meg.. Jeg tror ikke hun gjør noe for å provosere bevisst. Jeg tror hun bare kjører sitt eget løp, uansett hva det gjelder, men sier noen i mot blir hun irritert, for ingen skal komme her og legge seg opp i hennes og deres liv! Og det er helt greit, men når du velger å dele livet ditt på sosiale medier må du også tåle kommentarer fra folk som er uenige, uten å måtte slenge så mye dritt. 12 4
Fru Uperfekt Skrevet 23. oktober 2025 #477 Skrevet 23. oktober 2025 Oline5 skrev (På 8.9.2025 den 21.46): Jeg blir faktisk litt bekymret, og har lyst til å sende velmenende mld, men jeg orker ikke ta sjansen på å bli hengt ut. Hun sier faktisk at hun stiller inn temperaturen på melkevarmeren til 50 (!!!) grader! Det er altfor varmt, og kan skolde barnet. Jeg får også litt grøss når jeg ser at de spyler baby med kjøkkenkrana, rett på huden. Håper virkelig at temperaturen er helt jevn 😳 De fleste kraner jeg har vært borti kan variere veldig...plutselig blir vannet kjempevarmt i krana hvis kaldtvann tappes inn andre steder i huset ( vaskemasin, toalett, dusj...) Jeg vasker ofte håret i vasken og aldri vært med på varierende temperatur, men vet det kan være problematisk i gamle hus
Fru Uperfekt Skrevet 23. oktober 2025 #478 Skrevet 23. oktober 2025 Oline5 skrev (På 16.10.2025 den 21.30): Det er noe jeg ikke helt skjønner med Marta og hennes latterliggjøring av egne følgere... Det virker som hun tror at all barnesikring i bil bare er anbefalinger, og at man kan velge det bort hvis det ikke passer/ ser dumt ut. Det er faktisk påbudt å sikre barna i beltestol/bilpute opp til 135 cm. (Det samme gjelder bakovervendt barnestol til barnet er 15 mnd ref tidligere diskusjoner der hun mener sånt er bare anbefalt ) Straffen er bot og prikkbelastning på førerkortet. Man kan altså ikke velge her, og MÅ altså sikre barnet om det er 0 eller 12 år ift høyden. Anbefalingene utover det er sikring til 12 år og 150 cm, og SKAL brukes hvis det er tilgjengelig i bilen. Rart å skulle bli latterliggjort for å følge lover og regler 🤷♀️ Barna må i enkelte tilfeller og være over 140 før de kan droppe pute, kommer an på bilen. Har noe med hvor skulder er i forhold til vinduskarmen. Mine må i ene bilen sitte på pute til de er ca 9 (145-146) pga dette.
Måne Rampelyset Skrevet 25. oktober 2025 #479 Skrevet 25. oktober 2025 Tråden er ryddet for persondebatt. Måne, admin.
Sol Rampelyset Skrevet 8. november 2025 #480 Skrevet 8. november 2025 Tråden er ryddet for persondebatt. Sol, admin.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå