Gå til innhold

Marta Alise og Audun Garthe

Fremhevede innlegg

Skrevet
Octopus skrev (3 timer siden):

Og sier i fra om MME-en ikke er blandet riktig! 

:klaske:

😂

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Melus skrev (På 14.7.2025 den 21.16):

Tror de fikk avslag på offentlig hjelp til ivf nettopp pga hans kriminelle fortid. 

Nei, de fikk beskjed om at de måtte vurderes nærmere men ble godkjent til slutt.

Skrevet

Hvorfor gjør de disse øvelsene med ungen flere ganger daglig?

Trodde det var vanlig å gjøre de kun hvis magen var forstoppet.

• Liker 1
Skrevet
Tough cookie skrev (10 timer siden):

Hvorfor gjør de disse øvelsene med ungen flere ganger daglig?

Trodde det var vanlig å gjøre de kun hvis magen var forstoppet.

Så mye som hun snakker om øvelser og trening skulle man tro det feilet ungen noe, som typ fysio har gitt øvelser for 

• Liker 7
Skrevet

Jeg syntes det er helt greit om man ikke får til ammingen. Men det er vel ikke vanlig å legge barnet, og bare dytte flasken inn i munn? I tillegg dokumentere det på snap 😳

Jeg vet ikke hva hun prøver og oppnå. Mulig hun jakter på den

• Liker 3
Skrevet
Umami skrev (1 time siden):

Jeg syntes det er helt greit om man ikke får til ammingen. Men det er vel ikke vanlig å legge barnet, og bare dytte flasken inn i munn? I tillegg dokumentere det på snap 😳

Jeg vet ikke hva hun prøver og oppnå. Mulig hun jakter på den

Jeg er helt enig… Er så koselig med nærhet når en mater barnet så hvorfor legge flasken i vognen å la henne drikke alene der?… 

• Liker 3
Skrevet
Jente27jente skrev (2 timer siden):

Jeg er helt enig… Er så koselig med nærhet når en mater barnet så hvorfor legge flasken i vognen å la henne drikke alene der?… 

Fordi ungen helt siden fødselen har gitt uttrykk for at hun vil holde flasken selv 😁

• Liker 8
Skrevet
Mei88 skrev (9 timer siden):

Så mye som hun snakker om øvelser og trening skulle man tro det feilet ungen noe, som typ fysio har gitt øvelser for 

Jeg ser flere influencere som har fått baby i det siste har daglig timeplan for:

-"tummy time", "attachement time" "Øvelser for fordøyelsen" 

Skrevet

Er det slutt på og følge babyens behov? Sove når hen er trøtt og spise når hen er sulten 😔 Må man har timeplan fra fødsel av? 

• Liker 4
Skrevet
Umami skrev (3 minutter siden):

Er det slutt på og følge babyens behov? Sove når hen er trøtt og spise når hen er sulten 😔 Må man har timeplan fra fødsel av? 

Litt merkelig og virker stressende synes jeg

• Liker 2
Skrevet

Og igjen ligger barnet med flasken støttet opp så hun kan «holde»den selv 😞 Jeg trodde det var viktig å fokusere på øyekontakt når man mater/ammer. Men, var visst viktigere at håret (som de har barbert bort) blir gredd.

• Nyttig 2
Skrevet
introvert_ skrev (På 29.8.2024 den 22.58):

Sikker? Er ikke 9 dager etter innsett veldig tidlig? Trodde man skulle vente 2 uker

Jeg fikk beskjed om 7 dager

Skrevet
Umami skrev (2 minutter siden):

Og igjen ligger barnet med flasken støttet opp så hun kan «holde»den selv 😞 Jeg trodde det var viktig å fokusere på øyekontakt når man mater/ammer. Men, var visst viktigere at håret (som de har barbert bort) blir gredd.

Prioriteringene der i huset er ikke nødvendigvis det vi andre hadde valgt å prioritere kan man si!

• Liker 5
  • Nyttig 1
  • 5 uker senere...
Skrevet

Noen burde kanskje informere Audun om at 'løve-mamma' har en betydning... Men om man gjør det så svarer hun nok som hun gjorde når noen kommenterte at de bruker så mye plass på kjøkkenet til Melina, at det kun er for å kverulere og ikke er til nytte for henne.

Skulle ønske hun kunne være litt mindre bisk og bare litt mer åpen for andres meninger.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg blir faktisk litt bekymret, og har lyst til å sende velmenende mld, men jeg orker ikke ta sjansen på å bli hengt ut.

Hun sier faktisk at hun stiller inn temperaturen på melkevarmeren til 50 (!!!) grader!

Det er altfor varmt, og kan skolde barnet.

Jeg får også litt grøss når jeg ser at de spyler baby med kjøkkenkrana, rett på huden. Håper virkelig at temperaturen er helt jevn 😳

De fleste kraner jeg har vært borti kan variere veldig...plutselig blir vannet kjempevarmt i krana hvis kaldtvann tappes inn andre steder i huset ( vaskemasin, toalett, dusj...) 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Oline5 skrev (9 timer siden):

Jeg blir faktisk litt bekymret, og har lyst til å sende velmenende mld, men jeg orker ikke ta sjansen på å bli hengt ut.

Hun sier faktisk at hun stiller inn temperaturen på melkevarmeren til 50 (!!!) grader!

Jeg får også litt grøss når jeg ser at de spyler baby med kjøkkenkrana, rett på huden. Håper virkelig at temperaturen er helt jevn 😳

De fleste kraner jeg har vært borti kan variere veldig...plutselig blir vannet kjempevarmt i krana hvis kaldtvann tappes inn andre steder i huset ( vaskemasin, toalett, dusj...) 

Tror dessverre at selv velmenende råd som ikke er i tråd med valgene de tar blir mottatt som mammapoliti og uante mengder med uthenging/latterliggjøring/de vet best selv.

• Liker 3
Skrevet

Har barnet fått noe diagnose at hun kaller seg løvemamma? 

Skrevet
Sunysunys skrev (21 timer siden):

Har barnet fått noe diagnose at hun kaller seg løvemamma? 

Er nok bare Audun som er uviten iforhold til terminologien.

• Nyttig 2
  • 2 uker senere...
Skrevet

Idag gikk det litt over stokk og stein med rare råd/måter å gjøre ting på kjente jeg 🙈

• Liker 1
  • 2 uker senere...
Skrevet
Oline5 skrev (På 8.9.2025 den 21.46):

Hei Marta,

Du havnet på utforsk hos meg i dag med overskriften "Marta vs Kvinneguiden".

Måtte ta en kikk, og jammen var jeg havnet i storien din!

Interessant...du ranter i vei som om det skulle vært den styggeste meldingen ever...,det måtte være veldig tungt å være som meg, og om jeg trodde jeg var en slags helgen som folk var glad for å ha i livet sitt...

Nå er jo du en influenser med 38 tusen følgere som påvirkes av deg... mange av dem gravide eller med babyer, som søker tips og råd av deg.

Du viser frem et produkt. Forteller og viser hva man skal gjøre. Du varmer til 50°C. Ingen ord om at du må kjøle melken igjen, skifte en bleie innimellom eller noe sånt...

Og hvorfor skal man i det hele tatt varme opp noe for så å måtte kjøle det ned? Hvorfor ikke bare stille inn på 37°C med en gang, skifte bleia og melken er perfekt?

Du sier babyen ville nektet å tatt flaska...ja, absolutt, men hun ville allerede ha skoldet seg!

Du burde ha forklart hvorfor du over-oppvarmet  melken, og ikke bare gjette på at alle nybakte mødre rundtomkring forstod hva du mente.

Når jeg skriver at jeg ble bekymret og ville sende mld, så var det for at du ga feil/manglende informasjon til andre.

Jeg har bare skrevet ett innlegg i den tråden... Jeg ønsker på ingen måte å bli plassert i et "vi" eller "oss". Jeg har ingen interesse av din familie-økonomi, strafferegister etc.

Jeg ser det er noen stygge kommentarer og ufine karakteristikker, så jeg vil absolutt ikke  assosieres med de.

Derimot ser jeg at du kanskje burde revurdere hva du sier om folk... kanskje du passer bedre inn i KG-gjengen da, i følge dine egne resonnementer?

• Liker 14
  • Hjerte 2
  • Nyttig 14

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...