Janmar Skrevet 21 timer siden #441 Skrevet 21 timer siden Selvfølgelig flaut om man er 170 og sitter sikret som en 3 åring.
Orly Skrevet 21 timer siden #442 Skrevet 21 timer siden Durancell skrev (30 minutter siden): En 12 åring i beltestol? Som er en normal 12 åring? Hva i alle dager er det for noe å skrive? Ja en 12-åring, ikke alle er like høye 2
Orly Skrevet 21 timer siden #443 Skrevet 21 timer siden Janmar skrev (3 minutter siden): Ja jeg vet jo det. Men en normal 12 åring sitter ikke i beltestol😅 så jo absolutt morsomt. Ikke morsomt og enda verre med voksne folk som snakker ned barn på 12 som sitter best mulig sikret. 1 7
Orly Skrevet 21 timer siden #444 Skrevet 21 timer siden abc23 skrev (18 minutter siden): Uans, så er måten hun kommenterer andre på usmakelig. Når ho mener man feiler noe fordi man har meninger motsatt av henne. Hun er kvass og frekk på måten hu snakker på. Når ho sier at man kan ikke tvinge en 12 åring i bilstol. En 12 åring som kanskje bruker sminke osv. Sånn legger hun det frem. Jeg syns det er skammelig å snakke sånn. Blir det på samme måte med barn som er 12 år som må bruke hjelm? De bruker sminke, er kule, så hjelm er for flaut. Så da skal ikke foreldre tvinge til å ha hjelm på? Det er måten ho presiserer å legger det frem på. Om en 12 åring sitter i bilstol eller ei, det er okey, men å le å latterliggjøre det. Og si at det er flaut fordi man er stor.. 👆 2
Janmar Skrevet 20 timer siden #445 Skrevet 20 timer siden Orly skrev (12 minutter siden): Hva i alle dager er det for noe å skrive? Ja en 12-åring, ikke alle er like høye Det presiserte hun jo også veldig på snappen da. Hu sa gjennomsnittlig høye 12 åringer sitter ikke i beltestol. Er man 120 og 12 år og 25 kg så er det noe annet.. det sa hun jo indirekte
Durancell Skrevet 20 timer siden #446 Skrevet 20 timer siden Orly skrev (21 minutter siden): Hva i alle dager er det for noe å skrive? Ja en 12-åring, ikke alle er like høye Jeg har en 12 åring og INGEN i klassen hans sitter i beltestol. Ikke alle er lange. 1
Orly Skrevet 20 timer siden #447 Skrevet 20 timer siden Durancell skrev (3 minutter siden): Jeg har en 12 åring og INGEN i klassen hans sitter i beltestol. Ikke alle er lange. Nei vel, det betyr ikke at ingen sitter i det ellers og heldigvis er mange opptar av å sikre barna mest mulig og ikke utfra alder men høyde 5
Orly Skrevet 20 timer siden #448 Skrevet 20 timer siden Janmar skrev (12 minutter siden): Det presiserte hun jo også veldig på snappen da. Hu sa gjennomsnittlig høye 12 åringer sitter ikke i beltestol. Er man 120 og 12 år og 25 kg så er det noe annet.. det sa hun jo indirekte Likevel gjør du blant annet narr av de, det er bare trist og ugreit 3
Janmar Skrevet 20 timer siden #449 Skrevet 20 timer siden Orly skrev (29 minutter siden): Likevel gjør du blant annet narr av de, det er bare trist og ugreit Det var jo snakk om store Kids. Har man en som ser ut som en barnehagekid så er det annerledes. Men nå var det snakk om store. Det er det jeg syns var litt morsomt.
Orly Skrevet 20 timer siden #450 Skrevet 20 timer siden (endret) Janmar skrev (8 minutter siden): Det var jo snakk om store Kids. Har man en som ser ut som en barnehagekid så er det annerledes. Men nå var det snakk om store. Det er det jeg syns var litt morsomt. Må du gi deg, herlighet så pinlige uttalelser. Blir flau over at voksne sitter å mobber de som velger å sikre barna sine best mulig så lenge man kan, det betyr ikke at man ser ut som en barnehage kid av den grunn🙄 Endret 20 timer siden av Orly 2 7
Janmar Skrevet 20 timer siden #451 Skrevet 20 timer siden Orly skrev (Akkurat nå): Må du gi deg, herlighet så pinlige uttalelser. Blir flau over at voksne sitter å mobber de som velger å sikre barna sine best mulig så lenge man kan, det betyr ikke at man ser ut som en barnehage kid av den grunn🙄 Har ikke mobba. Jeg sa jeg syns det var litt artig. Ville du sikret din som Marta sa 175 høye unge på 65 kg i en beltestol??
Orly Skrevet 19 timer siden #452 Skrevet 19 timer siden Janmar skrev (Akkurat nå): Har ikke mobba. Jeg sa jeg syns det var litt artig. Ville du sikret din som Marta sa 175 høye unge på 65 kg i en beltestol?? Jo du mobber , bare les gjennom egne innlegg du. 2 2
Pippi Lotta Skrevet 19 timer siden #453 Skrevet 19 timer siden Janmar skrev (10 minutter siden): Har ikke mobba. Jeg sa jeg syns det var litt artig. Ville du sikret din som Marta sa 175 høye unge på 65 kg i en beltestol?? Av og til blir jeg direkte flau av hva voksne kan få seg selv til å skrive!!! Du mober ikke, du bare haker på en 12 åring..... 2 3
Janmar Skrevet 19 timer siden #454 Skrevet 19 timer siden Pippi Lotta skrev (Akkurat nå): Av og til blir jeg direkte flau av hva voksne kan få seg selv til å skrive!!! Du mober ikke, du bare haker på en 12 åring..... Er det noen 12 åringer i tråden her? Nå må du gi deg. Jeg sa at er man 120 høy så er det annerledes. Men ser meg ferdig å diskutere. Jeg må få lov å syns det hadde vært morsomt å sett en som hun siterte på snappen sin i beltestol.
Durancell Skrevet 19 timer siden #455 Skrevet 19 timer siden Orly skrev (59 minutter siden): Nei vel, det betyr ikke at ingen sitter i det ellers og heldigvis er mange opptar av å sikre barna mest mulig og ikke utfra alder men høyde Mange rare foreldre🤭
Oline5 Skrevet 19 timer siden #456 Skrevet 19 timer siden Det er noe jeg ikke helt skjønner med Marta og hennes latterliggjøring av egne følgere... Det virker som hun tror at all barnesikring i bil bare er anbefalinger, og at man kan velge det bort hvis det ikke passer/ ser dumt ut. Det er faktisk påbudt å sikre barna i beltestol/bilpute opp til 135 cm. (Det samme gjelder bakovervendt barnestol til barnet er 15 mnd ref tidligere diskusjoner der hun mener sånt er bare anbefalt ) Straffen er bot og prikkbelastning på førerkortet. Man kan altså ikke velge her, og MÅ altså sikre barnet om det er 0 eller 12 år ift høyden. Anbefalingene utover det er sikring til 12 år og 150 cm, og SKAL brukes hvis det er tilgjengelig i bilen. Rart å skulle bli latterliggjort for å følge lover og regler 🤷♀️ 2 6
Orly Skrevet 19 timer siden #457 Skrevet 19 timer siden (endret) Durancell skrev (5 minutter siden): Mange rare foreldre🤭 Det er rart å sikre barn mest mulig? Ja jøss da får du mene de er rare , jeg tenker de er fornuftige og oppegående mens voksne folk som mobber er rare , Endret 19 timer siden av Orly 4 3
Orly Skrevet 19 timer siden #458 Skrevet 19 timer siden Oline5 skrev (2 minutter siden): Det er noe jeg ikke helt skjønner med Marta og hennes latterliggjøring av egne følgere... Det virker som hun tror at all barnesikring i bil bare er anbefalinger, og at man kan velge det bort hvis det ikke passer/ ser dumt ut. Det er faktisk påbudt å sikre barna i beltestol/bilpute opp til 135 cm. (Det samme gjelder bakovervendt barnestol til barnet er 15 mnd ref tidligere diskusjoner der hun mener sånt er bare anbefalt ) Straffen er bot og prikkbelastning på førerkortet. Man kan altså ikke velge her, og MÅ altså sikre barnet om det er 0 eller 12 år ift høyden. Anbefalingene utover det er sikring til 12 år og 150 cm, og SKAL brukes hvis det er tilgjengelig i bilen. Rart å skulle bli latterliggjort for å følge lover og regler 🤷♀️ 👏👏👏
Orly Skrevet 19 timer siden #459 Skrevet 19 timer siden Janmar skrev (11 minutter siden): Er det noen 12 åringer i tråden her? Nå må du gi deg. Jeg sa at er man 120 høy så er det annerledes. Men ser meg ferdig å diskutere. Jeg må få lov å syns det hadde vært morsomt å sett en som hun siterte på snappen sin i beltestol. 120, eh opptil 150 kan man altså sitte i stol , rart å dra inn 120 og sitte å mobbe da, igjen bare pinlig oppførsel og ja det kan i grunn virke som enkelte av dere er 12 år 1 1
Orly Skrevet 19 timer siden #460 Skrevet 19 timer siden Pippi Lotta skrev (14 minutter siden): Av og til blir jeg direkte flau av hva voksne kan få seg selv til å skrive!!! Du mober ikke, du bare haker på en 12 åring..... 🫶 bare pinlig å se hvordan de oppfører seg 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå