Gå til innhold

Hvor i Bergen er det best å bo?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det fortsatt ustabilt ved Straxhuset? 

Anonymkode: 6eaa4...e86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Er det fortsatt ustabilt ved Straxhuset? 

Straxhuset er i et veikryss på Gyldenpris... Mener du Laksevåg (litt flott, mye trashy)? Høyblokkene på Gyldenpris over krysset? Området mellom Solheim og Gyldenpris er blitt dyrt, de har jo revet det meste og bygget funkis-boligblokker, gangbro, butikker mm. 

Anonymkode: 32299...ef2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Straxhuset er i et veikryss på Gyldenpris... Mener du Laksevåg (litt flott, mye trashy)? Høyblokkene på Gyldenpris over krysset? Området mellom Solheim og Gyldenpris er blitt dyrt, de har jo revet det meste og bygget funkis-boligblokker, gangbro, butikker mm. 

Anonymkode: 32299...ef2

Tenker på Laksevåg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.1.2020 den 1.46):

Det heter SANDVIKEN. Sandvika er i Oslo

Anonymkode: da2f6...5c9

Sandvika er i Bærum.

Anonymkode: 2193e...d9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg studerte i Bergen og ble boende og vi kjøpte leilighet på Laksevåg for 5 år siden og stortrives. Vi bor på Ytre Laksevåg, her er det stille og rolig, kort vei til sjøen, natur og kollektivtilbudet er helt supert. Vi kan ta 6'eren eller 20 bussen som går rett ved leilighet eller Vi kan spasere ned til Lyngbø rrv. 555 og ta bussen som går igjennom tunnelen og bruker kun 5 min til sentrum. Vi går også ofte til sentrum. 

Vi har 1 barn og opplever området som trygt, rolig og barnevennlig og det er mange tilflyttere som oss, som også har kjøpt her. 

For oss som opprinnelig er fra Oslo, syntes vi det var rart å høre at Laksevåg liksom ikke skal være et godt sted å bo. Da tror jeg folk tenker på områdene rundt Gyldenpris.

Anonymkode: a0512...6ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bodde i Sandviken før vi kjøpte på Laksevåg og vi trodde vi ønsket å bo i Sandviken eller Nordnes. Nå er jeg sjeleglad for at vi endte opp på Laksevåg. Vi bor godt, mer for pengene, stor balkong, barnevennlig og stor inngjerdet lekeplass rett på utsiden. Vi har også sol! 

Anonymkode: a0512...6ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Utover Sandviken/Ytre Sandviken og Øyjorden. Går busser hele tiden. Sentralt. Øyjorden er det beste stedet jeg har bodd i Bergenhus, sentralt men likevel fredelig.

Andre steder jeg har likt å bo er Nordnes og midt i sentrum, men da var jeg student. 

Har også bodd i Solheimslien og Danmarks plass, ikke mine favorittbosteder, mer utrygt, og stygt (min mening). Føltes også kaldere (skyggesiden?).

Har også bodd i Sandviken/Mulen. Nydelig utsikt, rolig, men kort til sentrum - en del bakker oppover da. Busser går ikke veldig ofte. 

Ikke glad i bydelene utenfor sentrum. Som for eksempel Åsane, har masse folk - men føler jeg ikke er i Bergen.. Det er kjøpesentre, Ikea, Europris og Biltema osv osv. Kan godt handle der, men ikke bo der. Utrolig stygt også, er min personlige mening.

Men alt kommer an på hva du liker, om det skal være i sentrum, sentralt, "billig", om du har barn osv. osv.

Anonymkode: 15af2...d8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...