Manolo Skrevet 2. januar 2020 #441 Skrevet 2. januar 2020 Akkurat nå, Hulderen skrev: Familien Bjørnhol/Behn representerer ikke det norske folk. Det gjør heller ikke Märtha og barna hennes. Det der er bare flisespikkeri. Bare fordi man tar fra noen en tittel, så forandrer det ikke hvem de er, og hva de betyr for folk. Det du sier er bare tullete og lite gjennomtenkt. 6
youcancallmejune Skrevet 2. januar 2020 #442 Skrevet 2. januar 2020 4 minutter siden, Hulderen skrev: Familien Bjørnhol/Behn representerer ikke det norske folk. Det gjør heller ikke Märtha og barna hennes. Märta gjør det enten hun vil eller ikke. Hun er en norsk prinsesse og denne saken er mye omtalt i utlandet. Det kommer flere kongelige til begravelsen, og jeg tror det vil vekke stor oppmerksomhet hvis de skyver unna kjæresten hans der også. Jeg håper virkelig de ikke gjør det. 7
Viki6 Skrevet 2. januar 2020 #443 Skrevet 2. januar 2020 18 timer siden, moreno skrev: Märtha står i dødsannonsen hans, men ikke kjæresten hans.. er det vanlig? Jf. Aftenposten for imorgen. Jeg syns det er svært spesielt. Får håpe at det er etter Ebba sitt eget ønske. Eks-kona står, men ikke kjæresten som tok vare på Ari de siste to-tre årene. Håper virkelig at Ebba blir tatt vare på og er inkludert i familien 💕 27
Viki6 Skrevet 2. januar 2020 #444 Skrevet 2. januar 2020 17 timer siden, moreno skrev: Jeg vet ikke hva som vanligvis står i slike annonser når det er snakk om ny kjæreste / ex-kjæreste, derfor jeg spurte. Det var ikke et forsøk på å definere hva som er vanlig og ikke. Jeg er abonnent og har e-avisen. Annonsen står i Nettavisen nå.
Hulderen Skrevet 2. januar 2020 #445 Skrevet 2. januar 2020 8 minutter siden, Manolo skrev: Det der er bare flisespikkeri. Bare fordi man tar fra noen en tittel, så forandrer det ikke hvem de er, og hva de betyr for folk. Det du sier er bare tullete og lite gjennomtenkt. Som jeg har skrevet tidligere: Märtha og barna hennes er ikke en del av Kongehuset. Dermed representerer de ikke det norske folk. Foreldrene til Ari har aldri vært en del av Kongehuset. Dette er ikke flisespikkeri, og kommentaren min er absolutt gjennomtenkt. 18
youcancallmejune Skrevet 2. januar 2020 #446 Skrevet 2. januar 2020 2 minutter siden, Hulderen skrev: Som jeg har skrevet tidligere: Märtha og barna hennes er ikke en del av Kongehuset. Dermed representerer de ikke det norske folk. Foreldrene til Ari har aldri vært en del av Kongehuset. Dette er ikke flisespikkeri, og kommentaren min er absolutt gjennomtenkt. Tror du utlandet bryr seg om hvorvidt de er medlemmer av kongehuset eller kongefamilien? For dem er hun en norsk prinsesse og i høyeste grad en offentlig person. 9
Manolo Skrevet 2. januar 2020 #447 Skrevet 2. januar 2020 Akkurat nå, Hulderen skrev: Som jeg har skrevet tidligere: Märtha og barna hennes er ikke en del av Kongehuset. Dermed representerer de ikke det norske folk. Foreldrene til Ari har aldri vært en del av Kongehuset. Dette er ikke flisespikkeri, og kommentaren min er absolutt gjennomtenkt. Formelt er de ikke en del av Kongehuset. Uformelt representerer de det norske folk. Hvorfor tror du så mange er opprørt over valgene til prinsesse Märtha Louise? Du prøver å komme deg unna på en technicality, som de sier på engelsk. Foreldrene til Ari er en helt annen sak. 9
Muskath Skrevet 2. januar 2020 #448 Skrevet 2. januar 2020 Jeg forstår ikke denne enorme interessen. 6
Hulderen Skrevet 2. januar 2020 #449 Skrevet 2. januar 2020 11 minutter siden, youcancallmejune skrev: Tror du utlandet bryr seg om hvorvidt de er medlemmer av kongehuset eller kongefamilien? For dem er hun en norsk prinsesse og i høyeste grad en offentlig person. Det spiller da ingen rolle hva utlandet mener. Her ble det påstått at hun og foreldrene til Ari representerer det norske folk. Det gjør de ikke. 7
youcancallmejune Skrevet 2. januar 2020 #450 Skrevet 2. januar 2020 Akkurat nå, Hulderen skrev: Det spiller da ingen rolle hva utlandet mener. Her ble det påstått at hun og foreldrene til Ari representerer det norske folk. Det gjør de ikke. Selvfølgelig gjør de det i utlendingenes øyne. Ikke foreldrene til Ari, men kongefamilien. Det gjør de alltid. Ikke bare når de representerer offisielt , men også når de står last og brast med sjamaner med tvilsomt budskap eller omgås dømte menneskehandlere privat. De er våre kongelige. Våre mest opphøyede borgere og overhoder. 7
Gjest Blondie65 Skrevet 2. januar 2020 #451 Skrevet 2. januar 2020 Jeg ville ikke utformet annonsen på den måten - jeg oppfatter den som ekskluderende. Det er veldig snevert å ha en annonse som bare nevner navngitte personer. Hva med nevøene og niesene hans? Hva med svogere og svigerinner? Og ikke minst kjæresten. Jeg får håpe at hun har sin egen annonse.
Xstrella Skrevet 2. januar 2020 #453 Skrevet 2. januar 2020 2 minutter siden, Labbene skrev: Kommer kongen i begravelsen? Sonja? Det vil jeg tro. De er da besteforeldre til barna hans. Synes annonsen var fin. Helt greit at Martha stod med, hun er tross alt moren. Ville vært feil om nykjæresten stod der. De var jo gode venner etter bruddet. 8
decker Skrevet 2. januar 2020 #454 Skrevet 2. januar 2020 50 minutter siden, Blondie65 skrev: Jeg ville ikke utformet annonsen på den måten - jeg oppfatter den som ekskluderende. Det er veldig snevert å ha en annonse som bare nevner navngitte personer. Hva med nevøene og niesene hans? Hva med svogere og svigerinner? Og ikke minst kjæresten. Jeg får håpe at hun har sin egen annonse. Søskena hans står jo i annonsa, saman med partnar, og ungane deira. Og reint hypotetisk kan det og vera at det var slutt mellom han og kjærasten, det er ikkje noko me veit noko om. Uansett er jo ei dødsannonse veldig personleg, så eg syns det å diskutera kven som er med eller ikkje er unødvendig. Familien har tatt eit val sjølv. 20
Diamant Skrevet 2. januar 2020 #455 Skrevet 2. januar 2020 7 minutter siden, decker skrev: Søskena hans står jo i annonsa, saman med partnar, og ungane deira. Og reint hypotetisk kan det og vera at det var slutt mellom han og kjærasten, det er ikkje noko me veit noko om. Uansett er jo ei dødsannonse veldig personleg, så eg syns det å diskutera kven som er med eller ikkje er unødvendig. Familien har tatt eit val sjølv. Kjæresten skrev et nydelig innlegg på Instagram etter Aris død. Det er helt tydelig at de fortsatt var et par ❤️ 4
pistasjenøtt15 Skrevet 2. januar 2020 #456 Skrevet 2. januar 2020 Hvorfor er alle så opptatt av denne kjæresten? 8
Gjest Ludmilla Skrevet 2. januar 2020 #457 Skrevet 2. januar 2020 2 timer siden, youcancallmejune skrev: Det ser ikke bra ut i mine øyne at ekskona står øverst sammen med barna mens nåværende kjæreste som han vært sammen med i årevis ikke er nevnt, det må jeg si. Veldig rart. Jeg håper hun får sitte sammen med dem langt framme i kirken i alle fall... Enig. Og dette hadde ikke vært en diskusjon hvis ex ikke tilhørte kongefamilien. Da ville de fleste ha reagert på en annen måte tror jeg.
Gjest Ludmilla Skrevet 2. januar 2020 #458 Skrevet 2. januar 2020 4 minutter siden, pistasjenøtt15 skrev: Hvorfor er alle så opptatt av denne kjæresten? Hvorfor ikke? Hun var jo hans nærmeste nå, sammen med barna.
Populært innlegg Ann Mo Skrevet 2. januar 2020 Populært innlegg #460 Skrevet 2. januar 2020 (endret) Hvordan kan noen finne på å kritisere utforming av en dødsannonse vedrørende hvilke navn som er på denne. Ubegripelig. Det er selvfølgelig familien til den døde, eller den døde selv, som har valgt utformingen. (Vedrørende eventuell kjæreste, så er det ikke oppgitt noen informasjon om at de var et par da han døde. Vi vet heller ingenting om hvordan dette kjæresteforholdet var, hvor langvarig og stabilt det var, eller hvor nært det var. Vi vet ikke om forholdet var avsluttet. Det er uansett en privatsak.) Når dødsannonsen er utformet som den er, så får vi anta at dette er hva familien og den døde ville ønsket. Og at dette er den nærmeste familie til den døde. Jeg forstår fullstendig at Martha er nevnt der sammen med deres tre døtre. Det er fullt forståelig når de har delt et langt liv sammen og når han så mange gjentatte ganger etter samlivsbruddet har uttalt hvor høyt han elsket Martha og at de var fortsatt foreldre sammen. Fin dødsannonse. Jeg respekterer familiens valg av annonsetekst. Selvfølgelig. Endret 2. januar 2020 av Ann Mo 55
Anbefalte innlegg