Gå til innhold

Ari Behn er død

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1 time siden, Vera skrev:

Robin Williams ❤️ Ett av de flotteste menneskene som har levd ❤️ Husker sjokk følelsen når han døde - jeg var veldig ung, og fortsatt veldig uskyldig og uvitende ifht psykisk helse. Jeg hadde vanskelig for å forstå at den hjertevarme, smilende fyren kunne ha det så vanskelig inni seg at han ikke ønsket å leve mer. 

Det har kommet frem i ettertid at Robin Williams led av en sjelden demenssykdom, som ihvertfall konen hans mener forklarer selvmordet: https://www.vg.no/rampelys/film/i/XXqao/robin-williams-63-led-av-sjelden-demens-da-han-tok-livet-sitt

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sitronmelisse skrev:

Når noen brekker beinet kaller vi det nettopp det; å brekke beinet (eventuelt en fraktur eller noe slikt), men når noen tar livet sitt så har de «kjempet mot mørket». Hva betyr det?? Kan vi ikke bare si hva slags lidelse eller diagnose de har slitt med (f.eks depresjon)? Hvorfor dette behovet for å ty til allegorier og pyntelige omskrivinger? Det blir ikke lettere å snakke om psykisk sykdom ei heller forstå psykisk sykdom når man skal bruke slike omskrivinger. Dette er en kritikk av media generelt altså, i omtale av psykisk sykdom, ikke familien.

Dette! Det er veldig gode poenger. Vi må kalle en spade for en spade, og psykisk sykdom er sykdom. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Når noen brekker beinet kaller vi det nettopp det; å brekke beinet (eventuelt en fraktur eller noe slikt), men når noen tar livet sitt så har de «kjempet mot mørket». Hva betyr det?? Kan vi ikke bare si hva slags lidelse eller diagnose de har slitt med (f.eks depresjon)? Hvorfor dette behovet for å ty til allegorier og pyntelige omskrivinger? Det blir ikke lettere å snakke om psykisk sykdom ei heller forstå psykisk sykdom når man skal bruke slike omskrivinger. Dette er en kritikk av media generelt altså, i omtale av psykisk sykdom, ikke familien.

Jeg vet virkelig ikke hva som feilte Ari Behn. Dessuten er vel dette med mørket hans egne ord? Jeg synes ikke depresjon er dekkende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei,jeg synes ikke at vi 'bare kan si det'. Hvilken diagnose noen har,er en privat og personlig sak,som ikke bør utleveres dersom man ikke vet med sikkerhet at det var ok for avdøde. 

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper flere kan vise mer respekt for psykisk helse etter dette istedenfor å si at folk bare må ta seg sammen eller trenger er spark bak. 

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor er det ingen medier som nevner kjæresten hans Ebba? Ingen av hans nære venner som sier ar tankene går til barna og kjæresten? Var det blitt slutt mellom dem? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, MissLucy skrev:

Det har kommet frem i ettertid at Robin Williams led av en sjelden demenssykdom, som ihvertfall konen hans mener forklarer selvmordet: https://www.vg.no/rampelys/film/i/XXqao/robin-williams-63-led-av-sjelden-demens-da-han-tok-livet-sitt

Men likevel led han jo av depresjoner og mentale helse også. Han slet jo med å holde seg nykter bl.a 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Squill skrev:

Hvorfor er det ingen medier som nevner kjæresten hans Ebba? Ingen av hans nære venner som sier ar tankene går til barna og kjæresten? Var det blitt slutt mellom dem? 

Har jeg også lurt på. Hun følger ikke kontoen hans på Insta.... Han følger hennes.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Daryl Dixon skrev:

Now I understand
What you tried to say to me
And how you suffered for your sanity
And how you tried to set them free
They would not listen, they did not know how
Perhaps they'll listen now

For they could not love you
But still your love was true
And when no hope was left in sight
On that starry, starry night
You took your life, as lovers often do
But I could have told you, 
This world was never meant for one
As beautiful as you

Vakkert ❤️

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag, som i går, velger vi å stenge denne tråden for natten. Dette da moderatorteamet ikke har kapasitet til å passe på tråden hele hele natten igjennom.

Vi håper dere kan respektere dette, og ikke lager lignende tråder.

Tråden åpnes igjen i morgen.

God natt!

Anglofil (teamleder)

Endret av Anglofil
Skriveleif/lagt til et par ord.
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

20 hours ago, Limbo 2014 said:

«Ari Behn er død» - det var en helt umulig liten setning. Så få ord at det ikke kunne misforstås men likevel like absurd som «jorden er flat». Og to dager etter synes jeg fortsatt at Ari Behn passer så dårlig til å være død. Selv om han hadde livskriser og perioder med depresjon, oppfattet jeg ham også som livsbejaende, nysgjerrig, utforskende, en livsnyter. Som om Ari Behn og døden er to størrelser som ikke er i samme univers. 

Veldig fint ❤️

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...