Gå til innhold

Hvordan forstå denne eksamensoppgaven?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 25.12.2019 den 18.36, solmåneogstjerner skrev:

Seriøst? Dette er så grunnleggende i faget at du burde virkelig i det minste ha skjønt spørsmålet. Jeg har ikke studert lingvistikk men kunne uten problemer svart noenlunde greit på dette (sikkert slik at jeg hadde fått en dårlig karakter, men likevel). Ja, du har lest altfor lite, omtrent ikke åpnet boken eller vært på en eneste forelesning. 

Jøss, så fint at du kan leke verdensmester over Ts her inne da. Elsker sånne bedrevitere som deg. Hvis du forstår denne så godt - forklar den da 🙄

Anonymkode: f933b...052

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det empirisk bevist?

Anonymkode: 1756b...715

Og hvilken definisjon av tospråklighet legger man da til grunn?

problemet er at det er ulike definisjoner. Alt fra å vokse opp med to språk som blir tilegnet simultant, og til å kunne føre en enkel samtale på to språk som «alle» nordmenn kan. 

Anonymkode: 1756b...715

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er det empirisk bevist?

Anonymkode: 1756b...715

Det vet jeg ikke. Man får tenke muligheter først og finne dokumentasjon etterpå. Det får være ts sin jobb å lete etter empiriske bevis. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jøss, så fint at du kan leke verdensmester over Ts her inne da. Elsker sånne bedrevitere som deg. Hvis du forstår denne så godt - forklar den da 🙄

Anonymkode: f933b...052

Er fortsatt litt i stuss over formuleringen men er glad for at jeg fikk C på eksamen. Så _noe_ har jeg vel klart å ressonere meg frem til til tross for at jeg i følge noen ikke har åpnet en bok eller gått på forelesning ;)

Ts

Anonymkode: 1756b...715

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.aftenposten.no/viten/i/ngpRx/finn-fem-feil-i-debatten-om-tospraaklighet
dette er en artikkel på pensumlista. Jeg synes at mye av dette bærer mer preget av ideologi og synsing enn faktisk empiri. 

Synes dere at disse argumentene om fordelene ved tospråklighet holder mål? Kan de brukes til noe?

Er ferdig med eksamen, men det er jo interessant å diskutere. 
 

Ts 
 

Anonymkode: 1756b...715

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...