AnonymBruker Skrevet 22. desember 2019 #1 Del Skrevet 22. desember 2019 Hei! Jeg er ny i "gamet" som prøver og har noen spørsmål. Jeg sluttet på p-piller nylig siden fordi jeg (vi) ønsker å bli gravid. Jeg fikk mensen/bortfallsblødning som vanlig etter endt p-pille brett. Jeg aner jo ikke hvordan syklusen min er etter p-pille slutt, men tok som utgangspunkt at jeg skulle ha eggløsning rundt 2 uker etter mensen. Jeg hadde også masse (unnskyld for ekle detaljer) blanke, relativt store slimklumper på den tiden som jeg ikke har hatt mens jeg gikk på p-piller. Gikk utifra at dette var eggløsningsslim? Disse klumpene hadde jeg den 18. og 19. desember. Hadde også sex hver dag denne perioden. Jeg fikk eggløsningstester og graviditetstester som jeg hadde bestilt i posten i dag, og for moro skyld tok jeg begge testene, selv om jeg vet det er for tidlig å teste. Og eggløsnignstesten slo fult ut, teststreken var en del sterkere enn kontrollstreken. G-testen var selvfølgelig negativ. Googlet litt rundt fordi jeg lurte på om det var mulig å ha to eggløsninger på en syklus, men kom over en artikkel om at eggløsningtester slo positivt ut ved graviditet. Er dette tilfelle? Eller er det bare oppspinn? Fant ingen sikre kilder på dette, så lurer på om noen her har opplevd det samme? Og er det mulig å ha to eggløsninger? Eller var det ikke eggløsningsslim jeg hadde? Anonymkode: 1c8ef...464 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2019 #2 Del Skrevet 23. desember 2019 Lh-toppen kan komme etter at du har hatt eggløsningsslim. Jeg tipper at du nå fanget lh-toppen, og at eggløsning inntreffer 24-36 timer etter at testen var positiv. Forøvrig litt unikt å gå rett i normal syklus og etter p-pilleslutt. Heldig med den. Ja, hcg kan slå ut på eggløsningstester. Eggløsningstester er mindre «intelligente» og skiller gjerne ikke mellom hormonene. Eggløsninstester er riktignok ALT for lite forutsigbare å basere positivt/negativt resultat av graviditet på. Dersom du (antar) at eggløsning var 18./19. desember, har jo uansett så vidt egget blitt befruktet og rukket å implantere seg. Det er først noen dager etter det befruktede egget har festet i livmoren seg at hcg-hormonet begynner å skilles ut i blodet, og enda senere i urinen, slik at det slår ut på en test. Anonymkode: 0d73b...5b7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2019 #3 Del Skrevet 23. desember 2019 Det er tilfellet, men i så fall ville en graviditetstest også blitt positiv. Som brukeren over skriver kan eggløsningstestene også reagerer på HCG. Men hadde det vært HCG i urinen, ville det slått ut på graviditetstesten. Anonymkode: c839a...7d2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2019 #4 Del Skrevet 23. desember 2019 Ja. Men gravidietstesten vil bli positiv først. Da eggløsningstesten krever større konsentrasjon av hormoner. Bare for å støtte opp om det som allerede er påpekt i denne tråden. Anonymkode: a4df5...3f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2019 #5 Del Skrevet 23. desember 2019 Jeg fikk positiv eggløsningstest da jeg var gravid. Tok feil test fra skapet😂 ventet et par timer og tok graviditetstest og den var positiv den også gitt. Men jeg hadde relativt god kontroll på syklusen min da dette var 14 prøveperiode, men hvis du er i tvil så ville jeg tatt en digital for å slippe å tyde noen streker😊 lykke til! Anonymkode: be30b...320 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #6 Del Skrevet 6. januar 2020 På 23.12.2019 den 20.54, AnonymBruker skrev: Jeg fikk positiv eggløsningstest da jeg var gravid. Tok feil test fra skapet😂 ventet et par timer og tok graviditetstest og den var positiv den også gitt. Men jeg hadde relativt god kontroll på syklusen min da dette var 14 prøveperiode, men hvis du er i tvil så ville jeg tatt en digital for å slippe å tyde noen streker😊 lykke til! Anonymkode: be30b...320 Ble eggløsningstesten positiv med en gang, eller tok det noen minutter? Anonymkode: 2997b...797 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #7 Del Skrevet 20. november 2021 AnonymBruker skrev (På 6.1.2020 den 8.14): Ble eggløsningstesten positiv med en gang, eller tok det noen minutter? Anonymkode: 2997b...797 Jeg lurer på det samme… Anonymkode: fa95c...a15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #8 Del Skrevet 21. november 2021 Jeg tok en EL test når jeg var 7-8 uker gravid, bare for å se. Teststeken ble synlig så fort vesken for forbi, så den var sterke streker på med en gang. Anonymkode: d533e...95f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 23. november 2021 #9 Del Skrevet 23. november 2021 Ja det stemmer, men riktig som de andre sier her at en g-test vil bli positiv først. Må litt hcg-mengde til for å klare det. Så å bruke EL-tester for å teste tidlig etter graviditet er ingen vits. Jeg fant dog ut en gang at jeg var gravid nettopp ved bruk av EL-test. Visste ikke at jeg hadde blitt gravid i syklusen før (fikk "mensen" som vanlig). Så skulle begynne EL-testing rundt CD14... men begynte tidlig da, en god del dager før min forventet EL bare få å begynne liksom. Da EL-testen ble positiv med èn gang skjønte jeg at det var noe rart! Kastet meg over en g-test, og den ble positiv den ja 😲 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå