AnonymBruker Skrevet 22. desember 2019 #1 Skrevet 22. desember 2019 Noen som skal droppe kjøttet denne jula, på oppfordring fra Gunhild Stordalen m.fl.? Selv velger vi å øke kjøttinntaket, i en slags protest mot dobbeltmoralismen som rår (litt barnslig, ja jeg innrømmer det, men det kjennes litt godt, hehe). Jeg kan nok spise 1 kg kjøtt hver dag resten av livet, og fortsatt ikke være i nærheten av Gunhild Stordalens klimaavtrykk fra hennes flyreiser. I år blir det selvsagt ribbe på julaften, og deretter koldtbord 1. juledag med juleskinker, fenalår og en drøss med annet deilig kjøttpålegg. 2. juledag blir det pinnekjøtt før vi lar magen "hvile" med en lett fiskemiddag 3. juledag. Så blir det nok en dag med reinsdyrstek, og i allefall én dag blir det en enkel middag, type kjøttkaker i brunsaus, før vi inntar den årlige kalkumiddagen på nyttårsaften. Første nyttårsdag blir det tradisjon tro "restefest" med kalkurenster og andre rester fra jula. Jeg får vann i munnen bare av tanken. Jeg gleder meg. Ha en riktig god jul alle sammen, med eller uten kjøtt! Anonymkode: 289a4...b50 6
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2019 #2 Skrevet 22. desember 2019 For all del - spis kjøtt om man vil det, men det blir så ufattelig latterlig og teit å skulle øke inntaket for å protestere mot noen som forsøker å oppfordre til å gjøre noe som er bedre både for klima og for kroppen, kun fordi de ikke gjør alt perfekt. So what om hun flyr masse, det hun sier om kjøttforbruk og klima blir ikke mindre sant av den grunn. Jeg blir direkte flau av å lese voksne folk som hisser seg opp fordi noen andre oppfordrer til å gjøre noe godt for både seg selv og planeten. Whataboutism på sitt beste (eller verste, alt ettersom). Selv jobber vi daglig med å spise mer plantebasert. På julaften har vi både pinnekjøtt og nøttesteik. Jeg foretrekker sistnevnte, og det gjør to av barna mine også. Vegetarmat er faktisk godt! Anonymkode: e773e...1df 28
Ullvott Skrevet 22. desember 2019 #3 Skrevet 22. desember 2019 Jeg reduserer gjerne kjøttinntaket, og jeg er heller ikke av den typen som MÅ ha en bestemt rett for at det skal være jul, men det er ikke først og fremst julemiddagen som gjør utslaget for hverken bærekraft eller folkehelse. Det er totalen som teller. Samtidig forstår jeg ikke poenget med barnslig trass. Som protest mot en person du tydeligvis ikke har særlig til overs for, har det neppe noen virkning. 6
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2019 #4 Skrevet 22. desember 2019 Er kjøttfri hele året så ja. Anonymkode: 3a587...71c 14
WhiteSwan Skrevet 22. desember 2019 #5 Skrevet 22. desember 2019 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Noen som skal droppe kjøttet denne jula, på oppfordring fra Gunhild Stordalen m.fl.? Selv velger vi å øke kjøttinntaket, i en slags protest mot dobbeltmoralismen som rår (litt barnslig, ja jeg innrømmer det, men det kjennes litt godt, hehe). Jeg kan nok spise 1 kg kjøtt hver dag resten av livet, og fortsatt ikke være i nærheten av Gunhild Stordalens klimaavtrykk fra hennes flyreiser. I år blir det selvsagt ribbe på julaften, og deretter koldtbord 1. juledag med juleskinker, fenalår og en drøss med annet deilig kjøttpålegg. 2. juledag blir det pinnekjøtt før vi lar magen "hvile" med en lett fiskemiddag 3. juledag. Så blir det nok en dag med reinsdyrstek, og i allefall én dag blir det en enkel middag, type kjøttkaker i brunsaus, før vi inntar den årlige kalkumiddagen på nyttårsaften. Første nyttårsdag blir det tradisjon tro "restefest" med kalkurenster og andre rester fra jula. Jeg får vann i munnen bare av tanken. Jeg gleder meg. Ha en riktig god jul alle sammen, med eller uten kjøtt! Anonymkode: 289a4...b50 Oi! Så teit av deg 🤦🏻♀️ Spiser aldri noe som har levd og koser meg fortsatt med god vegansk julemat 4
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2019 #6 Skrevet 22. desember 2019 6 minutter siden, WhiteSwan said: Oi! Så teit av deg 🤦🏻♀️ Spiser aldri noe som har levd og koser meg fortsatt med god vegansk julemat Planter har hatt et liv de også vet du. Anonymkode: ba206...7c0 7
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2019 #9 Skrevet 22. desember 2019 Nei. Gleder meg til ribba ❤️ Hva veganere/vegetarienere gjør får være opp til dem. Anonymkode: 1dc09...87e 3
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2019 #10 Skrevet 22. desember 2019 Jeg skal ha fisk. Spiser ikke kjøtt, men fisk spiser jeg. Så jeg spiser vegetarisk ca 4 dager i uken og fisk ca 3 dager i uken. Anonymkode: 20abf...4d4 1
Kjetil E Skrevet 22. desember 2019 #11 Skrevet 22. desember 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Noen som skal droppe kjøttet denne jula, på oppfordring fra Gunhild Stordalen m.fl.? Selv velger vi å øke kjøttinntaket, i en slags protest mot dobbeltmoralismen som rår (litt barnslig, ja jeg innrømmer det, men det kjennes litt godt, hehe). Jeg kan nok spise 1 kg kjøtt hver dag resten av livet, og fortsatt ikke være i nærheten av Gunhild Stordalens klimaavtrykk fra hennes flyreiser. I år blir det selvsagt ribbe på julaften, og deretter koldtbord 1. juledag med juleskinker, fenalår og en drøss med annet deilig kjøttpålegg. 2. juledag blir det pinnekjøtt før vi lar magen "hvile" med en lett fiskemiddag 3. juledag. Så blir det nok en dag med reinsdyrstek, og i allefall én dag blir det en enkel middag, type kjøttkaker i brunsaus, før vi inntar den årlige kalkumiddagen på nyttårsaften. Første nyttårsdag blir det tradisjon tro "restefest" med kalkurenster og andre rester fra jula. Jeg får vann i munnen bare av tanken. Jeg gleder meg. Ha en riktig god jul alle sammen, med eller uten kjøtt! Anonymkode: 289a4...b50 Så lenge Gunhild Stordalen flyr jorden rundt flere ganger pr år, bør hu og slutte å predike at folk i klimaets navn skal kutte drastisk i kjøttforbruket. DOBBELTMORAL er det peneste jeg kan kalle det Stordalen driver med. Selvsagt skal det fortæres RIBBE med tilbehør, vås fra dobbeltmoralister som Stordalen driter jeg fullstendig i. 3
Oktobr Skrevet 22. desember 2019 #12 Skrevet 22. desember 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Er kjøttfri hele året så ja. Anonymkode: 3a587...71c Samme her. Blir noe godt vegetar på julaften, men har ikke bestemt meg for hva ennå. Hva skal du spise? 1
LittDiva Skrevet 22. desember 2019 #13 Skrevet 22. desember 2019 Hadde jeg vært hjemme, så kunne det blitt det muligens. Jeg er bedt bort og der blir det pinnekjøtt. For meg spiller det ikke så stor rolle, så lenge maten er god. 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2019 #14 Skrevet 22. desember 2019 57 minutter siden, Kjetil E skrev: Så lenge Gunhild Stordalen flyr jorden rundt flere ganger pr år, bør hu og slutte å predike at folk i klimaets navn skal kutte drastisk i kjøttforbruket. DOBBELTMORAL er det peneste jeg kan kalle det Stordalen driver med. Selvsagt skal det fortæres RIBBE med tilbehør, vås fra dobbeltmoralister som Stordalen driter jeg fullstendig i. En ting er å drite i det - en annen ting er å øke kjøttinntaket på grunn av at man ikke liker Stordalen. 🙄 Det finnes ingen forskning (som ikke er finansiert av kjøtt/meieriindustrien) som sier noe annet enn at det er sunt for kropp og klode å minke inntaket av kjøtt. Om man velger å ikke bry seg om det er jo helt opp til alle og enhver - men å med vilje gjøre det motsatte, fordi en av dem som nevner dette i media tar for mange flyreiser, det blir latterlig. Anonymkode: e773e...1df 9
Gjest Dævendøtte Skrevet 22. desember 2019 #15 Skrevet 22. desember 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Selv velger vi å øke kjøttinntaket, i en slags protest mot dobbeltmoralismen som rår (litt barnslig, ja jeg innrømmer det, men det kjennes litt godt, hehe). Jeg kan nok spise 1 kg kjøtt hver dag resten av livet, og fortsatt ikke være i nærheten av Gunhild Stordalens klimaavtrykk fra hennes flyreiser. Selv spiser jeg plantebasert, noe jeg har gjort i mange år. Du er ikke bare litt barnslig, du er også veldig teit.
Gran3 Skrevet 22. desember 2019 #16 Skrevet 22. desember 2019 Mannen er veggis og siden han lager maten blir det vegansk. Jeg har aldri vært fryktelig opphengt i hva alle gjør og hvordan man burde gjøre noe, så for meg spiller det ingen rolle så lenge maten er god! Han er en utmerket kokk! Å spise mer kjøtt på trass, jaja, det er jo også en måte å lage seg et moralsystem på! Når man blir krenket, så gjør man det motsatte av det den som krenket en sier! 4
Kjetil E Skrevet 22. desember 2019 #17 Skrevet 22. desember 2019 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: En ting er å drite i det - en annen ting er å øke kjøttinntaket på grunn av at man ikke liker Stordalen. 🙄 Det finnes ingen forskning (som ikke er finansiert av kjøtt/meieriindustrien) som sier noe annet enn at det er sunt for kropp og klode å minke inntaket av kjøtt. Om man velger å ikke bry seg om det er jo helt opp til alle og enhver - men å med vilje gjøre det motsatte, fordi en av dem som nevner dette i media tar for mange flyreiser, det blir latterlig. Anonymkode: e773e...1df Har da ikke sagt at jeg øker kjøttforbruket, men ser min fulle rett til å si hva jeg mener om slikt moralpreik fra dobbeltmoralister som Stordalen. 1
exictence Skrevet 22. desember 2019 #18 Skrevet 22. desember 2019 Ja, men pga at jeg ikke liker kjøtt
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2019 #19 Skrevet 22. desember 2019 Jeg fly aldri så jeg kan spise kjøtt😉 i det miste er jeg relativt miljøbevisst🤓 Anonymkode: c75d4...093 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2019 #20 Skrevet 22. desember 2019 13 minutter siden, Kjetil E skrev: Har da ikke sagt at jeg øker kjøttforbruket, men ser min fulle rett til å si hva jeg mener om slikt moralpreik fra dobbeltmoralister som Stordalen. Nei du skrev ikke det, men ts gjorde 😊 Anonymkode: e773e...1df 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå