Gå til innhold

Noen har som skal ha kjøttfri jul?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Her blir det vegetarmat som alltid og seks kjøttspisere har valgt å komme til oss for å spise julemiddag helt frivillig. 🙂

Anonymkode: c1606...3da

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Rødt kjøtt er jo bevist at gir en større risiko for tarmkreft, så hvem er det det å traffer seg for da? Og hva med kolesterolet ditt? Hvorfor ikke spise hva DIN kropp trenger?? Ikke pga hva andre mener og ikke mener... herregud for en idiotiske protest. 

Anonymkode: 96b51...6b6

Hei, det finnes ingen studier som viser at rent rødt kjøtt er helsefarlig. Du sikter til produkter som er bearbeidet kjøtt.

Tvert imot er et rent kjøttstykke noe av den beste næringen du kan få. Helst beitedyr/gressforet dyr.

Mennesket er ikke vegeterianere, vi er altetende. Som fisk, kjøtt, kylling, grønnsaker, frukt, bær etc. Dette er et rikt og næringsrikt kosthold. Man kan ikke fronte et ensidig kosthold å si at det er riktig, som for eks vegansk/vegetarisk. MIljøet klarer fint at vi spiser dyr, de virkelig miljøproblemene ligger andre steder. Men der gidder  man ikke rydde opp pga kapitalismen styrer verden.

Mennesket har spist det som er tilgjengelig. Punktum.

Dumme filmer som game changers som er ensporet. Alle ekspertene som er med i filmen selger bøker som plantebasert kosthold og er selverklærte veganere. Mange andre ting også.

Endret av Uviktig
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det det jeg skriver? Spiser du en kg kjøtt hver dag bare forde du protesterer mot de som sier vi må redusere inntaket? Kjører du i bergveggen med bilen forde noen sier at å redusere bilbruk vil redusere ulykker? 

Jeg prater på å aktivt gjøre noe skadelig bare for å protestere, ikke de daglige avgjørelser som normalt tas hver dag i normal setting. Fikk du med deg det? En aktiv prosess er ikke en daglig ting. 

Anonymkode: 96b51...6b6

Hørtes veldig anti-kjøtt ut når du begynner å dra inn tarmkreft og kolesterol. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man må bruke penger for å spare penger. Man må reise med fly for å kunne påvirke til å få ned klimautslipp, så tror nok Gunhild Stordalen med sitt gjennomslag for veggismat har bidratt langt mer positivt totalt enn det negative som er med hennes flyreiser. Tusenvis av ganger mer, kanskje millioner av ganger mer. Så usaklig å angripe henne for flyreisene, viser at man ikke skjønner hvordan ting henger sammen.

Gunhild Stordalen er en sann hederskvinne, enkelt og greit.

Anonymkode: 4a925...63b

I dagens samfunn kan slike møte fint holdes via videokonferanser, så det der er vås fra ende til annen. Slutt å forsvar en av norges største dobbeltmoralister. Skal hun forvente at andre følger hennes råd for klimaet for hun sanderlig gå forran som et godt eksempel og faktisk kutte ut sine egne klimautslipp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.12.2019 den 14.01, AnonymBruker skrev:

For all del - spis kjøtt om man vil det, men det blir så ufattelig latterlig og teit å skulle øke inntaket for å protestere mot noen som forsøker å oppfordre til å gjøre noe som er bedre både for klima og for kroppen, kun fordi de ikke gjør alt perfekt. So what om hun flyr masse, det hun sier om kjøttforbruk og klima blir ikke mindre sant av den grunn. Jeg blir direkte flau av å lese voksne folk som hisser seg opp fordi noen andre oppfordrer til å gjøre noe godt for både seg selv og planeten. Whataboutism på sitt beste (eller verste, alt ettersom). 

Selv jobber vi daglig med å spise mer plantebasert. På julaften har vi både pinnekjøtt og nøttesteik. Jeg foretrekker sistnevnte, og det gjør to av barna mine også. Vegetarmat er faktisk godt! 

 

Anonymkode: e773e...1df

«kun fordi hun ikke gjør alt perfekt» - snakk om å underdrive. Dama har blant de største klimaavtrykkene i hele Norge, men sitter med pekefingeren sin til alle andre. Dobbeltmoralens dronning.

Jeg spiser masse kjøtt, men kun fra gressforede dyr som har hatt et godt liv. I år er det pinnekjøtt fra villsau og ribbe fra frilands ullgris. Når man snakker om at kjøtt er så fælt for klimaet så regner man av en eller annen merkelig grunn alltid med at alle kun spiser kjøtt fra torturerte industrilandbruk-dyr som er foret opp på importert soya fra regnskogen. Men kjøtt er ikke kjøtt.

Jeg liker ikke å spise vegansk, jeg føler meg ikke tilfreds og mett, bare stappfull og fortsatt fysen. Men jeg velger etisk, spiser i stor grad kortreist og etisk produsert mat. Er møkklei moralistiske veganere som går rundt i de syntetiske mikroplastdryssende klærne sine og belærer andre. 

Anonymkode: a04bc...230

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det så viktig for deg å protestere mot noen som tenker annerledes enn ditt enkle hode? 

Anonymkode: 96b51...6b6

Så koselig du er da. Tror du flere hører på deg når du sier slik? 

Anonymkode: 1dc09...87e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ts er definisjonen på generasjon krenka.. 

Anonymkode: 51309...375

Å dette er definisjonen på de som er tomme for argumenter 

Anonymkode: 1dc09...87e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.12.2019 den 8.05, Paw Patrol skrev:

Er født med ett par tenner som tilsier at mennesket er kjøttetere... så her skal det spises ribbe. (Eller gris, eller ett dyr som har vært levende) Selvsagt med mye god garnityr ved siden av. 

Individuelle tenner har ingenting å si på om man kan spise kjøtt eller ikke. Ta for eksempel vannrådyret eller kamelen. Har lengre og skarpere tenner enn oss. Forsøk heller å se hvor effektive tennene dine er på et uprosessert levende eller dødt dyr, på å trenge gjennom den harde og seige huden. Kjeven vår kan også bevege seg fra side til side, som er bra for å kverne plantematerie. Kjøttetere svelger hele stykker med rått kjøtt uten å tygge. Spyttet vårt har også ensymer som bryter ned plantematerie, og vi mangler klør. Kanskje du endrer påstanden din til at vi er altetere/omnivore - og da bør vi velge å spise plantebasert pga dyrevelferd (med en miljø- og helsegevinst).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.12.2019 den 14.01, AnonymBruker skrev:

For all del - spis kjøtt om man vil det, men det blir så ufattelig latterlig og teit å skulle øke inntaket for å protestere mot noen som forsøker å oppfordre til å gjøre noe som er bedre både for klima og for kroppen, kun fordi de ikke gjør alt perfekt. So what om hun flyr masse, det hun sier om kjøttforbruk og klima blir ikke mindre sant av den grunn. Jeg blir direkte flau av å lese voksne folk som hisser seg opp fordi noen andre oppfordrer til å gjøre noe godt for både seg selv og planeten. Whataboutism på sitt beste (eller verste, alt ettersom). 

Selv jobber vi daglig med å spise mer plantebasert. På julaften har vi både pinnekjøtt og nøttesteik. Jeg foretrekker sistnevnte, og det gjør to av barna mine også. Vegetarmat er faktisk godt! 

 

Anonymkode: e773e...1df

Hvor på nøtten finner du steika? 

 

Vi spiser en god del kjøtt hele år, men vi spiser også grønnsaker og frukt. 

Anonymkode: 974f2...fcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Uviktig skrev:

Hei, det finnes ingen studier som viser at rent rødt kjøtt er helsefarlig. Du sikter til produkter som er bearbeidet kjøtt.

Tvert imot er et rent kjøttstykke noe av den beste næringen du kan få. Helst beitedyr/gressforet dyr.

Mennesket er ikke vegeterianere, vi er altetende. Som fisk, kjøtt, kylling, grønnsaker, frukt, bær etc. Dette er et rikt og næringsrikt kosthold. Man kan ikke fronte et ensidig kosthold å si at det er riktig, som for eks vegansk/vegetarisk. MIljøet klarer fint at vi spiser dyr, de virkelig miljøproblemene ligger andre steder. Men der gidder  man ikke rydde opp pga kapitalismen styrer verden.

Mennesket har spist det som er tilgjengelig. Punktum.

Dumme filmer som game changers som er ensporet. Alle ekspertene som er med i filmen selger bøker som plantebasert kosthold og er selverklærte veganere. Mange andre ting også.

Og hva er det ts ramser opp? Fenalår, pinnekjøtt, kjøttkaker. Dette er bearbeidet og saltet. Ikke bra for kroppen i store lenger som 1kg hver dag. Se fleste påleggstyper er også bearbeidet. Spiser kjøtt jeg og. Men mener at de som ikke tenker litt over egen helse med det de trøkker inn i seg er et samfunnsproblem. Livsstilsykdommer er ikke bra. Og hvis de oppstår som en dum protest er det enda mer idiotisk. For øvrig mener jeg også dette om de som røyker mer forde det blir mer og mer motstand mot røyk. 

Anonymkode: 96b51...6b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og hva er det ts ramser opp? Fenalår, pinnekjøtt, kjøttkaker. Dette er bearbeidet og saltet. Ikke bra for kroppen i store lenger som 1kg hver dag. Se fleste påleggstyper er også bearbeidet. Spiser kjøtt jeg og. Men mener at de som ikke tenker litt over egen helse med det de trøkker inn i seg er et samfunnsproblem. Livsstilsykdommer er ikke bra. Og hvis de oppstår som en dum protest er det enda mer idiotisk. For øvrig mener jeg også dette om de som røyker mer forde det blir mer og mer motstand mot røyk. 

Anonymkode: 96b51...6b6

Rent kjøtt er noe helt annet såklart.

I norge har vi brødskivegalskapen med kreftpålegget vårt. Vi har dårlig kosthold i norge generelt.

At noen røyker i 2019 er jo en gåte i seg selv, nå vi vet så mye om faren rundt det.

Anonymkode: 10370...ab3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...