Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har ikke flagg på juletreet, det har aldri vært noen tradisjon hos oss. Men jeg synes det er pent med flagg da, så hvem vet? Kanskje jeg pynter med det neste år :)

Anonymkode: 665f3...4b5

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, har flagg arvet fra bestemor og bestefar.  Mange ulike land er representert.

I tillegg har vi heklet pynt, strikket pynt, pynt laget av barna, eldgamle glassfigurer og tinnfigurer. Juletreet er en salig blanding av gode minner ❤️

Anonymkode: 3d09b...ec2

• Liker 1
Gjest Anonym Bruker
Skrevet

Juletre utan flagget er ikkje noe Juletre.    Flaggstrimler er fortsatt å få kjøpt

Skrevet

Nei. Er oppvokst med det, men bruker det ikke selv. Er en del tradisjoner jeg ikke har tatt med videre som voksen. 

Anonymkode: d5804...81f

Skrevet

Flagg og glitter er Harry. Liker det ikke, selv om vi er vokst opp med det. Her er det hvite englevinger kuler i sølv gull og rødt 

Anonymkode: af572...0ec

Skrevet

Flagg, glitter, noen classy julekuler og MYE diverse pynt med utallige gode minner. Jeg synes fortsatt det er kos å se julepynten fra barneskola henge oppe 15 år senere hos mamma og pappa. De har selvfølgelig ikke tatt vare på ALT. Det er også flere mindre matchende anheng fra forskjellige land osv. 

Om jeg noen gang får egne barn er det akkurat sånn jeg vil ha det sånn! Det kan gjerne være stilig på offentlige steder, men hjemme skal det være kos og sjarm. Men akkurat norske flagg er jeg litt usikker på da.. selv om jeg er ekstremt nasjonalromantisk 😂

Anonymkode: 03e33...1a5

Skrevet

Ja, annen hver flagg og glitter akkurat som jeg er vokst opp med 😊 Når jeg tenker meg om mangler vi egentlig to remser med flagg, synd jeg ikke husker hvor vi kjøpte de 😅

Anonymkode: 72f72...e54

Skrevet

Vi kjøpte det på trass for noen år siden da hylingen om at det er nasjonalistisk begynte. Har vokst opp med det hjemme, det var da ingenting nasjonalistisk ved det?

Anonymkode: 87310...b63

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Vi kjøpte det på trass for noen år siden da hylingen om at det er nasjonalistisk begynte. Har vokst opp med det hjemme, det var da ingenting nasjonalistisk ved det?

Anonymkode: 87310...b63

Joda, det var nasjonalistisk, men nasjonalisme betydde noe annet den gangen.

Anonymkode: 37967...4de

Skrevet

Jeg bruker flagg på treet nettopp for å markere at jeg er norsk. På samme måte som jeg bærer mitt flagg med stolthet 17. mai. For meg er begge deler en selvfølge. 

Anonymkode: b461f...4f1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...