Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kaller/omtaler du partneren din for typen? Hvis ja hvor gammel er du og hva er du utdannet i eller jobber som? Jeg har inntrykk av at de som kaller partner for typen er enten «fjortiser» eller mennesker med lav utdanningsnivå.

Anonymkode: 58a78...db6

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gjorde det frem til vi ble gift. Tror det er mer en dialektting. Er ca 40, ingeniør med lederstilling.

Anonymkode: af70f...4a7

• Liker 1
Skrevet

Føler det er rart uansett hva du kaller vedkommende, med mindre det er faktisk navn. "Jeg og Daniel gikk ut og spiste i går", høres mye mer naturlig ut enn hvis du bytter ut "Daniel" med "partneren min" eller "typen min". Men har masse menn på jobb som omtaler sine partnere som "dama mi", enten de er kjærester, samboere eller gifte med barn, og synes det høres verre ut enn "typen min". Synes uansett "partner" høres for formelt ut.

Anonymkode: 0e4a4...8fb

Skrevet

For meg går det som dialekt. Men kaller han kjæresten og mannen min selv om vi ikke er gift. Er 34 og har utdannelse som økonomisk leder i en stor bedrift.

Anonymkode: a4eed...5ba

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Føler det er rart uansett hva du kaller vedkommende, med mindre det er faktisk navn. "Jeg og Daniel gikk ut og spiste i går", høres mye mer naturlig ut enn hvis du bytter ut "Daniel" med "partneren min" eller "typen min". Men har masse menn på jobb som omtaler sine partnere som "dama mi", enten de er kjærester, samboere eller gifte med barn, og synes det høres verre ut enn "typen min". Synes uansett "partner" høres for formelt ut.

Anonymkode: 0e4a4...8fb

Det er vel ikke noen som omtaler partneren sin som «min partner»? Muligens noen homofile på 1990tallet før de fikk gifte seg. Men i dag, det klarer jeg ikke å tro. Supersnålt i så fall.

Anonymkode: 58a78...db6

Skrevet

Hva er galt med lav utdanning? Folk liker ulike type jobber og er ikke fjortiss fordi om...

Det finnes folk som har masse fritids interesser og hobbyer utenom jobben og bruker mer tid på å bygge på det.

Jeg har fagbrev som barne og ungdomsarbeider, det trives jeg veldig godt med og har ikke behov for mer utdanning.

Jeg kaller ikke typen for typen. Jeg kaller han samboeren til ukjente og navnet hans til mer kjente personer.

Anonymkode: 7c283...2b6

• Liker 1
Skrevet

Gjør det kun når jeg er hjemme der jeg kommer fra, vet ikke hvorfor. Er 39, veterinær. 

Anonymkode: 47a04...2de

Skrevet

Eg gjorde det når eg var yngre. No sier eg kjæresten min eller samboeren min, i hvert fall fram til vi eventuelt ein gang i framtida blir forlova og deretter gift.

Gjest Alterego666
Skrevet

Vi sier begge kjæreste (er heller ikke gifte eller samboere). Jeg kan nok også si partner, som indikerer et livperspektiv.

Vi er begge masterutdannede og jobber i teknologibedrifter.

Jeg synes typen, dama og tilsvarende er en reduserende omtale.

Skrevet

Sier navnet, kjæreste eller typen/dama. Er også vant til at kjerring/gubbe/madammen/husets herre etc brukes om partner. Koselig. Har aldri tenkt at det er reduserende. "Hun jeg deler tak med" liker jeg derimot ikke. 

Jeg har master og påbegynt doktorgrad hvis det skulle ha noe å si. 

Anonymkode: 042ae...bee

Skrevet

Folk som dømmer andre etter hva folk kaller TYPEN sin, mistenker jeg er litt "enkle". 😂😂😂 Men hvis de føler seg litt smartere ved å kalle de for noe annet "godkjent for høyt utdannede", så vær så god 😂😂😂😂

Anonymkode: d19fb...f07

• Liker 3
Skrevet

Livets harde skole.

Anonymkode: 61766...a83

• Liker 1
Skrevet

Typen sier jeg kun når jeg snakker om en spesifikk mann som "han der dør jævlig ofte". Omtaler partner som samboer :)

Anonymkode: 7eb1f...9d5

Skrevet

Det høres i alle fall mye bedre ut enn "forloveden min". 

Jeg sier helst navnet. Men er det noen som ikke kjenner han varierer det mellom "kjæresten", "han jeg bor med", "min kjære", eller "mannen". Har vært gift i 11 år, samboer før det, brukte mannen også før bryllupet. 

Anonymkode: 665a5...f67

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...