Gå til innhold

Mannen min maser alltid om å sove

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har det litt lignende, med en mann som ikke tar ansvar for egen søvn, og lar det gå ut over meg og barna. 

Vært på familiekontoret. Hjalp litt, men føler meg skikkelig svikta. 

Blir å holde ut litt til, men skilsmisse er farlig nær.

Anonymkode: bf14b...04d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi har en unge, og samboer maser hele tiden om at han vil sove. 

"greit at jeg tar meg 10 minutter?" "jeg ligger her på sofaen å hviler litt jeg" "kan ikke alle bare gå å hvile?" "greit at jeg slapper av en halv time i senga?" 

Er så lei. Jeg må hele tiden se etter barnet, fordi far ligger på sofaen. Jeg må hele tiden si nei, når far sier han vil hvile (JEG ER OGSÅ TRØTT!) 

Noen med samme problem? Han spør sikkert 5 ganger for dagen. Utrolig slitsomt å være den som må si nei og ha kontroll på alt. 

Anonymkode: 827ef...46a

Min eks var sånn, sov til kl 14 i helgene. Jeg gikk til slutt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var (og er) det sånn at den som har nattansvaret får sove på morgenen. Da jeg var i permisjon så tok pappaen barnet med seg fra 06-han måtte på jobb. Samme da han var i permisjon siden jeg fremdeles ammet på natten. Når barnet ble større hadde vi en sovedag hver i helgen.

Han legger seg ofte sent, men da får han null sympati dersom det er "hans dag" og barnet har vært mye urolig/våkner tidlig. 

Jeg er 100% for å være raus med hverandre, men det må gå begge veier. TS, snakk med ham, se om det kan være noe medisinsk, se på søvnrutiner- er han bare lat så får du stille krav. 

Anonymkode: e47b1...260

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har også en slik, og vi har to barn under to år. Blir GAL av det maset! Min legger seg også sent om kvelden, så det er helt selvforskyldt at han er trøtt. I tillegg er han "på do" i 30min hver gang han går inn på badet. Jeg mister bare gnisten mer og mer, for det er ingenting som er mer usexy enn en slapp sofapotet som ikke orker å leke med barna sine engang. 

Anonymkode: b937f...adf

Dette var akkurat som å lese om min samboer.. jeg sier pappa er å fiser. Han sitter på mobilen på do leeenge.. noen ganger glemmer jeg at han har kommet hjem fra jobb 😅 i det siste har jeg tenk at energien blir mer tung når han kommer hjem..jeg blir påvirket av hans slappe energi. Han har lakenskrekk og alt før 12 er uaktuelt uansett når han må opp. Vi har ikke lagt oss sammen siden babyen kom for 14 mnd siden. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 år senere...

Noen av oss har større søvnbehov enn andre. Kanskje er han , som meg, en anspent personlighet som gjør at man får større søvnbehov. Og som noen kommenterte så selv om han får 10 min her og 10 min der så sover han ikke hele den tiden for det tar ofte tid å sovne. Ofte tar det 10 minutter bare å sovne. Ingen er nok perfekte. Han kan jo , på sin side si; Min partner godtar meg ikke som jeg er!

Anonymkode: d8b09...c16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns menn på generell basis obsesser maks over soving. De ser på klokken og kvelden, teller timer for hvor mye søvn de får, snakker om soving, legging og når de skal stå opp. Teller timer og minutter. Jeg kaller det klokkepanikk og en gang klikket det helt for meg da fyren såg på klokken mens vi hadde sex, han ble bekymret for sovingen. 

Nå mens jeg dater kjenner eg at eg automatisk blir sur hvis fyren begynner å snakke om søvn/soving/leggetider og får mindre lyst å date han..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...