Gå til innhold

Beggyne å trene?


Gjest Forumhei

Anbefalte innlegg

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det gøy?

Anonymkode: 98dc9...cbf

Fordi det er samme surra hvert år, håpløse mennesker med null disiplin som har nyttårsforsett.

Skal i gang da vettu!! Går ut kjempehardt for det er sååå gøy, tror de skal gå ned i vekt av å trene bare. Helst 10kg på 1 uke, skal se ut som en body builder etter 1 mnd.

Men når virkeligheten slår inn så gir de opp ganske raskt, for skal du få noe resultat av trening OG kosthold så må man faktisk gjøre jobben! Den er KREVENDE!

Da hjelper det ikke å fnise 1 time med ei venninne med noen håpløse øvelser de har sett på instagram.

Anonymkode: aa395...2b1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Fordi det er samme surra hvert år, håpløse mennesker med null disiplin som har nyttårsforsett.

Skal i gang da vettu!! Går ut kjempehardt for det er sååå gøy, tror de skal gå ned i vekt av å trene bare. Helst 10kg på 1 uke, skal se ut som en body builder etter 1 mnd.

Men når virkeligheten slår inn så gir de opp ganske raskt, for skal du få noe resultat av trening OG kosthold så må man faktisk gjøre jobben! Den er KREVENDE!

Da hjelper det ikke å fnise 1 time med ei venninne med noen håpløse øvelser de har sett på instagram.

Anonymkode: aa395...2b1

Jeg syns ikke det er noe gøy. Det er da heller dumt og kjipt for de det gjelder. 
Hvorfor glede seg over det andre ikke får til? Det er bare kvalmt.

Anonymkode: 98dc9...cbf

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal fortsette å trene i 2020.

Nå går jeg på en styrketime og to yoga-timer i uken. Målet er å fortsette med det og finne en kondisjonstreningstime i tillegg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal prøve meg på trening igjen. Jeg drev med favorittidretten min, men måtte slutte da jeg fikk endometriose, og fysisk aktivitet fremprovoserte smerter. Vil prøve igjen, men ta det mer rolig. Tenker 1 gang i uka er nok. Det var alt jeg fikk trent når jeg var student, og kroppen min var supersterk. Skjønner ikke hva poenget er med å trene f.eks styrke 5 ganger i uken, om man trener riktig er 2 ganger mer enn nok. 

Anonymkode: 4f477...63c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner ikke hva poenget er med å trene f.eks styrke 5 ganger i uken, om man trener riktig er 2 ganger mer enn nok. 

Anonymkode: 4f477...63c

Mer enn nok til hva? 

To ganger i uka er ok det, men rundt fire er definitivt en sweet spot om man ønsker bedre framgang. Med flere enn fire økter så er avkastninga muligens noe avtakende, men det er definitivt ikke uten effekt. Så er det jo mange som faktisk liker å trene da 💪

Endret av Pierre Gynt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det har jeg. Men bare pga helsa. 3 dager i uka maks. Det er ikke et nyttårsforsett, for det syns jeg er teit. Det er noe jeg har hatt i tankene lenge, men som bare har blitt med av og på, for så å stoppe.

3 dager kan jeg klare, så da blir det ikke så uoverkommelig at jeg ikke gidder å fortsette. Ellers blir det en kort gåtur de andre dagene. Tenker å trene styrke, fordi det er det som er viktig for min hverdag. Løpe gidder jeg ikke. 

Anonymkode: a6d7d...dbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Pierre Gynt skrev:

Mer enn nok til hva? 

To ganger i uka er ok det, men rundt fire er definitivt en sweet spot om man ønsker bedre framgang. Med flere enn fire økter så er avkastninga muligens noe avtakende, men det er definitivt ikke uten effekt. Så er det jo mange som faktisk liker å trene da 💪

Vanskelig å svare på det, men det viktigste er å ikke si at alt passer for alle. Å trene "alle" musklene 3 ganger i uken med 2-3sett holder for de fleste.

Det viktigste er jo å trene i heletatt, der man utfører øvelsene så bra som mulig teknisk.

Skal lese alt fra menno/etc som bare tar opp det alle vil høre om så hopper man hit og dit uten å finne ut av ting før det har gått lang tid.

Anonymkode: aa395...2b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vanskelig å svare på det, men det viktigste er å ikke si at alt passer for alle. Å trene "alle" musklene 3 ganger i uken med 2-3sett holder for de fleste.

Det viktigste er jo å trene i heletatt, der man utfører øvelsene så bra som mulig teknisk.

Skal lese alt fra menno/etc som bare tar opp det alle vil høre om så hopper man hit og dit uten å finne ut av ting før det har gått lang tid.

Anonymkode: aa395...2b1

Litt vanskelig å forstå hva du mener, men jeg skal prøve å svare. 

Hva betyr "holder for de fleste"? "De fleste" trener ikke styrke. De vil ha effekt av enda mindre enn det du skisserer. Dette er jo relativt, men om du er noenlunde seriøs med styrketrening og muskelvekst, så vil du få langt bedre resultater med mer enn f.eks. seks sett i uka på en muskelgruppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Pierre Gynt skrev:

Litt vanskelig å forstå hva du mener, men jeg skal prøve å svare. 

Hva betyr "holder for de fleste"? "De fleste" trener ikke styrke. De vil ha effekt av enda mindre enn det du skisserer. Dette er jo relativt, men om du er noenlunde seriøs med styrketrening og muskelvekst, så vil du få langt bedre resultater med mer enn f.eks. seks sett i uka på en muskelgruppe.

For de fleste som trener, gjennomsnittet av de som går på et treningstudio hver uke. Gjennomsnittet av disse skal ikke delta i noen form for konkurranse.

6-9 Sett i uka kan man fint øke vekter på lenge med baseøvelser som grunnlag i treningsprogrammet. Bedre å ligge på pluss i hvile.

Men alt er relativt. 

Anonymkode: aa395...2b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja! 

Skal gi online trening en mulighet i 2020.
Mage, rompe, armer hovedfokus. Og som alltid - utholdenhet (men da må jeg ut og løpe)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trener allerede styrke, men tenker å trene litt oftere. Vanligvis har jeg trent 1-2 ganger i uken, nå tenker jeg å ha 3 faste treningsøkter i uka på treningssenter. Trener litt ute også, mye fjellturer osv., og dette kommer i tillegg. Håper jeg kan finne trivselsformen igjen!! 😃

Anonymkode: 5e7b1...30a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 12/17/2019 at 6:41 PM, Forumhei said:

Har du tenkt til å beggyne å trene  i 2020? Fortsette + mer.

hva har du som mål?

Treningsglede, vedlikeholde rutinen, behandle meg selv ellers i hverdagen som en toppidrettsutøver.

hva skal du trene?

Crossfit-timer på SATS Elixia.

hvor ofte?

3-4 dager på, 1-2 dager av evnt. 2 dager på, 1 dag av, evnt. 4-5 ganger i uken fordelt på ukens 7 dager.

😊

Beholder rutinen + litt mer.

Anonymkode: ebc3d...b77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Målet er å gå fra litt tjukk til litt mindre tjukk. Så jeg skal trene noe som hjelper meg å gå fra litt tjukk til litt mindre tjukk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 17.12.2019 den 18.41, Forumhei skrev:

Har du tenkt til å beggyne å trene  i 2020?

hva har du som mål?

hva skal du trene?

hvor ofte?

😊

Jeg har tenkt til å fortsette å trene (begynte "for alvor" igjen i juni 2019). 

Mine mål er å stramme opp, få bedre holdning og generelt bli sterkere. 

Legger mer innsats i styrke nå, da jeg uansett går flere turer med hunden daglig. Blir litt ski og jogging med hund innimellom. 

Skal trene sturke 3 dager i uka. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg skal fortsette med 2 x crossfit og 1 x svømming, i tillegg skal jeg jogge en gang per uke. 
Målet er å klare minst 1 pull-up uten hjelpemidler, og forbedre tiden på 4 km svømming.

Anonymkode: 71c9c...33f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.12.2019 den 2.04, AnonymBruker skrev:

Jeg skal prøve meg på trening igjen. Jeg drev med favorittidretten min, men måtte slutte da jeg fikk endometriose, og fysisk aktivitet fremprovoserte smerter. Vil prøve igjen, men ta det mer rolig. Tenker 1 gang i uka er nok. Det var alt jeg fikk trent når jeg var student, og kroppen min var supersterk. Skjønner ikke hva poenget er med å trene f.eks styrke 5 ganger i uken, om man trener riktig er 2 ganger mer enn nok. 

Anonymkode: 4f477...63c

Hei!

Jeg har endometriose og trener nesten daglig. Jeg endret kostholdet mitt til endovennlig (anbefaler boka "living well with endometriosis" og "recipes and advice for endometriosis"). 

Med godt kosthold der man kutter ut sukker, mel, pasta, soya og koffein, kan det gjøre mye for smerter på grunn av den (jævlige) sykdommen. 

Jeg har trent lenge og spiser endovennlig. Dette fungerer veldig godt. Om det vil kunne funke for deg, vet jeg ikke. Jeg ble operert for noen år tilbake, og har spiral for ikke å ha mensen. Om du har p-piller er det kanskje annerledes, men anbefaler uansett disse bøkene. Det verste jeg husker som skapte smerter var sukker, særlig sjokolade og melprodukter. Uten sukker og mel er det veldig mye bedre. 

Anonymkode: 7aa7c...f45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...