Gå til innhold

Bo der andre har bodd

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg foretrekker gamle hus. Syns det er mye finere enn nybygg. Elsker antikviteter og gamle møbler. Det eneste jeg aldri ville kjøpt brukt er madrass, men har null problem med å bo på hotell.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det gir en litt rar følelse å flytte inn et sted der det har bodd andre. Prøver å gjøre det til mitt så godt jeg kan. 

Det første jeg gjør er å bytte toalettsete!

Ellers tror jeg at jeg aldri kunne kjøpt brukt seng. 

Anonymkode: a9197...b2f

Skrevet

Herregud så mange I-landsproblem! Jeg har ikke ord... Har ingen problem med noe av dette, brukt seng og sofa er ingen problem. Det sitter kun i forskrudde folk sine hjerner!

Anonymkode: 7c17d...54b

• Liker 1
Skrevet

Jeg skjønner tankegangen din. Min første leilighet totalrenoverte jeg, så den var så godt som ny. Leilighet nr 2 var så fin så det var ikke behov og bestilte eget vaskefirma før jeg flyttet inn.

Anonymkode: 94ed0...e13

Skrevet
På 21.12.2019 den 18.19, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er et fasinerende tema. Folk kjøper/leier brukte hus/ leiligheter uten problemer. Og som du ts påpeker så bruker de da garderobe, bad osv som andre har brukt. Men mange av disse kunne ikke tenke seg å kjøpe et brukt plagg. De aller fleste går også på kafe og resturang, men hadde aldri kjøpt et bestikk andre har spist av. 
De lar ungene sine leke og tygge på leker både på kafeer, borte hos andre, i barnehage og på legekontor osv. Men de hadde aldri latt barna leke med eller kjøpe en leke på loppis eller bruktbutikk.

Anonymkode: 56e56...1fc

Hvem er disse menneskene du snakker om? Jeg kjenner ingen som har problemer med å gi barna sine brukte leker og tøy, eller brukt servise/bestikk. 😂

Anonymkode: 904b4...a78

• Liker 1
Skrevet

Dette er noe jeg aldri har tenkt over, og forstår ikke helt problemet. Man kan jo vaske.

Anonymkode: 008e7...ca8

Skrevet

Ser ikke på det som ett problem. Men det kan være litt fascinerende å tenke på. Alla: hva har disse veggene sett og opplevd. Hjemme er jo der en er mest seg selv. Innimellom kan jeg se for meg tidligere eiere tusle rundt.

Ett sted jeg bodde kom jeg en gang, helt tilfeldig 😳( rare greier) i snakk en gammel gubbe som hadde bodd i min leilighet som barn. Ett rart og kjært minne for meg faktisk. De var seks unger og mor, far og bestemor på 47 kvadrat. Ett sted jeg flyttet fra fordi jeg ville ha noe større til meg, samboer og hamsteren 😳😂🤔

Også rart  tenke på jenta som bodde før meg her jeg er nå og som garantert levde en del annerledes enn meg, som er sær og snodig he he Jo vegger skulle ha kunnet snakke 😍

eneste jeg syns er noe ekkelt er hotellrom. Ja når det gjelder renhet. Jeg vet det er en del slurv i bransjen men velger å glemme det så godt jeg klarer og tenker: «det er sjeldent en hører noen bli syke av det» og nyte ferien.

Anonymkode: d552f...c28

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dette er noe jeg aldri har tenkt over, og forstår ikke helt problemet. Man kan jo vaske.

Anonymkode: 008e7...ca8

Ikke sofa osv, og alt er jo ikke så lett å få rent eller å komme til heller

Anonymkode: c0f73...5bb

Skrevet

Jeg kjøpte leiligheten min brukt, men har kjøpt neste leilighet i et nybygg. Selv om det har vært helt uproblematisk å bo i leiligheten jeg eier nå, merker jeg at det blir deilig med alt nytt. Nytt bad, nytt kjøkken, nytt gulv. 

Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke sofa osv, og alt er jo ikke så lett å få rent eller å komme til heller

Anonymkode: c0f73...5bb

Det kan renses! Er rensemaskiner til utleie. 

Anonymkode: b3af6...b05

Skrevet

Ingen problem for meg, men forstår ikke hvorfor flere av dere føler behov for å latterliggjøre. Vi er alle forskjellige og har våre problemer/greier. Vis respekt. 

Skrevet

Har aldri bodd i nybygget bolig.

Vasker over badekar, kjøkken, toalett, håndvasker og dørhåndtak med håndskrift. Badekar og dusj skrubber jeg godt med Zalo og jif våtromspray i tillegg. 

Anonymkode: 549f5...b92

• Liker 1
Skrevet

Skal si folk er fisefine nå til dags.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...