AnonymBruker Skrevet 17. desember 2019 #1 Skrevet 17. desember 2019 Hva tenker dere om å kjøpe/leie bolig når andre har bodd der? Bruke bad, toalett, kjøkken, garderobe osv som andre har brukt? Hva med å leie møblert? Hva tenker dere om å bruke møbler, sofa, vaskemaskin/tørketrommel som andre har brukt, sove i seng som andre har sovet i? Anonymkode: c0f73...5bb
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2019 #2 Skrevet 17. desember 2019 Hvorfor spør du? Anonymkode: 3b6b0...65c
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2019 #3 Skrevet 17. desember 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvorfor spør du? Anonymkode: 3b6b0...65c Fordi jeg synes det er problematisk selv og lurer på hvordan andre ser på det Anonymkode: c0f73...5bb
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 17. desember 2019 Populært innlegg #4 Skrevet 17. desember 2019 Hvis alle hadde tenkt sånn... da hadde vi kjapt gått tom for områder å bygge bolig på, og for å ikke snakke om de ville investeringene vi måtte gjort! Alle som skal kjøpe, må bygge nytt hus, og alle som skal leie ut, må bygge nytt hver gang de skal ha ny utleier ærlig talt.. nei, det har bodd folk før meg her jeg bor nå, jeg har kjøpt en eldre enebolig. Jeg kjøper til og med flere av møblene mine brukt! 😱 Anonymkode: acbba...c62 54
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2019 #5 Skrevet 17. desember 2019 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva tenker dere om å kjøpe/leie bolig når andre har bodd der? Bruke bad, toalett, kjøkken, garderobe osv som andre har brukt? Hva med å leie møblert? Hva tenker dere om å bruke møbler, sofa, vaskemaskin/tørketrommel som andre har brukt, sove i seng som andre har sovet i? Anonymkode: c0f73...5bb Helt uproblematisk, er det jeg tenker. Anonymkode: ed13f...0ba 25
Taluno Skrevet 17. desember 2019 #6 Skrevet 17. desember 2019 Det er da helt normalt. Det er nok særdeles få personer som aldri har kjøpt eller leid en brukt bolig. Jeg har selv aldri kjøpt brukt seng, men har leid møblert hvor det var seng. Da kjøpte jeg meg ny overmadrass, mest fordi sengen var hardere enn hva jeg foretrekker. Men å sove i seng andre har brukt, bruke bad andre har brukt, dette er jo noe så godt som alle gjør, de fleste har vel vært på overnatting hos venner/familie og på hoteller... 19
Belima Skrevet 17. desember 2019 #7 Skrevet 17. desember 2019 Hvis folk tenkte som TS skriver, så hadde ingen overnattet på hotell heller. 27
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2019 #8 Skrevet 17. desember 2019 Det er da helt normalt og uproblematisk? Det blir jo vasket ned før man flytter inn. Syns man det ikke er nok så vasker man en ekstra gang selv. Er det problematisk å overnatte på hotell også? Der er det jo mange som har vært før deg. Anonymkode: f5205...b74 7
Mezzosoprena Skrevet 17. desember 2019 #10 Skrevet 17. desember 2019 Å bo der andre har bodd bryr jeg meg ikke om, men jeg ville hatt mine egne møbler. 2
Perelandra Skrevet 17. desember 2019 #11 Skrevet 17. desember 2019 Den problemstillinga har jeg aldri tenkt på. Kanskje med unntak av madrassen i senga, ser jeg ingen problemer med å bo i møbler og inventar som andre har brukt tidligere. Jeg leier leilighet nå. Det meste av møbler er mine egne, men inventaret på badet, hvitevarene og garderobeskapet hører til i leiligheten. 5
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2019 #12 Skrevet 17. desember 2019 Bodde på en rekke forskjellige hybler i mange år, det var stort sett møblert. Tenkte ikke noe over det. I leiligheten vi nå eier, har jo hatt tidligere eiere i 100 år (faktisk), men det er vel bare et bad som tidligere eier har brukt slik det er i da. Hytta vår kjøpte vi møblert, med stekeovn, senger og alt. Tenker ikke på det. Hva med hotellrom? Spise mat laget i restaurantkomfyrer? Site i busseter? Jeg er ikke redd for verken folk eller bakterier. Leiligheter er grundig vaska før man tar over da. Og man kan jo vaske selv. Hva skulle det være å tenke på når det gjelder et garderobeskap? Stilen? Anonymkode: 0db0b...58b 4
Meadow Skrevet 17. desember 2019 #13 Skrevet 17. desember 2019 Det var en spesiell tanke. Blir problematisk å bo på hotell også da? 5
Guidet Kvinne Skrevet 17. desember 2019 #14 Skrevet 17. desember 2019 Gud, må slutte på jobben. Jeg sitter jo på stoler som andre har brukt. For ikke å snakke om doen, pauserommet og kaffetrakteren. Det hender jeg dusjer der óg. Samme med treningssenteret. Dessuten sover jeg over hos venninna mi i ny og ne. Tar ikke med egen madrass. 10
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2019 #15 Skrevet 17. desember 2019 Helt uproblematisk og ønsket. Vil ikke ha et nytt hus når vi kjøper, men et rom er som er "bodd inn". Anonymkode: 290f0...c45
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2019 #16 Skrevet 17. desember 2019 Går du aldri på toalettet når du er ute? Har du med eget bestikk og tallerken når du spiser ute? Selv bor jeg i en leilighet i en gammel bygård, tenk på alle som har gått i den trappa før meg!! Anonymkode: b3af6...b05 5
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2019 #17 Skrevet 18. desember 2019 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva tenker dere om å kjøpe/leie bolig når andre har bodd der? Bruke bad, toalett, kjøkken, garderobe osv som andre har brukt? Hva med å leie møblert? Hva tenker dere om å bruke møbler, sofa, vaskemaskin/tørketrommel som andre har brukt, sove i seng som andre har sovet i? Anonymkode: c0f73...5bb Har en viss forståelse for tankegangen, for jeg er litt kresen selv. Kunne for eksempel aldri tenkt meg å kjøpe brukte møbler. Men, selv om man bygger helt nytt hus, eller kjøper ny leilighet, og alt inventar er nytt, så vil jo folk komme på besøk til deg. De vil sitte i møblene dine, og bruke toalettet hos deg. Hvis de overnatter, vil de bruke gjesterommene dine. Så det vil aldri bli kun deg, uansett. I tillegg vil du aldri kunne ta en overnattingstur et sted, er ikke det litt trist? Og havner du på sykehus vil du måtte ligge i en seng der andre, syke mennesker, har ligget før deg. Det går an å være nøye, og det er ingenting i veien for å være litt kresen, men ikke la det hindre deg fra å leve et normalt liv. Anonymkode: a3bcb...743 7
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2019 #18 Skrevet 18. desember 2019 Jeg synes alltid det er litt rart å flytte inn rett etter andre, er en litt merkelig følelse. Badekar er ekstra ekkelt, og sist jeg bodde et sted med badekar tok det noen mnd før det føltes helt ok. Utenom det er det jo helt normalt. Foretrekker egne møbler, men har bodd to steder med seng der - man blir vant til det Anonymkode: c5828...48d 4
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2019 #19 Skrevet 21. desember 2019 På 17.12.2019 den 11.32, AnonymBruker skrev: Hva tenker dere om å kjøpe/leie bolig når andre har bodd der? Bruke bad, toalett, kjøkken, garderobe osv som andre har brukt? Hva med å leie møblert? Hva tenker dere om å bruke møbler, sofa, vaskemaskin/tørketrommel som andre har brukt, sove i seng som andre har sovet i? Anonymkode: c0f73...5bb Du har jo bodd brukt hittil i livet, Ts. I barndommen, på hotel, på leir, på skolen, på jobb, hos besteforeldre, på ferie, på besøk - alle hus er brukte hus. Selv i det tilfelle at foreldrene dine bygde eget hus før du ble født og så ble boende der så er det et brukt hus. Et hus under bygging er ikke noe rent og pent og pyntelig sted - det er en ganske møkkete anleggsplass med utesko og snusputer i hjørnene. Anonymkode: 016f3...7cf 6
Gjest Blondie65 Skrevet 21. desember 2019 #20 Skrevet 21. desember 2019 Jeg synes det er uproblematisk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå