Gå til innhold

Hva er julefrokost for deg?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Rundstykker, godt brød, julebrød, flatbrød. 

Kjøttrull, sylterull, fenalår, spekeskinke, roastbeef, røkt skinke, røkt laks, røkt blåkveite, leverpostei, sursild, tomatsild, kokt egg, eggerøre, edamer, brunost, syltetøy.

Druesalat, italiensk salat, waldorfsalat, rømme, remulade, kaviar, majones.

Rødbeter, sylteagurk, agurk, tomat, paprika.

Oppskåret frukt.

Melk, juice, saft, julebrus, kaffe, te og kakao. 

14 til bords i år. 

Anonymkode: 16869...a78

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ferske rundstykker med julepostei og majones

• Liker 1
Skrevet
34 minutter siden, Keikolina skrev:

Aldri hatt noen julefrokost, bare lest om det på kg

Jeg tolker tråden som frokost man forbinder med jul. Vi hadde heller aldri store, felles julefrokoster. Alle spiste bare det de ville når de stod opp. 

Anonymkode: 2df31...604

• Liker 1
Skrevet

Vi har julefrokost/lunsj 1. juledag. Mamma lager og dekker på masse forskjellig (jule)pålegg og brødmat. Selv er jeg ganske sær, og liker ikke så mye pålegg. Jeg holder meg iallfall til det samme. 

Det jeg må ha er: 

lefse og noe godt brød. 
Smøreost, spekeskinke, eggerøre og eggesalat, edamer eller annen gulost og diverse oster m/ ulikt tilbehør og ribbe som jeg i lefse. 

Anonymkode: 44eef...de3

• Liker 1
Skrevet

Vi har fast julefrokost/lunsj 1 juledag. Er hos mine foreldre. Pleier ha kald ribbe, kald julepølse, medisterkaker, gravlaks, hjemmelaget tomatsild, leverpostei, sylte, ost og lefse, mulig eggerøre det husker jeg ikke helt. Juice og melk til drikke. 

Anonymkode: 69794...a24

• Liker 1
Skrevet

Stekte rundstykker, saftig grovt brød fra bakeren

Røkt laks, aspikk, eggerøre, kokt egg, spekeskinke, majones, ett par typer ost, div kjøttpålegg, julepostei, tomat/agurk/sylteagurk/salat, medisterkaker, kalkunrester

Smurte lefser, kransekake, risboller

Juice, melk, julebrus, og om vi kun er folk over 18 år - ett glass av mammas hjemmelagde julelikør 😄

(Nå ramset jeg opp mye, dør ikke om noe mangler) 

• Liker 1
Gjest undring1
Skrevet (endret)

Baker rundstykker like før jul, det må vi ha. Sper på med kjøpte rundstykker som tines i ovnen, godt brød og kjeks.

Syltetøy og god gul ost, ikke nødvendigvis edamer.  

Brun ost. Krydder - og urteoster, brie.  

Fenalår, spekeskinke, godt spekepålegg ellers

Leverpostei, grov type

Sylte og lammerull

Forskjelig slags sild, røkelaks, gravlaks , sennepssaus.

Eggerøre

Eple- og appelsinjuice, te og kaffe, melk.

Tomat, agurk, paprika, druer og clementiner. Sylteagurk og rødbeter

Kjenner jeg blir sulten....☺️

Endret av undring1
Skrevet

Aldri hatt i min familie! Det blir så mye og tung mat, kanskje brus og godteri, jeg liker hoppe over frokosten eller spise noe lett!

• Liker 1
Skrevet

Ikke vant med julefrokost jeg heller, kun lest om det på KG.

• Liker 1
Skrevet

Vi har julefrokost (dvs koldtbord) hele julen. Da har vi røkelaks, eggerøre, 2-3 typer salami, spekeskinke, fenalår, juleskinke, julesylte, julepostei, hjemmelaget potetsalat, hjemmelaget rødbetesalat, hjemmelaget majones, diverse typer ost, paprika/tomat/agurk, godt brød og diverse kjeks (til ostene). Gleder meg like mye hvert år. :) 

• Liker 1
Skrevet

Hvit duk, Royal Copenhagen stjerneriflet jul-servise, sølvtøy

Røykalaks med eggerøre

Roast biff og løk

Lammerull

Hjemmelaget tyttebærsyltetøy

Hjemmelagede horn

Kaffe

Juice til barna

Anonymkode: fe86c...cb4

• Liker 1
Skrevet

Laks/ørret, edamer, ribberull, lammerull, sylte, skivet skinkestek, egg- og rekesalat, sylteagurk, rødbeter, julepostei, med nysteikte rundstykker og godt smør, gjerne juice som drikke.

• Liker 2
Skrevet

Har vært tradisjon med brunsj med pappas familie første juledag siden pappa var barn. Da farmor begynte å bli skrøpelig og ikke lengre hadde ork til å arrangere selv, tok vi over siden hun bodde i samme hus. Her står restene fra kvelden før pluss godt brød og julekake, eggerøre, brunost, meierismør, røkelaks, sylte, sild, hjemmelaget leverpostei, potetlefser og stekte poteter på bordet.

Det eneste som er ulikt fra da farmor arrangerte, er at sylta og silda er butikkjøpt og ikke hjemmelaget.

• Liker 2
Skrevet

Ribberull og gravlaks er de tingene som "må" være der. Litt julesild er heller ikke å forakte. :)

• Liker 2
Gjest TheCatLady
Skrevet

Hjemmelaget brød eller hjemmelagde rundstykker, eggerøre, brie og andre typer ost, gjerne noe syltetøy til å ha på brien, eggerøre, juice og gjerne kakao :)

Skrevet

Røykelaks, rundstykker,egg,eggerøre,juice,edamer ost, melk, godt smør,spekeskinke,leverpostei, div godsaker til barna 😊

Anonymkode: 13c7f...8a8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...