AnonymBruker Skrevet 17. desember 2019 #21 Skrevet 17. desember 2019 Rundstykker, godt brød, julebrød, flatbrød. Kjøttrull, sylterull, fenalår, spekeskinke, roastbeef, røkt skinke, røkt laks, røkt blåkveite, leverpostei, sursild, tomatsild, kokt egg, eggerøre, edamer, brunost, syltetøy. Druesalat, italiensk salat, waldorfsalat, rømme, remulade, kaviar, majones. Rødbeter, sylteagurk, agurk, tomat, paprika. Oppskåret frukt. Melk, juice, saft, julebrus, kaffe, te og kakao. 14 til bords i år. Anonymkode: 16869...a78 1
CabinCruiser Skrevet 17. desember 2019 #22 Skrevet 17. desember 2019 Ferske rundstykker med julepostei og majones 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2019 #23 Skrevet 17. desember 2019 34 minutter siden, Keikolina skrev: Aldri hatt noen julefrokost, bare lest om det på kg Jeg tolker tråden som frokost man forbinder med jul. Vi hadde heller aldri store, felles julefrokoster. Alle spiste bare det de ville når de stod opp. Anonymkode: 2df31...604 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2019 #24 Skrevet 18. desember 2019 Vi har julefrokost/lunsj 1. juledag. Mamma lager og dekker på masse forskjellig (jule)pålegg og brødmat. Selv er jeg ganske sær, og liker ikke så mye pålegg. Jeg holder meg iallfall til det samme. Det jeg må ha er: lefse og noe godt brød. Smøreost, spekeskinke, eggerøre og eggesalat, edamer eller annen gulost og diverse oster m/ ulikt tilbehør og ribbe som jeg i lefse. Anonymkode: 44eef...de3 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2019 #25 Skrevet 18. desember 2019 Vi har fast julefrokost/lunsj 1 juledag. Er hos mine foreldre. Pleier ha kald ribbe, kald julepølse, medisterkaker, gravlaks, hjemmelaget tomatsild, leverpostei, sylte, ost og lefse, mulig eggerøre det husker jeg ikke helt. Juice og melk til drikke. Anonymkode: 69794...a24 1
Camillapb Skrevet 18. desember 2019 #26 Skrevet 18. desember 2019 Stekte rundstykker, saftig grovt brød fra bakeren Røkt laks, aspikk, eggerøre, kokt egg, spekeskinke, majones, ett par typer ost, div kjøttpålegg, julepostei, tomat/agurk/sylteagurk/salat, medisterkaker, kalkunrester Smurte lefser, kransekake, risboller Juice, melk, julebrus, og om vi kun er folk over 18 år - ett glass av mammas hjemmelagde julelikør 😄 (Nå ramset jeg opp mye, dør ikke om noe mangler) 1
Gjest undring1 Skrevet 18. desember 2019 #27 Skrevet 18. desember 2019 (endret) Baker rundstykker like før jul, det må vi ha. Sper på med kjøpte rundstykker som tines i ovnen, godt brød og kjeks. Syltetøy og god gul ost, ikke nødvendigvis edamer. Brun ost. Krydder - og urteoster, brie. Fenalår, spekeskinke, godt spekepålegg ellers Leverpostei, grov type Sylte og lammerull Forskjelig slags sild, røkelaks, gravlaks , sennepssaus. Eggerøre Eple- og appelsinjuice, te og kaffe, melk. Tomat, agurk, paprika, druer og clementiner. Sylteagurk og rødbeter Kjenner jeg blir sulten....☺️ Endret 18. desember 2019 av undring1
Gran3 Skrevet 20. desember 2019 #29 Skrevet 20. desember 2019 Aldri hatt i min familie! Det blir så mye og tung mat, kanskje brus og godteri, jeg liker hoppe over frokosten eller spise noe lett! 1
SPOCA Skrevet 20. desember 2019 #30 Skrevet 20. desember 2019 Ikke vant med julefrokost jeg heller, kun lest om det på KG. 1
Arkana Skrevet 20. desember 2019 #31 Skrevet 20. desember 2019 Vi har julefrokost (dvs koldtbord) hele julen. Da har vi røkelaks, eggerøre, 2-3 typer salami, spekeskinke, fenalår, juleskinke, julesylte, julepostei, hjemmelaget potetsalat, hjemmelaget rødbetesalat, hjemmelaget majones, diverse typer ost, paprika/tomat/agurk, godt brød og diverse kjeks (til ostene). Gleder meg like mye hvert år. 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2019 #32 Skrevet 20. desember 2019 Hvit duk, Royal Copenhagen stjerneriflet jul-servise, sølvtøy Røykalaks med eggerøre Roast biff og løk Lammerull Hjemmelaget tyttebærsyltetøy Hjemmelagede horn Kaffe Juice til barna Anonymkode: fe86c...cb4 1
_nubbenella Skrevet 20. desember 2019 #33 Skrevet 20. desember 2019 Laks/ørret, edamer, ribberull, lammerull, sylte, skivet skinkestek, egg- og rekesalat, sylteagurk, rødbeter, julepostei, med nysteikte rundstykker og godt smør, gjerne juice som drikke. 2
Fydda Skrevet 21. desember 2019 #34 Skrevet 21. desember 2019 Har vært tradisjon med brunsj med pappas familie første juledag siden pappa var barn. Da farmor begynte å bli skrøpelig og ikke lengre hadde ork til å arrangere selv, tok vi over siden hun bodde i samme hus. Her står restene fra kvelden før pluss godt brød og julekake, eggerøre, brunost, meierismør, røkelaks, sylte, sild, hjemmelaget leverpostei, potetlefser og stekte poteter på bordet. Det eneste som er ulikt fra da farmor arrangerte, er at sylta og silda er butikkjøpt og ikke hjemmelaget. 2
FrankDrebin Skrevet 21. desember 2019 #35 Skrevet 21. desember 2019 Ribberull og gravlaks er de tingene som "må" være der. Litt julesild er heller ikke å forakte. 2
Gjest TheCatLady Skrevet 22. desember 2019 #36 Skrevet 22. desember 2019 Hjemmelaget brød eller hjemmelagde rundstykker, eggerøre, brie og andre typer ost, gjerne noe syltetøy til å ha på brien, eggerøre, juice og gjerne kakao
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2019 #37 Skrevet 22. desember 2019 Røykelaks, rundstykker,egg,eggerøre,juice,edamer ost, melk, godt smør,spekeskinke,leverpostei, div godsaker til barna 😊 Anonymkode: 13c7f...8a8
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå