Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har en baby på 6 mnd som spiser et helt middagsglass til middag når hun er hos meg. Barnefar mener jeg gir henne alt for mye, da hun gulper så mye, og sier jeg bare skal gi henne er halvt glass. Hun har gulpet masse siden hun ble født. Han mener jeg skal gi henne 120-150ml mme også. Jeg lager henne 210(som står på pakken) hver gang hun skal få melk, så drikker hun det hun ønsker av det. 
har pratet en del med mange andre og de sier det er helt normalt at babyer gulper, og at kansje barnefar gir henne alt for lite mat ifht hva hun trenger.

Hvor mye gir/har dere gitt deres babyer på 6 mnd? Jeg har ikke lyst å «sulte» barnet mitt, da jeg ser hun vil ha mer enn bare et halvt glass.

Anonymkode: e0f49...a8c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har en spiseglad baby på 6,5 mnd :) han spiser flere runder med grøt pr dag og nå har jeg akkurat introdusert middagsglass som også går ned. Han er mer interessert i grøt enn pupp på dagtid. Lar han bare spise til han ikke vil ha mer jeg.

Anonymkode: 41ea0...52c

Skrevet

Her lagde vi flasker på 200 og 230 ved 6,5mnd litt avhengig av om det var tett på fast føde og/eller amming. I tillegg spiste hun nok porsjonsstørrelse lik de små glassene, ca 2-3 isbitterninger med mos eller grøt laget på 1 ss havre/hirse og 1-2 terninger fruktmos. Men hun kunne helt fint sluke en klemmepose på 120gr til lunsj f.eks. :)

De fleste babyer sier tydelig i fra når det er nok mat/melk, bruk tid når hun spiser slik at hun rekker å bli mett. Her nekter frøkna å spise mer når hun er mett, og det har fungert helt fint mtp vektoppgang.

Anonymkode: 7e257...9d9

Skrevet (endret)

Vår baby på snart 6 mnd spiser mindre en det du beskriver - MEN du må ikke basere deg på verken tabeller eller andre. Hvis baby følger sin egen vektkurve på helsestasjon og er i «normalen» (ikke for tynn eller stor) så er det greit. Vår baby vil ha mer når han vokser, og styrer selv - vi bare gir han til han er mett og stopper der. Snakk med helsesøster hvis du er usikker. :) 

Endret av SansaS
Skrevet

Babyer regulerer matinntak selv, så lenge babyen vil ha så gir du. Den vender seg vekk og viser at den er mett når den er mett. Behøver ikke gjøre det mer komplisert enn som så. 

Anonymkode: b00cb...7d6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...