Gå til innhold

Sambo kjører for fort med meg og hans barn i bilen....


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja som overskriften viser, han kjører ofte langt over fartsgrensen med meg og hans barn i bilen. Jeg blir skikkelig forbanna hver gang, å ber han sakke ned farten. Da blir han forbanna å sier at jeg skal slutte å blande meg i kjøringen. Da sier jeg at jo,det kan jeg så absolutt gjøre når jeg og hans barn sitter i bilen!! Han sakker da farten litt, men gjør det samme igjen senere. 

Sikkert ikke helt heldig at det blir sånn i bilen foran barna, men jeg syns VIRKELIG ikke at det er greit! 110km i 60 sona rett utenfor bykjernen liksom?? hello! 

Jeg sa til barna senere at det ikke var meningen å bli så sint, men at det kan være farlig å kjøre så fort. 

Da sier ene barnet at det gjør pappa hele tiden! (kjører fort)

Hvordan hadde dere reagert? 

Anonymkode: 5264f...997

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da hadde jeg ikke sittet på. 

Du har et eget ansvar for barnas liv og helse. 

Vis i handling at du mener alvor. 

Anonymkode: 47eaa...ff5

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Da hadde jeg ikke sittet på. 

Du har et eget ansvar for barnas liv og helse. 

Vis i handling at du mener alvor. 

Anonymkode: 47eaa...ff5

Det er ikke mine barn, så jeg kan liksom ikke nekte han å kjøre med sine egne barn. 

Lurer på hva han tenker med... 

Anonymkode: 5264f...997

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å gi et tips til politiet? Gi et pip når du vet at han skal ut å kjøre og hvor. Kanskje han tar det på alvor da. 

Anonymkode: d879b...723

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke mine barn, så jeg kan liksom ikke nekte han å kjøre med sine egne barn. 

Anonymkode: 5264f...997

Jo. Det kan du, hvis du oppriktig mener at han setter sine egne barns liv i fare, absolutt. På samme måte som man skal si nei til å sitte på med en sjåfør som har drukket eller kjører med dårlige bremser. Er egentlig sjokkert over at du pleier å la ham kjøre dere i 110 i bysone.

Han er jo også en fare for folk rundt. Jevnlig, ifølge deg.

Anonymkode: 47eaa...ff5

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo. Det kan du, hvis du oppriktig mener at han setter sine egne barns liv i fare, absolutt. På samme måte som man skal si nei til å sitte på med en sjåfør som har drukket eller kjører med dårlige bremser. Er egentlig sjokkert over at du pleier å la ham kjøre dere i 110 i bysone.

Han er jo også en fare for folk rundt. Jevnlig, ifølge deg.

Anonymkode: 47eaa...ff5

Det med den situasjonen jeg nevnte, skjedde for noen uker siden. Så det er ikke noe han Pleier å gjøre. Men det skjer innimellom at han kjører altfor fort her og der. Men skjønner poenget ditt. Greia er bare at jeg ikke har noe jeg skulle sagt ifølge han. 

Anonymkode: 5264f...997

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja som overskriften viser, han kjører ofte langt over fartsgrensen med meg og hans barn i bilen. Jeg blir skikkelig forbanna hver gang, å ber han sakke ned farten. Da blir han forbanna å sier at jeg skal slutte å blande meg i kjøringen. Da sier jeg at jo,det kan jeg så absolutt gjøre når jeg og hans barn sitter i bilen!! Han sakker da farten litt, men gjør det samme igjen senere. 

Sikkert ikke helt heldig at det blir sånn i bilen foran barna, men jeg syns VIRKELIG ikke at det er greit! 110km i 60 sona rett utenfor bykjernen liksom?? hello! 

Jeg sa til barna senere at det ikke var meningen å bli så sint, men at det kan være farlig å kjøre så fort. 

Da sier ene barnet at det gjør pappa hele tiden! (kjører fort)

Hvordan hadde dere reagert? 

Anonymkode: 5264f...997

Du får insistere på å kjøre bilen selv. Si til typen din at han ikke er en god sjåfør, at han enkelt og greit ikke er moden nok til å kjøre bil enda. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, HalldirV2 skrev:

Du får insistere på å kjøre bilen selv. Si til typen din at han ikke er en god sjåfør, at han enkelt og greit ikke er moden nok til å kjøre bil enda. 

Jeg har ikke lappen desverre.. 😔

Anonymkode: 5264f...997

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke lappen desverre.. 😔

Anonymkode: 5264f...997

Du får nekte han sex da. Fjortiser er tross alt ikke modne nok. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det med den situasjonen jeg nevnte, skjedde for noen uker siden. Så det er ikke noe han Pleier å gjøre. Men det skjer innimellom at han kjører altfor fort her og der. Men skjønner poenget ditt. Greia er bare at jeg ikke har noe jeg skulle sagt ifølge han. 

Anonymkode: 5264f...997

Har du ikke noe du skal ha sagt angående ditt, andre passasjerers, andre bilisters og gåendes liv og helse? 

Han kjører dessuten ulovlig. Trafikkpolitiet tar lappen for mye mindre enn dette: 

https://www.dt.no/drammen/nyhet/trafikk/sa-fort-ryker-lappen-sjekk-grensene-for-forerkortbeslag-her/s/5-57-841532

Anonymkode: 47eaa...ff5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det med den situasjonen jeg nevnte, skjedde for noen uker siden. Så det er ikke noe han Pleier å gjøre. Men det skjer innimellom at han kjører altfor fort her og der. Men skjønner poenget ditt. Greia er bare at jeg ikke har noe jeg skulle sagt ifølge han. 

Anonymkode: 5264f...997

Du kan nekte å sitte på. Hvor vanskelig er det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart du har noe du skulle ha sagt. Helt uaktuelt å kjøre så fort. Men du bør ta det opp med han også en gang dere ikke sitter i bilen. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sambo?  Hva er det?

Anonymkode: 69e44...520

Han her. Og han kjører tydligvis for fort. little-black-sambo-1906-douglas-settle.thumb.jpg.cccd414a3b436f0493742dae179291a1.jpg

Anonymkode: 9c507...63f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, HalldirV2 skrev:

Du får nekte han sex da. Fjortiser er tross alt ikke modne nok. 

Straffe seg selv like mye da eller? 

Anonymkode: c6036...472

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva med å gi et tips til politiet? Gi et pip når du vet at han skal ut å kjøre og hvor. Kanskje han tar det på alvor da. 

Anonymkode: d879b...723

Hva slags råd er dette?
Ja, det kommer nok til å gjøre underverker.  110 i 60-sonen gir førerkortinndraging i minst seksten (16)  måneder og en ugrei bot på et stykke nord for titusen kroner.

TS har ikke lappen.  Det er langt bedre å ta dette på kammeret hjemme enn å gå via en samlivsrådgiver med blålys.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke lappen desverre.. 😔

Anonymkode: 5264f...997

Da er tiden inne for å ta lappen. I mellomtiden reiser du kollektivt. Han mister nok snart sin, så da er det praktisk at du kan kjøre.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Whistler skrev:

Hva slags råd er dette?
Ja, det kommer nok til å gjøre underverker.  110 i 60-sonen gir førerkortinndraging i minst seksten (16)  måneder og en ugrei bot på et stykke nord for titusen kroner.

TS har ikke lappen.  Det er langt bedre å ta dette på kammeret hjemme enn å gå via en samlivsrådgiver med blålys.

Folk kan bli drept av denne kjøringa. Ts har er ansvar. 

Anonymkode: 47eaa...ff5

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Folk kan bli drept av denne kjøringa. Ts har er ansvar. 

Anonymkode: 47eaa...ff5

Samboer til TS har et ansvar for å kjøre etter trafikkreglene.

Hvilken strafferamme er det for å unnlate å varsle politiet om at en person kanskje kommer til å kjøre fortere en fartsgrensen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Whistler skrev:

Samboer til TS har et ansvar for å kjøre etter trafikkreglene.

Hvilken strafferamme er det for å unnlate å varsle politiet om at en person kanskje kommer til å kjøre fortere en fartsgrensen?

Et moralsk ansvar. Minimum for barn som ikke skjønner situasjonen, dernest seg selv, og om mulig flere. 

Var det min kjæreste hadde jeg funnet meg alternativ transport basert på "du prøver jo å miste lappen så du kan ikke kjøre oss". 

Anonymkode: 47eaa...ff5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...