Gå til innhold

Hvordan er dine kaffevaner?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg pleide å drikke 2-3 kopper på morgenen (på jobb ved dagvakt, hjemme i helg og før kveldsvakt). Med en dæsj melk i. Så drakk jeg gjerne en kopp rundt kl 15 de dagene jeg jobbet. Eventuelt hvis jeg var på kafe e.l. Prøvde å holde meg til 3 kopper om dagen. Noen dager drakk jeg mindre, andre dager var jeg nødt til å ha mer. Drakk ikke etter kl 17-18. 

Så ble jeg gravid og kaffe (og forsåvidt cola/pepsi o.l.) begynte å smake annerledes og vondt, og er totalt ufristende! Så nå drikker jeg ikke noe. 

Anonymkode: 8a873...5b4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går med 3/4 til full kanne på morgenen og formiddagen.   Av og til trakter jeg en halv kanne på ettermiddagen.

Skrevet

Jeg drikker det som gubben har satt igjen på kanna til meg på morgenen, det er vel ca 1,5 krus. Så lager jeg kanskje en halv kanne litt seinere på dagen. Så tar vi ett krus eller to på ettermiddagen. 

Skrevet

Har ingen kaffeuvane. Drikker ikke kaffe. 

Anonymkode: 0eb48...b3e

Skrevet

Eg drikker ca ein liter om morgonen før eg drar på jobb. Kvar dag.

Svart kaffi, med ingenting.

Skrevet

Har drukket 8-15 kopper en lang periode. Roet veldig ned nå, drikker vel maks 5 på en dag.

Skrevet

Stort sett alltid kaffe med melk når jeg kommer på jobb tidlig, da blir det en -to kopper.  Drikker aldri kaffe hjemme, av en eller annen grunn.  Er mer tedrikker enn kaffe. Men om morgenen tidlig, tidlig - da er det godt med kaffe :) 

Skrevet

1-2 latte i uken når jeg er på kafe.

Å være avhengig av koffein som er en stimulant er helt idiotisk. Må ha kaffe for å våkne, tragisk.

Stimulanter er ikke noe du bør gjøre deg avhengig av. Kaffe er heller ikke bra for næringsopptaket i tarmen, vent minst 1 time etter maten. Helst kutt den ut helt.

Anonymkode: 9be27...d75

Skrevet

Jeg drikker tre kopper kaffe hver dag. En kopp til frokost, en kopp til lunsj og en kopp etter middagen. 

Gjest Forumhei
Skrevet

Må ha 1-2 kopper på jobb!!

etter kaffe er jeg verden snilleste person😁før kaffe er jeg som satan selv😡😡

Skrevet

Da jeg jobber på kontor drakkbkeg typisk en kopp hjemme før jeg sykla til jobb, deretter en kopp på jobben, og en siste etter lunsj. Noen ganger enbliten kopp rett før jeg dei også, særlig når jeg skulle trene på vei hjem.

Per nå er jeg ikke i jobb og drikke nå bare kaffe på morgenen. Typisk en kopp helt først når jeg står opp, deretter frokost og 1-2 kopper til ila den neste timen mens jeg leser bok eller liknande. Skal jeg derimot ut på noe på morgenen blir det maks to kopper

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...