Gjest Fuff Skrevet 14. desember 2019 #22 Skrevet 14. desember 2019 Ikke noe galt med: https://www.townandcountrymag.com/leisure/arts-and-culture/reviews/amp1501/how-to-be-a-modern-lady/ Personlig liker jeg menn som kan oppføre seg, 4 timer siden, HalldirV2 skrev: Faktisk synes jeg det er nedverdigende mot kvinner å behandle dem som om de var hodeløse høns. og har derfor aldri blitt behandlet som en hodeløs høne.
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2019 #23 Skrevet 14. desember 2019 24 minutter siden, AnonymBruker said: Man trengte virkelig ikke å være høflige og vennlige mot alle for å være gentleman. Det holdt at man var høflig mot de det etter datidens samfunnsnormer var forventet at man skulle være høflige mot. I sørstatene kunne man være gentleman samtidig som man var slaveeier. Anonymkode: 59204...abd Her sparker man nok inn åpne dører. Kulturelt betingede fenomener har alltid vært - - - kulturelt betingede. Men ser man mot det viktorianske idealet - som oftest er det vi refererer til med begrepet - så vil du se at estetikken og idealet bak, favner menneskeheten (og for så vidt hele verden) som generell størrelse. Dette går helt tydelig frem også i litteraturen. Måten du formulerer dette på - med all respekt - står i grell kontrast til de idealene mani den tiden forfektet - selv om man ikke kan se bort fra datidens verdinormer. Praktisk conduite og idealer går dessverre ikke alltid til hope heller. Anonymkode: e0965...6c0
HalldirV2 Skrevet 14. desember 2019 #24 Skrevet 14. desember 2019 30 minutter siden, Fuff skrev: Ikke noe galt med: https://www.townandcountrymag.com/leisure/arts-and-culture/reviews/amp1501/how-to-be-a-modern-lady/ Personlig liker jeg menn som kan oppføre seg, og har derfor aldri blitt behandlet som en hodeløs høne. Det du referer til er gode manerer, altså folkeskikk. Det er noe alle bør ha, uavhengig av kjønn. 2
Gjest Fuff Skrevet 15. desember 2019 #25 Skrevet 15. desember 2019 14 timer siden, HalldirV2 skrev: Det du referer til er gode manerer, altså folkeskikk. Det er noe alle bør ha, uavhengig av kjønn. Men Gud så mange som ikke har det
Jegerikkeminskyld Skrevet 15. desember 2019 #26 Skrevet 15. desember 2019 Hvorfor skal jeg glemme gentlemannen, jeg er omgitt av sånne hver dag 😊. De finnes i massevis, men for at de skal komme frem må man også la dem få lov å være gentlemen. Men for all del, det er mulig at jeg er heldig med bekjentskapene.
Elaine Marley Skrevet 15. desember 2019 #27 Skrevet 15. desember 2019 Tråden er ryddet for brukerdebatt, latterliggjøring, hatefullt innhold og svar til dette. Elaine Marley, mod.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå