Gå til innhold

ROMA er min by!!

Gjest gjest1

Anbefalte innlegg

Gjest gjest1

Jeg var der i forrige uke, for første gang. Og jeg er forelsket! I byen altså.

Til å være en storby er den ikke særlig stor. Men så sjarmerende... så utrolig sjarmerende!!

Vi bodde på Via Cavour, som går parallellt med Via Nazionale, kun noen få minutter å gå fra Termini, og enda færre minutter å gå til Colloseum.

Vi bodde på en bed and breakfast som het Forus Inn, og til prisen på 150€ for to personer i dobbeltrom, vil jeg heller anbefale et hotell med tre-fire stjerner til omtrent samme pris.

Veggene var papirtynne. Første natten krøp vi til køys ganske tidlig, men ble brått vekket da naboparet kom hjem. Ikke fordi de bråkte. men de snakket. I normalt stemmeleie antar jeg, men vi hørte hvert ord de sa. Hadde vi skjønt italiensk kunne det kanskje vært interessant, hvem vet, men i dette tilfelle ble det bare utrolig irriterende. Grunnen til at vi havnet der var at vi reiste uten å ha booket hotell, og det hotellet vi ville ligge på hadde ikke plass til oss. Dvs vi hadde booket, men min venninne sier: se her, har jeg visittkortet til hotellet som jeg og datteren bodde på sist, vi prøver der. Så vi kansellerte, og prøvde å booke via e-mail, som vi ikke fikk noen respons på, og ikke har fått til dags dato... og dermed dro vi uten hotell. hahaha.... det skulle tatt seg ut for to halvgamle tanter å måtte sove i parken....

Vi gikk og gikk i de to dagene vi var der. Vi travet ute fra elleve på formiddagen til åtte om kvelden, og fikk med oss alle severdighetene til fots. Vi burde hatt bedre sko og neste gang er det joggesko som gjelds. Vi var temmelig sårbeinte og støle etter to dagers tråkking sånn, men det går jo over igjen.

Ellers har de jo metroen da, som går hit og dit og koster en euro for en tur. Man kan også kjøpe dagskort dersom man foretrekker dette istedet for å gå og tråkke som vi gjorde. Men vi ville tråkke for ikke å gå glipp av alle smågater og spennende butikker og restauranter som ligger litt avsides og gjemt i forhold til turistrutene.

Roma er å anbefale og når jeg blir stor og tjener så mye som jeg behøver for å leve av Mary kay, så flytter jeg ned, og kommer hjem et par ganger imåneden for å holde liv i gruppa mi her hjemme, så ikke inntekten avtar. DET skal bli herlig det!!! I første omgang skal vi tilbake i september - det har vi bestemt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Embla s

Enig, Roma er en flott by! Jeg var der i vinter, og gjorde som deg - gikk og gikk og gikk. Og skulle selvfølgelig hatt med flere par gode joggesko!

Vil også tilbake, snart! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roma var herlig ja, men de følelsene du beskriver får meg til å tenke London - min store favoritt. :)

*reisesyk*

Det er så herlig når man finner sitt favorittsted i verden :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...