Gå til innhold

Eksempel på genial tråddeling - skippertaksmoderering?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Valhalla
Rett og slett muslimske lands svar på KrF, med andre ord.

Jeg regner med at dette var forsøk på morsomhet.

Islam som politisk ideologi har mye til felles med nazisme og kommunisme. Her har du et eksempel, en ganske bra side i forhold til islamist standard.

http://www.khilafah.com/home/index.php

Og her forklares litt av politiske system de ønsker.

http://www.khilafah.com/home/category.php?...ID=2714&TagID=2

4. What is The Muslims Duty towards His Country?

Islam makes it a duty upon all Muslims to work to change their countries from Dar al-Kufr to Dar al-Islam, and this can be achieved by establishing the Islamic State i.e. the Khilafah, and by electing a Khaleefah and taking a bay’ah on him that he will rule by the Word of Allah (Subhaanahu Wa Ta’Ala) i.e. he will implement Islamic laws in the country where the Khilafah has been established. Then the Muslims should work with the Khilafah to combine the rest of the Islamic countries with it, hence the countries will become Dar al-Islam and they will then carry Islam to the world through invitation and jihad.

14. Are Muslims all over the world allowed to have more than one Islamic State, or more than one Khaleefah?

The system of government in Islam, which is the system of Khilafah, is a unitary system of one state and not a federal system. And Muslims all over the world are not allowed to have more than one Islamic State, nor to have more than one Khaleefah who rules them by the Book of Allah (Subhaanahu Wa Ta’Ala) and the Sunnah of the Messenger of Allah (Salallahu Alaihi Wasalaam) i.e. he implements the Islamic Law, because Shari’ah evidences have established this and prohibited the existence of more than one state

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Du er ganske fjern hvis du plukker fra innlegg på nettet og later som det representerer hva partiet står for.

For ordens skyld: Sitat fra en annen tråd.

...men dét gjelder kanskje bare når enda en FrP'er bæsjer på leggen, og ikke når du har funnet noe artig om islam..?

Jeg regner med at innlegget ditt var et forsøk på å være seriøs.

:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valhalla

...men dét gjelder kanskje bare når enda en FrP'er bæsjer på leggen, og ikke når du har funnet noe artig om islam..?  

Jeg regner med at innlegget ditt var et forsøk på å være seriøs.

:wink:

Dette er en forklaring av islamisme som ideologi, Hizb ut-tahir et islamistisk parti som er representert i Europa,men for det meste bannlyst i islamske land står bak.

Det finnes i grunn ingen islamistisk stat, men landene har store grupper islamister.

Dette er ikke et innlegg fra en islamist, det er en forklaring på islamismen.

Det blir som f.eks. å vise til en forklaring på liberalisme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

En av mange forklaringer, på samme måte som KrF er en av mange forklaringer på politisert kristendom og FrP er en av mange forklaringer på politisert idioti.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valhalla

Ok, link gjerne til et islamistisk parti som er like lite ekstreme som KrF, merk islamistisk parti ikke et parti med muslimer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Valhalla

Sigh, jeg ga faktisk en god kilde til å finne ut hva islamisme er så blir tråden delt :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

:ler:

Trøst deg med at moderatorteamet sikkert er enige med deg (og meg, for all del) i at islamister har et skjevt blikk på saker og ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...