AnonymBruker Skrevet 11. desember 2019 #1 Skrevet 11. desember 2019 Nærmer seg termin! Jeg ønsker å bruke minst mulig våtservietter pga miljø og kjemikalier. Noen som var gode forslag til hvordan man kan løse stellesituasjonen? Både med hva/hvordan/hvor 6 år siden jeg hadde nyfødt, og nysgjerrig på hvordan andre har løst det Anonymkode: 1f89e...761
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2019 #2 Skrevet 11. desember 2019 Vi bruker tørre engangsservietter og vann. Tar på litt babyolje ved størknet bæsj. Bruker våtservietter når vi er ute av huset. Anonymkode: 9663e...e6e 7
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2019 #3 Skrevet 11. desember 2019 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi bruker tørre engangsservietter og vann. Tar på litt babyolje ved størknet bæsj. Bruker våtservietter når vi er ute av huset. Anonymkode: 9663e...e6e Takk for svar. Funderer litt på å lage klar en boks med vann + olje hver morgen, som jeg så dypper kluter i ved stell. Men hvor praktisk det er, hadde vært kjekt å vite Anonymkode: 1f89e...761
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2019 #4 Skrevet 11. desember 2019 Vi bruker helt vanlige kluter og vann. Tørrservietter og babyolje ved behov. Anonymkode: fc367...343 2
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2019 #5 Skrevet 11. desember 2019 Hvor praktisk det er må du finne ut av selv. Jeg har en boks med noen kluter med vann og olje i klar på stellebordet. Anonymkode: abba6...6d1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2019 #6 Skrevet 11. desember 2019 Vi har med tørrservietter i stellebaggen. Har med våtservietter også, sånn i tilfelle, men er sjeldent at vi trenger de da mange stellebord har tilgang til vann og ofte er det en halvtørr tissebleie som skiftes. Har prøvd å lage egne våtservietter, men synes det ble for mye styr å klargjøre boksene. Er ikke så veldig komplisert, men fikk ikke helt rutine på det og de er jo ubrukelige hvis de ikke er klare når man trenger de. Jeg synes også at de ble litt kalde... Anonymkode: a888c...e5b 2
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2019 #7 Skrevet 11. desember 2019 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar. Funderer litt på å lage klar en boks med vann + olje hver morgen, som jeg så dypper kluter i ved stell. Men hvor praktisk det er, hadde vært kjekt å vite Anonymkode: 1f89e...761 Er stellebordet deres et annet sted enn badet? Vi valgte å ha stellebordet rett ved siden av vasken. Da væter jeg de tørre engangsserviettene i varmt vann og bruker dem med en gang. Olje bruker jeg bare unntaksvis, altså. Anonymkode: 9663e...e6e 3
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2019 #8 Skrevet 11. desember 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Er stellebordet deres et annet sted enn badet? Vi valgte å ha stellebordet rett ved siden av vasken. Da væter jeg de tørre engangsserviettene i varmt vann og bruker dem med en gang. Olje bruker jeg bare unntaksvis, altså. Anonymkode: 9663e...e6e Stellebordet er på badet, men må snu meg 180 grader for å få tilgang til vask. Så av sikkerhetsmessige årsaker er det praktisk å ha alt klart ved stellebordet Anonymkode: 1f89e...761
Gidavmeg Skrevet 11. desember 2019 #9 Skrevet 11. desember 2019 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar. Funderer litt på å lage klar en boks med vann + olje hver morgen, som jeg så dypper kluter i ved stell. Men hvor praktisk det er, hadde vært kjekt å vite Anonymkode: 1f89e...761 Vi gjorde det. Veldig greit. Våtservietter kun på tur 2
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2019 #10 Skrevet 11. desember 2019 1 minutt siden, Gidavmeg skrev: Vi gjorde det. Veldig greit. Våtservietter kun på tur Brukte du olje til alle stell? Leser litt forskjellige råd på nett! Anonymkode: 1f89e...761
Gidavmeg Skrevet 11. desember 2019 #11 Skrevet 11. desember 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Brukte du olje til alle stell? Leser litt forskjellige råd på nett! Anonymkode: 1f89e...761 Ja, stort sett.
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2019 #12 Skrevet 11. desember 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Brukte du olje til alle stell? Leser litt forskjellige råd på nett! Anonymkode: 1f89e...761 Jeg er ikke den du siterte - men jeg bruker iallefall ikke babyolje hver gang, ikke hvis det bare er tissebleie, men hvis det er bæsj så pleier jeg å vaske med en fuktet tørrklut, vasker bort alt, og så tar jeg og vasker over med noen dråper babyolje på fuktet tørrklut etterpå Anonymkode: 4654f...af2
Belima Skrevet 11. desember 2019 #13 Skrevet 11. desember 2019 Da jeg hadde småbarn så brukte alle vanlige vaskekluter som vi la i en bøtte med kaldt vann etter bruk. Var ikke noe våtservietter eller tørre kluter den gangen. Ungene ble rene da også. Dro vi ut, så hadde vi våte kluter i en plastpose. 4
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2019 #14 Skrevet 11. desember 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Stellebordet er på badet, men må snu meg 180 grader for å få tilgang til vask. Så av sikkerhetsmessige årsaker er det praktisk å ha alt klart ved stellebordet Anonymkode: 1f89e...761 Da ville jeg tatt en håndfull tørre engangsservietter og vætet dem med varmt vann med babyen på armen, og så lagt babyen ned og startet stellet. Bruk litt ekstra varmt vann, så blir de ikke kalde mens du starter stellet. De du ikke bruker opp, er jo da rene og kan vætes igjen til neste stell. Anonymkode: 9663e...e6e 1
Mammamiaa Skrevet 11. desember 2019 #15 Skrevet 11. desember 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Stellebordet er på badet, men må snu meg 180 grader for å få tilgang til vask. Så av sikkerhetsmessige årsaker er det praktisk å ha alt klart ved stellebordet Anonymkode: 1f89e...761 Det er jo bare å bløte tørrserviettene rett før man legger ned babyen😊 Har også 180grader til vask. 2
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2019 #16 Skrevet 11. desember 2019 Papirservietter som vætes og brukes til å tørke vekk, etterfulgt av rompevask under rennende vann i vasken. Våtservietter kun når jeg ikke har tilgang til vann. Aldri sår rompe og fornøyd baby. Anonymkode: c2cd0...bea 2
Melonas Skrevet 11. desember 2019 #17 Skrevet 11. desember 2019 Jeg brukte dopapir for å tørke rester. Hadde også litt stor vask på badet, så da ble det skyll av stumpen under rennende vann. 2
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2019 #18 Skrevet 11. desember 2019 Vi har løst det på 2 måter. - kjøpt bomullskluter fra ikea. Bruker typisk en klut som vi skyller i vasken med lunkent vann og hiver i skittentøy etter bruk. Bruker bare klut ved bæsjebleier, ikke når de bare har tissa. Ungen har aldri vært sår i rumpa så tror det fungerer bra - lager våtservietter på følgende måte: koker opp ca 1 L vann og tar i 1 god spiseskje kokosolje. Heller vannet i en plastboks og putter oppi en hel pakke tørre stellekluter. Kan oppbevares en god stund etter vår erfaring, og lukter digg av kokos. Anonymkode: 3b59d...63d 3
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2019 #19 Skrevet 11. desember 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: lager våtservietter på følgende måte: koker opp ca 1 L vann og tar i 1 god spiseskje kokosolje. Heller vannet i en plastboks og putter oppi en hel pakke tørre stellekluter. Kan oppbevares en god stund etter vår erfaring, og lukter digg av kokos. Anonymkode: 3b59d...63d Takk, er noe slik jeg tenker på ønsker å bruke begge hendene på baby ved bæring, så føler meg ikke komfortabel med å skulle væte kluter før han blir lagt ned. takk for tips alle - godt å ta med videre 😊 Anonymkode: 1f89e...761
boblevann Skrevet 11. desember 2019 #20 Skrevet 11. desember 2019 Vi bruker også tørre stellekluter og vann. Jeg må også snu meg for å komme til vasken, men hos oss er avstanden så kort at jeg fint kan ha en arm på ungen mens jeg bruker andre til å væte klutene Bruker olje unntaksvis. Har også tørre stellekluter i stelleveska til når vi har tilgang på vann, og våtservietter til nødstilfeller som tur ute/i bilen etc.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå