AnonymBruker Skrevet 11. desember 2019 #21 Skrevet 11. desember 2019 4 minutter siden, Gorilla skrev: Du kan jo evt prøve å sende henvisning til en annen DPS i nærheten? Kanskje de tar inn pasienter for langtidsbehandling? Det er den eneste jeg vet om her i nærheten. Anonymkode: 0298e...601
Silva Pluvialis Skrevet 11. desember 2019 #22 Skrevet 11. desember 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er den eneste jeg vet om her i nærheten. Anonymkode: 0298e...601 Jeg forstår. Det er godt mulig DPS ombestemmer seg med den 10-timers regelen om du kommer inn og de ser at det er et stort behov for behandling. Det vil evalueres utifra funksjonsnivået ditt, eventuelle diagnoser og/eller kompleksiteten av vanskene dine. 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2019 #23 Skrevet 11. desember 2019 Akkurat nå, Gorilla skrev: Jeg forstår. Det er godt mulig DPS ombestemmer seg med den 10-timers regelen om du kommer inn og de ser at det er et stort behov for behandling. Det vil evalueres utifra funksjonsnivået ditt, eventuelle diagnoser og/eller kompleksiteten av vanskene dine. Jeg hadde møtte med en leder der inne her om dagen ig ble fortalt at dessverre så er det bare sånn. De avfeier deg bare uansett hva du sier og uansett hva du sliter med. Det er skummelt altså, helt utrolig. Anonymkode: 0298e...601
Silva Pluvialis Skrevet 11. desember 2019 #24 Skrevet 11. desember 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde møtte med en leder der inne her om dagen ig ble fortalt at dessverre så er det bare sånn. De avfeier deg bare uansett hva du sier og uansett hva du sliter med. Det er skummelt altså, helt utrolig. Anonymkode: 0298e...601 Det høres altfor dårlig ut fra dps’ens side. 10 timer er jo 2,5 måneder. De færreste blir friske på så kort tid.
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2019 #25 Skrevet 11. desember 2019 Akkurat nå, Gorilla skrev: Det høres altfor dårlig ut fra dps’ens side. 10 timer er jo 2,5 måneder. De færreste blir friske på så kort tid. Jeg spurte lederen «hvordan kan noen bli frisk på 10 timer» og svaret jeg fikk var «det er ikke meningen at vi skal gjøre folk friske men hjelpe dem på veien». Hva mer skal man si etter det? Helt utrolig! Anonymkode: 0298e...601
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2019 #26 Skrevet 11. desember 2019 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg var en kasteball med 10-timersregelen frem til jeg møtte min nåværende. Som jeg har gått til i snart 2 år eller noe. Går hele tiden å føler og frykter at jeg kan bli kastet ut når som helst nå. Fordi jeg er der på overtid. Anonymkode: e2350...8e0 Tragisk! Istedenfor at du skal konsentrere deg om å bli frisk og fokusere på deg selv., så går du med frykt fordi du er der på overtid. For et sistem! Sender deg en klem. Anonymkode: 0298e...601
Silva Pluvialis Skrevet 11. desember 2019 #27 Skrevet 11. desember 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg spurte lederen «hvordan kan noen bli frisk på 10 timer» og svaret jeg fikk var «det er ikke meningen at vi skal gjøre folk friske men hjelpe dem på veien». Hva mer skal man si etter det? Helt utrolig! Anonymkode: 0298e...601 Det høres ut som en DPS med lite ressurser tilgjengelige. Dessverre er noen DPS’er slik, ikke alle har mulighet til å ta inn pasienter til langtidsbehandling. Det er veldig synd, for det er mange som trenger det. Man bør få gå til man er frisk, eller få oppfølging for å holde seg så stabil og fungerende som mulig.
Gjest Warrior Skrevet 11. desember 2019 #28 Skrevet 11. desember 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Kan jeg spørre hvordan du har jobbet med deg selv? Ser du muligheten at du kan bli frisk? Anonymkode: aaa0a...a6f Prøver å gi faen i det jeg sliter med, prøver å være lykkelig. Helt umulig føles det. 1 time siden, Gorilla skrev: Har du noen diagnoser? Ja har fått diagnose.
Silva Pluvialis Skrevet 11. desember 2019 #29 Skrevet 11. desember 2019 3 minutter siden, Warrior skrev: Prøver å gi faen i det jeg sliter med, prøver å være lykkelig. Helt umulig føles det. Ja har fått diagnose. Det er mulig å gå ukentlig til fastlegen for støttesamtaler om ønskelig. Du kan også be fastlegen henvise deg til privat psykolog med avtale
Gjest Warrior Skrevet 11. desember 2019 #30 Skrevet 11. desember 2019 2 minutter siden, Gorilla skrev: Det er mulig å gå ukentlig til fastlegen for støttesamtaler om ønskelig. Du kan også be fastlegen henvise deg til privat psykolog med avtale Fastlegen har nok ikke tid til det ukentlig. Har jo så vidt tid til en vanlig time.
Silva Pluvialis Skrevet 11. desember 2019 #31 Skrevet 11. desember 2019 6 minutter siden, Warrior skrev: Fastlegen har nok ikke tid til det ukentlig. Har jo så vidt tid til en vanlig time. Har du mulighet til å bytte fastlege? Evt bli henvist til ambulant akutteam, evt psykiatrisk sykepleier i kommunen?
C8H10N4O2 Skrevet 11. desember 2019 #32 Skrevet 11. desember 2019 Dere som snakker om denne 10-timersregelen, hvor i landet holder dere til? 1
Silva Pluvialis Skrevet 11. desember 2019 #33 Skrevet 11. desember 2019 2 minutter siden, C8H10N4O2 skrev: Dere som snakker om denne 10-timersregelen, hvor i landet holder dere til? Det lurer jeg også på. Her er det vurdering etter behov.
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2019 #34 Skrevet 11. desember 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg forstår godt frustrasjonen din. Samtidig må man jobbe beinhardt selv for å bli frisk. Jeg har blitt "kastet" ut av et behandlingssted med beskjed om at jeg ikke var klar for å ta imot hjelp og kunne komme tilbake når jeg var klar. Mange hadde sikkert gitt opp, men jeg fikk litt betenkningstid før jeg dro tilbake med en helt annen innstilling og fikk veldig god hjelp og bein hard jobbing fra min side. For mange er det meningsløst å behandle pasienter som ikke har et genuint ønske om å bli frisk eller jobbe for det. Du legger ikke ditt liv i andres hender, du tar livet ditt i egne hender å kjemper for hjelpen og deg selv. Anonymkode: aaa0a...a6f Enig, mange vil ikke nok. Kjørt seg fast i et spor de ikke kommer ut av. Mange bruker også tid på mennesker som bryter de ned fortsatt. Anonymkode: 744b3...d1a
C8H10N4O2 Skrevet 11. desember 2019 #35 Skrevet 11. desember 2019 11 minutter siden, Gorilla skrev: Det lurer jeg også på. Her er det vurdering etter behov. Jeg aner ikke hvordan det er her jeg bor. Skal inn til utredning i januar, og har mine tvil om at ti timer er nok for å få skikk på den inngrodde angsthjernen min 😜 Hun jeg nå går til gjennom kommunen klør seg i hodet og vet ikke helt hva hun kan gjøre for å hjelpe meg. Hun pusher meg på noen småting da, og det er jo bra.
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2019 #36 Skrevet 11. desember 2019 Ble kastet fort ut av dps etter fastsettelse av diagnose og får absolutt ikke behandling for alle de andre problemene mine som tvertimot blir undervurdert. Anonymkode: a89aa...d19
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2019 #37 Skrevet 11. desember 2019 40 minutter siden, Warrior skrev: Prøver å gi faen i det jeg sliter med, prøver å være lykkelig. Helt umulig føles det. Ja har fått diagnose. Men det er ikke å jobbe med seg selv, det er å prøve å fortrenge at man har det vondt og det går ikke ❤️ Har du ikke fått oppgaver, råd og tips til ting du kan jobbe med igjennom behandling når du har gått der? Når jeg har gått i behandling så har jeg alltid fått type oppgaver jeg skal gjøre/tenke på til neste time. Det har vært beintøft, men veldig nyttig. Jeg har jobbet med alt fra temperament, til å jobbe meg ut av depresjon. Har fått masse verktøy for å gjøre hverdagen enklere. Jeg har fått et tilbakefall så går nå på dps. Denne gangen klarte jeg ikke å komme meg ut av depresjonen på egenhånd og andre sykdommer jeg sliter med. Men jeg prøver så godt jeg kan å eksponere meg for ting jeg vet er godt for meg som jobbing, prate med folk, prøve å være mer åpen osv. Noen dager går det, andre ikke. Jeg har også 3 backup planer hvis jeg ikke får den nødvendige hjelpen hos dps og jeg gir meg ikke før jeg er nogenlunde frisk. Du må ikke gi deg, jeg er sikker på at du vil få riktig hjelp etterhvert. Bare det er en kamp i seg selv. Anonymkode: aaa0a...a6f
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2019 #38 Skrevet 11. desember 2019 Jeg har gått i behandling hos DPS i snart 6 år. Kun hatt 2 forskjellige behandlere/psykologer. Hun første pensjonerte seg. Anonymkode: 78195...245
Gjest Warrior Skrevet 11. desember 2019 #39 Skrevet 11. desember 2019 2 timer siden, Gorilla skrev: Har du mulighet til å bytte fastlege? Evt bli henvist til ambulant akutteam, evt psykiatrisk sykepleier i kommunen? Har prøvd alt det der, men ikke byttet fastlege. Vurderer å gjøre det. 1 time siden, AnonymBruker skrev: Men det er ikke å jobbe med seg selv, det er å prøve å fortrenge at man har det vondt og det går ikke ❤️ Har du ikke fått oppgaver, råd og tips til ting du kan jobbe med igjennom behandling når du har gått der? Når jeg har gått i behandling så har jeg alltid fått type oppgaver jeg skal gjøre/tenke på til neste time. Det har vært beintøft, men veldig nyttig. Jeg har jobbet med alt fra temperament, til å jobbe meg ut av depresjon. Har fått masse verktøy for å gjøre hverdagen enklere. Jeg har fått et tilbakefall så går nå på dps. Denne gangen klarte jeg ikke å komme meg ut av depresjonen på egenhånd og andre sykdommer jeg sliter med. Men jeg prøver så godt jeg kan å eksponere meg for ting jeg vet er godt for meg som jobbing, prate med folk, prøve å være mer åpen osv. Noen dager går det, andre ikke. Jeg har også 3 backup planer hvis jeg ikke får den nødvendige hjelpen hos dps og jeg gir meg ikke før jeg er nogenlunde frisk. Du må ikke gi deg, jeg er sikker på at du vil få riktig hjelp etterhvert. Bare det er en kamp i seg selv. Anonymkode: aaa0a...a6f Har fått oppgaver, råd og tips. Likevel blir jeg ikke bedre. Har gode perioder av og til men så kommer det tilbake ofte sterkere og tøffere. Det er vel bare sånn at ikke alle får bli friske nok.
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2019 #40 Skrevet 11. desember 2019 9 minutter siden, Warrior skrev: Har prøvd alt det der, men ikke byttet fastlege. Vurderer å gjøre det. Har fått oppgaver, råd og tips. Likevel blir jeg ikke bedre. Har gode perioder av og til men så kommer det tilbake ofte sterkere og tøffere. Det er vel bare sånn at ikke alle får bli friske nok. Du må rett og slett ikke gi deg. Jeg brukte 8 år på å finne riktig behander for meg. Jeg trengte en som tuppa meg litt i banken og vekte meg litt, fikk meg til å jobbe hardt med problemene jeg hadde og utfordret meg. Man må ikke være tilfreds med at alle ikke får bli friske. Det er ditt liv og du fortjener like mye, hvis ikke mer å ha det godt, som andre. Anonymkode: aaa0a...a6f 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå