Gå til innhold

Hva hjelper - VIRKELIG - mot rynker?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kan vi klare å finne det ut en gang for alle?

Er det noen her som har funnet noe som faktisk og virkelig og helt sant hjelper mot rynker? Gjør dem mindre fremtredende eller fjerner dem helt? 

Anonymkode: 531ec...06d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen kremer i hvert fall. Mye vann og unngå sterk sol. Og kosmetisk kirurgi innimellom 👍

Anonymkode: df049...cf7

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite soling, sunn kost og gode gener. Alt må så klart bli tatt hensyn til fra barnsben av.Mye sol uten fsktor som ung kan gi mange rynker i 30/40 årene.

Anonymkode: 1456a...557

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med alderen er det naturlig å få litt rynker. Du forhindrer det mye ved å ha regelmessige rutiner på søvn, mat, mosjon, være glad, berøring, kjærlighet, ha fred og lykke, glede seg over de små ting, lite direkte sol, vann, moderat mengde med det meste. Ved litt alkohol, så like mye vann.

Det er det beste mot rynker.

Endret av exictence
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan vi klare å finne det ut en gang for alle?

Er det noen her som har funnet noe som faktisk og virkelig og helt sant hjelper mot rynker? Gjør dem mindre fremtredende eller fjerner dem helt? 

Anonymkode: 531ec...06d

Drikk mye vann, ikke vær undervektig😄 da kommer rynkene frem. Gode gener har også mye og si. Jeg er helt rynkefri og 43 år, kun et par linjer på halsen

Anonymkode: d29d4...e42

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Retinol er det eneste som fungerer mtp krem/hudpleie. Men det er fryktelig irriterende på huden, man flasser og blir rød. Man må kjøpe den sterke typen krem hos hudpleier,  koster en liten formue. 

Alternativt plastisk kirurgi eller botox. Eller tenke at det er helt ok med noen rynker. 

Anonymkode: 06e8b...ff9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Retinol er det eneste som fungerer mtp krem/hudpleie. Men det er fryktelig irriterende på huden, man flasser og blir rød. Man må kjøpe den sterke typen krem hos hudpleier,  koster en liten formue. 

Alternativt plastisk kirurgi eller botox. Eller tenke at det er helt ok med noen rynker. 

Anonymkode: 06e8b...ff9

Hvis det er Airol du mener så fås den bare på resept hos hudlege.  Trodde ikke den var så fryktelig dyr men vet de er litt restriktive med å skrive den ut.   Den må vennes til huden, dvs kanskje bare smøre hver 3 kveld i starten også øke etter hvert.  Visste ikke at den var så dyr.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Retinol er det eneste som fungerer mtp krem/hudpleie. Men det er fryktelig irriterende på huden, man flasser og blir rød. Man må kjøpe den sterke typen krem hos hudpleier,  koster en liten formue. 

Alternativt plastisk kirurgi eller botox. Eller tenke at det er helt ok med noen rynker. 

Anonymkode: 06e8b...ff9

Botox fjerner ikke rynker. Rynkene kommer tilbake når botox går bort fra huden. 

Anonymkode: 6387b...489

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, SupaWoman skrev:

Hvis det er Airol du mener så fås den bare på resept hos hudlege.  Trodde ikke den var så fryktelig dyr men vet de er litt restriktive med å skrive den ut.   Den må vennes til huden, dvs kanskje bare smøre hver 3 kveld i starten også øke etter hvert.  Visste ikke at den var så dyr.

Du har rett i at den ikke er så dyr, tror det er ca 150kr for en liten tube 😊 Brukeren over nevner kremer kjøpt hos hudpleier, de er alltid dyre.

Airol kan du få resept på hos fastlegen, men det kommer ann på legen om de vil skrive den ut til deg. Jeg tviler på at jeg får med min nye, unge fastlege, men venninnen min fikk resept bare ved å ta en telefon til sin lege.
Airol kan forresten kjøpes reseptfritt i Spania😉 (-men det er vel ikke lov å ta den med hjem til Norge?)

 

(Ts ber om råd for å fjerne rynker, ikke forebygge de. Vann og solkrem hjelper med andre ord ikke hvis man skal redusere rynkene man allerede har fått)

Anonymkode: c742c...c24

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Botox fjerner ikke rynker. Rynkene kommer tilbake når botox går bort fra huden. 

Anonymkode: 6387b...489

Gjør dem mindre fremtredende iallefall... det var jo det TS ville?

Anonymkode: 06e8b...ff9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går ikke an å fjerne rynker (med mindre man tar kosmetiske operasjoner eller botox). Man kan forebygge, først og fremst ved å være forsiktig i sola og ikke røyke. Dernest er det lurt å spise sunt, drikke mye vann og få nok søvn.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg har det virket veldig bra med Profhilo og litt botox i sinnarynka. Også selvsagt solkrem med høy faktor, hver eneste dag. 

Anonymkode: 03062...ed0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Retinol 1.0 fungerer, samme virkestoffet som hos hudpleier, flasser og klør litt, men huden blir langsomt bedre.

Anonymkode: 16d17...e79

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt denne fra TO en stund men vet ikke om jeg merker forskjell. Blir litt stiv i maska hvis jeg bruker den for mange kvelder etter hverandre så har noen pausekvelder.  Flasser ikke og blir ikke rød da. Har ikke turt å bruke den noe særlig under øynene. Verdt å prøve, er mild og rimelig. 

https://www.coverbrands.no/the-ordinary-granactive-retinoid-2-emulsion?gclid=CjwKCAiAob3vBRAUEiwAIbs5TuVdDXTrxY8Qa8mj0CGcc9UhgNN1BEcASMiwn-pOdbhuVrU2uAcP6xoCj3oQAvD_BwE

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Airol virker, men det tar tid og er irriterende for huden i oppstartsfasen (første 4 mnd for min del). Men totalt verdt det :)

Anonymkode: 4dc53...9de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

No7 intense advance serum skal ha beviselig effekt. 

Og estradiol, altså et østrogen. 

Samme med td airol, som innehelt tretinoin 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 hours ago, AnonymBruker said:

Du har rett i at den ikke er så dyr, tror det er ca 150kr for en liten tube 😊 Brukeren over nevner kremer kjøpt hos hudpleier, de er alltid dyre.

Airol kan du få resept på hos fastlegen, men det kommer ann på legen om de vil skrive den ut til deg. Jeg tviler på at jeg får med min nye, unge fastlege, men venninnen min fikk resept bare ved å ta en telefon til sin lege.
Airol kan forresten kjøpes reseptfritt i Spania😉 (-men det er vel ikke lov å ta den med hjem til Norge?)

 

(Ts ber om råd for å fjerne rynker, ikke forebygge de. Vann og solkrem hjelper med andre ord ikke hvis man skal redusere rynkene man allerede har fått)

Anonymkode: c742c...c24

Jeg hentet ut en liten tube Airol i går og betalte rundt 250 kr. Det er nok en stund siden den kostet 150 :) 

Anonymkode: 157f6...f20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hentet ut en liten tube Airol i går og betalte rundt 250 kr. Det er nok en stund siden den kostet 150 :) 

Anonymkode: 157f6...f20

Hva skal til for å få resept på denne? Kan hvem som helst få det? Må man være over en viss alder, ha så og så dype rynker eller hva er kriteriene?

Anonymkode: de9e1...9d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...