AnonymBruker Skrevet 10. desember 2019 #1 Skrevet 10. desember 2019 Hei Barnet mitt har fått utlsett på begge lårene..jeg skjønner ikke hva det kan være? Kan det være pga ull? Hadde det vært ull så skulle utslettet ha kommet på andre deler av kroppen også. Men han har det bare på lårene. Finnes det noen krem som jeg kan bruke på han? Anonymkode: 761de...106
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2019 #2 Skrevet 10. desember 2019 Det ser ut som elveblest, tror jeg. Hvis det er det må det være noe han reagerer på, men det er ikke alltid lett å vite hva. Enkelte matallergier kan gi elveblest på rumpa som sprer seg ut over lårene. Disse gir gjerne også elveblest i og runt munnen, men ikke alltid. Om han sitter kan det forklare at han reagerer på ull bare på baksiden av lårene, fordi de er i sterkere kontakt med ulla. Om han blir svett der kan det også forklare en kraftigere reakdjon der. Elveblest kan også skyldes varme eller kulde. Dere kan gjerne stikke en (varm) hånd helt inn til rumpa og kjenne etter hvor varmt det er der når han sover. Kanskje han har for mye klær, eller kanskje dere kler på ham for tidlig slik at han blir klam før han kommer ut? Utslettet kan også være bleierelatert. Kanskje det skyldes at han er klam under bleien, eller kanskje han reagerer på bleien (har dere nylig byttet bleiemerke?). Jeg anbefaler en feit krem på ren og tørr hud. Unngå ull rett på, for selv om han ikke reagerer på ull kan ull irritere. Pass på at han ikke blir svett, og at temperaturen er passe. La han få ligge uten bleie en stund hver dag, så området får luftet seg skikkelig. Anonymkode: cf5c3...9cf
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå