Lillesøster Skrevet 30. mai 2005 Forfatter #21 Skrevet 30. mai 2005 Tusen takk for mange gode tips. Nå har situasjon snudd seg, oppgaven jeg tok på meg, er ikke lenger så håpløs.
lillesky Skrevet 31. mai 2005 #23 Skrevet 31. mai 2005 Bambus i Kirkeveien på Majorstua! Kjempekoselig sted, god mat og greie priser.
-Fisken- Skrevet 31. mai 2005 #24 Skrevet 31. mai 2005 Å jo, Mama Rosa ved stortinget har veldig god, italiensk mat.
Lillesøster Skrevet 31. mai 2005 Forfatter #25 Skrevet 31. mai 2005 Bambus i Kirkeveien på Majorstua! Kjempekoselig sted' date= god mat og greie priser. Bambus er kjempebra, har vært der alt for mange ganger.
Bree Skrevet 31. mai 2005 #26 Skrevet 31. mai 2005 Å jo' date=' Mama Rosa ved stortinget har veldig god, italiensk mat.[/quote'] Fysjameg!! Hvis man har et snev av gourmet smaksløker, anbefaler jeg å holde seg laaaangt unna Mama Rosa. Enig med de som har anbefalt Nambo og Dinner. Og pizzarestauranten på Grünerløkka heter Villa Paradiso. Hva med å lese restaurant-anmeldelsene i avisene?
Lillesøster Skrevet 31. mai 2005 Forfatter #27 Skrevet 31. mai 2005 Helt enig med at Mamma rosa ikke er helt i min gate. Men du, hvorfor skal jeg lese resturant - anmeldelsene i avisene når jeg har kg?
Smørblomsten Skrevet 31. mai 2005 #28 Skrevet 31. mai 2005 YaYa's bak Aker Brygge er en bra thai-restaurant, og billig. Alt er innredet som om du er i Thailand! Artig konsept og god service. Munkedamsvn heter d vel? Bambus på Majorstua er bra, men veldig bråkete der, siden d ikke er noe som demper gjestenes støy... Dinner var meget bra, men dyrt. Kanskje du får noe under 200,- d tror jeg er mulig...God service der. Rice Bowl er stedet v Youngstorget hvor du bare stikker innom for et kjapt, GODT måltid, ikke romantisk sted. Xhci Lo er meget bra! BESTE 'gratis forrett'-smakebiten jeg noensinne har smakt, biff blandet med de herligste krydder, og god service. Ved Egertorget, i kjelleren. Åhh, nå ble jeg sulten! MANGE flere restauranter! Indisk er min favoritt, flere tips om indisk?!
Smørblomsten Skrevet 31. mai 2005 #29 Skrevet 31. mai 2005 YaYa's bak Aker Brygge er en bra thai-restaurant, og billig. Alt er innredet som om du er i Thailand! Artig konsept og god service. Munkedamsvn heter d vel? Bambus på Majorstua er bra, men veldig bråkete der, siden d ikke er noe som demper gjestenes støy... Dinner var meget bra, men dyrt. Kanskje du får noe under 200,- d tror jeg er mulig...God service der. Rice Bowl er stedet v Youngstorget hvor du bare stikker innom for et kjapt, GODT måltid, ikke romantisk sted. Xich Lo er meget bra! BESTE 'gratis forrett'-smakebiten jeg noensinne har smakt, biff blandet med de herligste krydder, og god service. Ved Egertorget, i kjelleren. Åhh, nå ble jeg sulten! MANGE flere restauranter! Indisk er min favoritt, flere tips om indisk?!
Gjest Berry Skrevet 1. juni 2005 #30 Skrevet 1. juni 2005 Xich Lo er meget bra! BESTE 'gratis forrett'-smakebiten jeg noensinne har smakt, biff blandet med de herligste krydder, og god service. Ved Egertorget, i kjelleren. De har flyttet 200 meter bort i gata, til lysere lokaler i Øvre Slottsgate. Men maten og servicen er like god!! (om ikke bedre) (Og den forretten er helt sinnsyk! Kunne ha spist en hovedrett med bare sånn kjøtt... )
Bree Skrevet 1. juni 2005 #31 Skrevet 1. juni 2005 Bare fordi restaurantanmelderene ofte vet hva de snakker om - i motsetning til mange av oss på KG!
Hilde Skrevet 1. juni 2005 #32 Skrevet 1. juni 2005 Om man liker indisk så er Mister India ved Børsen et veldig godt valg. Ikke akkurat i det beste strøket, man går forbi et par horer på veien, men du og du for en stemning det er når man kommer inn! Har veldig gode vegetarretter også.
Lillesøster Skrevet 1. juni 2005 Forfatter #33 Skrevet 1. juni 2005 Er nok ikke helt enig i det der. Kg representere nok allmuen og det er den informasjonen som oftest er beste. Disse anmelderne er ofte samme personer og er nok mer kritisk enn den vanlige mann i gata. Tror nok jeg setter pengen mine på kg jentene.
Bree Skrevet 2. juni 2005 #34 Skrevet 2. juni 2005 Informasjon fra allumen er oftest den beste? Vel, da er det bare å slå seg løs på Mama Rosa og Big Horn - tylle i seg lasagne og biff og Domaine de Tariqet eller en "deilig" Jakobs Creek. Hver sin smak!
-Fisken- Skrevet 2. juni 2005 #35 Skrevet 2. juni 2005 Ehh. Jaha ja. Det var faktisk nevnt en del andre restauranter enn de der. Men bra du vet alt om sånt.
Lillesøster Skrevet 2. juni 2005 Forfatter #36 Skrevet 2. juni 2005 Om man liker indisk så er Mister India ved Børsen et veldig godt valg. Ikke akkurat i det beste strøket, man går forbi et par horer på veien, men du og du for en stemning det er når man kommer inn! Har veldig gode vegetarretter også. Når det gjelder indisk pakistansk mat, så er Rehmans den desidert beste. Vi skulle egentlig dit, men så protesterte den ene, grunn; det var bare et toalett der. Han har nemlig mavetrøbbel. Jeg tror jeg går for: Xich Lo. Takk for mange fine tips.
Gjest Berry Skrevet 2. juni 2005 #37 Skrevet 2. juni 2005 Jeg tror jeg går for: Xich Lo. Takk for mange fine tips. Vil bare gratulere med et godt valg! (Jeg hadde tenkt å anbefale noen retter, men alt er så innmari godt der, så dere kan ikke bomme!! )
Gjest rte Skrevet 3. juni 2005 #38 Skrevet 3. juni 2005 Er glad i indisk og syns Agra på Aker Brygge er kjempebra!
Smørblomsten Skrevet 4. juni 2005 #39 Skrevet 4. juni 2005 Er glad i indisk og syns Agra på Aker Brygge er kjempebra! ENIG! Agra er veldig bra, men også en god del dyrere enn andre indiske i Oslo sentrum...De aller fleste indiske i byn er gode, kan ikke huske at jeg noensinne har vært skuffet over restaurantvalg innen indisk! Den som ligger oppe i 2.etg på Egertorget (over platebutikken, de flyttet fra kjelleren på Egertorget) har mange ganger fått avisinnlegg om byens beste, og jeg kan vel si meg enig, ALLTID like god mat der!
Arkana Skrevet 4. juni 2005 #40 Skrevet 4. juni 2005 Agra var min favoritt før, men nå har Zaika tatt over. Det er billigere der, og maten smaker bedre (må tillegge at kokken på Zaika jobbet på Agra før). Hvis du bestiller f.eks. Tandoori Chicken på Agra, får du en halv kylling (altså lår + bryst), på Zaika får du to kyllingbryst (som etter min mening er bedre). I tillegg er ikke lokale så overdådig pyntet slik mange indiske restauranter her og servicen er ypperlig (vi har faktisk flere ganger fåttt gratis dessert, helt uten grunn).
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå