Gå til innhold

Bacon / sideflesk

Fremhevede innlegg

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg skulle steke bacon..... og så oppdaget jeg at det stod sideflesk på pakken....... og så oppdaget jeg at hver lille baconterning hadde "hud-ende" altså at selve huden på grisen var med.........jeg ble kvalm og kastet hele greia.............er det sånn å forstå at sideflesk ikke er det samme som bacon, og at en må regne med litt "svin...." ??

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg skulle steke bacon..... og så oppdaget jeg at det stod sideflesk på pakken....... og så oppdaget jeg at hver lille baconterning hadde "hud-ende" altså at selve huden på grisen var med.........jeg ble kvalm og kastet hele greia.............er det sånn å forstå at sideflesk ikke er det samme som bacon, og at en må regne med litt "svin...." ??

Når det står sideflesk er det vel antagelig ikke røkt, det er alltid bacon. Er du redd for litt svor? :ler:

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg syns ikke tanken på å spise grisehud er særlig apetittvekkende........ :kvalm:

Gjest IdaCra
Skrevet
Jeg syns ikke tanken på å spise grisehud er særlig apetittvekkende........ :kvalm:

...betyr det at du heller ikke spiser svoren på svineribba? :roll:

IdaCra

Gjest gjest1
Skrevet

Bacon og sideflesk er fra buken på grisen. Bacon er røykt, sideflesk er som oftes bare saltet. Svor pleier å være med på begge, men pga røykingen får det en litt mørkere farge på baconet. Så hvis du ikke fjerner svoren på baconstykker (de jeg kjøper er iallefall alltid med svor), så har du nok spist den før også..

Skrevet

Du skal nok skjære den bort før du steker selve baconet.

Gjest matgjest
Skrevet

Gjett en gang hva som bl.a. finnes i pølser av alle slag.

Gjest Gjesta
Skrevet

...betyr det at du heller ikke spiser svoren på svineribba? :roll:

IdaCra

Spiser ikke ribbe i det hele tatt :wink:

Gjest Gjesta
Skrevet
Du skal nok skjære den bort før du steker selve baconet.

Kn ikke skjære tutten av på alle de småbitene der......

Gjest Gjesta
Skrevet
Bacon og sideflesk er fra buken på grisen. Bacon er røykt' date=' sideflesk er som oftes bare saltet. Svor pleier å være med på begge, men pga røykingen får det en litt mørkere farge på baconet. Så hvis du ikke fjerner svoren på baconstykker (de jeg kjøper er iallefall alltid med svor), så har du nok spist den før også..[/quote']

Jeg har aldri sett antydningen til hud på baconet.......

Gjest Gjesta
Skrevet
Gjett en gang hva som bl.a. finnes i pølser av alle slag.

Ikke hud ihvertfall.

Gjest onyx, i.i.
Skrevet

baconsvor er grisehud. Kjøper du hele stykker med bacon så har disse svor = grisehud. Ja, det er svor i pølser. Kjøper du oppskåret bacon, så varierer det litt om svoren (huden) er fjernet eller ikke.

Skrevet

Og baconcrisp - frityrstekt griseskinn!! :sjokkert:

Skrevet

Nesten all bacon har små kanter av svor, hvis ikke må man kjøpe bacon uten svor. Kanten er stort sett så tynn at man ikke ser den.

Skrevet

Bare lurer - spiser du skinnet på grillet kylling?

:ler:

Det takler nemlig ikke jeg.

Gjest Gjesta
Skrevet

Bare lurer - spiser du skinnet på grillet kylling?

:ler:

Det takler nemlig ikke jeg.

Æsj, nei :kvalm:

Gjest Anonymous
Skrevet

Bacon pleier da alltid ha svor. Skjærer det bare vekk. Men jeg kjøper ikke de i miniterninger jeg da. Men sånne i skiver.

Gjest Gjesten
Skrevet

Hvorfor er det verre å spise hud enn kjøtt?

Er ikke begge deler egentlig like ekkelt?

Gjest Anonymous
Skrevet
Hvorfor er det verre å spise hud enn kjøtt?

Er ikke begge deler egentlig like ekkelt?

Nix, for huden har den rullet seg i all mulig rart med, mens kjøttet har vært beskyttet av hud.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...