skruf Skrevet 15. desember 2019 #21 Skrevet 15. desember 2019 Jeg har to strikkeglade venninner og har kjøpt en søt boks med div strikkeutstyrinnhold til de i julegave https://frukvist.no/shop/elegant-metallboks-med-saks-og-trikketilbehor-2/ 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2019 #22 Skrevet 15. desember 2019 9 timer siden, AnonymBruker skrev: ikke hvis du kjøper et allround respektert merke som Rituals, og holder deg til håndkrem og sånn. Jeg mener jo ikke den daglige ansiktspleie. Men ok, du synes kremer er verre - samma det. Poenget er at det er en håpløs tanke å tro at du skal klare å treffe innenfor hobbyen til folk. Det er dømt til å mislykkes. Ikke engang venninnene mine som strikker selv hadde greid å kjøpe garn til meg - eller jeg til dem. Og alt det tilbehøret folk nevner - folk som er seriøse med hobbyen sin, har sannsynligvis det meste av det fra før. Anonymkode: 2bc46...c12 Rituals stinker 😷 det er alt for mye parfyme! Så nei, det å gi sånne ting syns jeg er verre enn å gi noe til en hobby Anonymkode: 6d7a7...6b1 6
Skeeter Skrevet 15. desember 2019 #23 Skrevet 15. desember 2019 Strikkeposer fra Probat? https://www.probat.no/produkt/3-pakk-poser/ https://www.probat.no/produkt/3-pakk-strikkenett/ https://www.probat.no/produkt/strikkenett-rundpinnebrenner/ Eller kopp? https://www.probat.no/produkt/steingodskopp-strikkekopp-sau/ https://www.probat.no/produkt/steingodskopp-strikkekopp-hysj-jeg-teller/ 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2019 #24 Skrevet 15. desember 2019 9 timer siden, AnonymBruker skrev: ikke hvis du kjøper et allround respektert merke som Rituals, og holder deg til håndkrem og sånn. Jeg mener jo ikke den daglige ansiktspleie. Men ok, du synes kremer er verre - samma det. Poenget er at det er en håpløs tanke å tro at du skal klare å treffe innenfor hobbyen til folk. Det er dømt til å mislykkes. Ikke engang venninnene mine som strikker selv hadde greid å kjøpe garn til meg - eller jeg til dem. Og alt det tilbehøret folk nevner - folk som er seriøse med hobbyen sin, har sannsynligvis det meste av det fra før. Anonymkode: 2bc46...c12 Rituals lukter ALT for mye parfyme, jeg blir uvel av å ha produkter derifra på meg og har gitt bort alt jeg har fått derifra. Ser mange her sier de ikke liker å få garn i gave. Da har jeg bomma stort på julegavene i år for jeg har kjøpt to store filtkurver fylt med garn for til sammen over 1800 kroner, hefte med oppskrifter og treknapper til to strikkeglade mottakere. 😶 Hvis dette er en dårlig gave så må jeg rett og slett begynne på nytt (samt at jeg vil ha garn og utstyr for over 2000,- til overs siden jeg ikke strikker selv 😶) Jeg hadde også tenkt til å legge noe god te og et krus eller en fin telysholder og tøfler oppi kurvene, for å legge til rette for en skikkelig kosestund med strikkingen, men nå får jeg jo inntrykk at jeg er helt på villspor her 😶 Anonymkode: 5d035...8b8
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2019 #25 Skrevet 15. desember 2019 Villmarksgensere bok Anonymkode: 88347...d31 1
Diamant20 Skrevet 15. desember 2019 #26 Skrevet 15. desember 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Rituals lukter ALT for mye parfyme, jeg blir uvel av å ha produkter derifra på meg og har gitt bort alt jeg har fått derifra. Ser mange her sier de ikke liker å få garn i gave. Da har jeg bomma stort på julegavene i år for jeg har kjøpt to store filtkurver fylt med garn for til sammen over 1800 kroner, hefte med oppskrifter og treknapper til to strikkeglade mottakere. 😶 Hvis dette er en dårlig gave så må jeg rett og slett begynne på nytt (samt at jeg vil ha garn og utstyr for over 2000,- til overs siden jeg ikke strikker selv 😶) Jeg hadde også tenkt til å legge noe god te og et krus eller en fin telysholder og tøfler oppi kurvene, for å legge til rette for en skikkelig kosestund med strikkingen, men nå får jeg jo inntrykk at jeg er helt på villspor her 😶 Anonymkode: 5d035...8b8 Hvor har du kjøpt garnet? Kanskje du kan få med byttelapp? Hvis ikke er ikke garn det verste en strikker kan få, selvom det er garn som ikke er favoritten. 😊
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2019 #27 Skrevet 15. desember 2019 10 timer siden, AnonymBruker skrev: ikke hvis du kjøper et allround respektert merke som Rituals, og holder deg til håndkrem og sånn. Jeg mener jo ikke den daglige ansiktspleie. Men ok, du synes kremer er verre - samma det. Poenget er at det er en håpløs tanke å tro at du skal klare å treffe innenfor hobbyen til folk. Det er dømt til å mislykkes. Ikke engang venninnene mine som strikker selv hadde greid å kjøpe garn til meg - eller jeg til dem. Og alt det tilbehøret folk nevner - folk som er seriøse med hobbyen sin, har sannsynligvis det meste av det fra før. Anonymkode: 2bc46...c12 Eeh, nei! Rituals er ikke for alle nei! Dessuten, det er ikke alle som bruker håndkrem og sånt! Jeg hadde kastet gaven om jeg fikk krem! Dessuten, sånne kremer fra rituals stinker som regel fryktelig mye! Anonymkode: 4aa0a...e80 3
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2019 #28 Skrevet 15. desember 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Eeh, nei! Rituals er ikke for alle nei! Dessuten, det er ikke alle som bruker håndkrem og sånt! Jeg hadde kastet gaven om jeg fikk krem! Dessuten, sånne kremer fra rituals stinker som regel fryktelig mye! Anonymkode: 4aa0a...e80 okokokokok dere liker ikke Rituals! det er oppfattet! Men det var bare et eksempel. Glem Rituals! Hovedpoenget var bare å peke på at det ofte er bedre med litt sånn tradisjonell venninnekosegave, enn å begi seg inn på noe som en person er spesielt interessert i. Poenget mitt er bare at når noen er spesielt interessert i noe, så har de ofte et kunnskapsnivå, og et lager av eiendeler relatert til hobbyen!, som gjør at det er veldig vanskelig for andre å treffe godt med en gave. Anonymkode: 2bc46...c12 2
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2019 #29 Skrevet 15. desember 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Rituals lukter ALT for mye parfyme, jeg blir uvel av å ha produkter derifra på meg og har gitt bort alt jeg har fått derifra. Ser mange her sier de ikke liker å få garn i gave. Da har jeg bomma stort på julegavene i år for jeg har kjøpt to store filtkurver fylt med garn for til sammen over 1800 kroner, hefte med oppskrifter og treknapper til to strikkeglade mottakere. 😶 Hvis dette er en dårlig gave så må jeg rett og slett begynne på nytt (samt at jeg vil ha garn og utstyr for over 2000,- til overs siden jeg ikke strikker selv 😶) Jeg hadde også tenkt til å legge noe god te og et krus eller en fin telysholder og tøfler oppi kurvene, for å legge til rette for en skikkelig kosestund med strikkingen, men nå får jeg jo inntrykk at jeg er helt på villspor her 😶 Anonymkode: 5d035...8b8 det er jo ikke sånn at du nødvendigvis har bommet selv om mange sier som en generell regel at det ikke er så lett å kjøpe garn til andre. Hvis du har kjøpt garn og oppskrift til et bestemt plagg, så er det i prinsippet ikke annerledes enn å kjøpe et ferdig klesplagg - der kan man jo bomme eller treffe alt etter hvor godt man kjenner personens smak. Her har du tydeligvis kjøpt nok til et ferdig prosjekt - det er noe annet enn å få tre random nøster. Anonymkode: 2bc46...c12 3
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2019 #30 Skrevet 15. desember 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Rituals lukter ALT for mye parfyme, jeg blir uvel av å ha produkter derifra på meg og har gitt bort alt jeg har fått derifra. Ser mange her sier de ikke liker å få garn i gave. Da har jeg bomma stort på julegavene i år for jeg har kjøpt to store filtkurver fylt med garn for til sammen over 1800 kroner, hefte med oppskrifter og treknapper til to strikkeglade mottakere. 😶 Hvis dette er en dårlig gave så må jeg rett og slett begynne på nytt (samt at jeg vil ha garn og utstyr for over 2000,- til overs siden jeg ikke strikker selv 😶) Jeg hadde også tenkt til å legge noe god te og et krus eller en fin telysholder og tøfler oppi kurvene, for å legge til rette for en skikkelig kosestund med strikkingen, men nå får jeg jo inntrykk at jeg er helt på villspor her 😶 Anonymkode: 5d035...8b8 Jeg syns det høres ut som en kjempefin gave! Når du har med oppskrift osv på garnet, da er det jo ikke som om du bare har rasket med deg noen nøster uten mål og mening 😛 Anonymkode: 6d7a7...6b1 2
Ranunkelen Skrevet 16. desember 2019 #31 Skrevet 16. desember 2019 Oppskriftsbøker, noen fine maskemarkører, strikkedagbok, nøstekopp, div ting med strikketema (prosjektmappe, kopp, sokker, teskjorte +++på osv hadde jeg blitt glad for.. 🙂 Det meste kan man vel få med byttelapp til.
skruf Skrevet 16. desember 2019 #32 Skrevet 16. desember 2019 Jeg strikker mye selv, og på min ønskeliste står disse fine posene i ulike størrelser til å oppbevare og sortere restegarn i. Kan såklart også brukes til andre ting enn garn. https://www.martehelgetun.no/butikken-min/uashmama/ Ønsker meg også en god og fin strikkeveske til å ta med strikketøyet i når jeg er ute å reiser eller på strikkebesøk til venninner. Bruker totebager nå, men har lyst på en mere solid veske med flere rom og som kan lukkes https://www.martehelgetun.no/butikken-min/tilbehoer/strikkeveske-groenn/
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2019 #33 Skrevet 16. desember 2019 23 timer siden, AnonymBruker skrev: okokokokok dere liker ikke Rituals! det er oppfattet! Men det var bare et eksempel. Glem Rituals! Hovedpoenget var bare å peke på at det ofte er bedre med litt sånn tradisjonell venninnekosegave, enn å begi seg inn på noe som en person er spesielt interessert i. Poenget mitt er bare at når noen er spesielt interessert i noe, så har de ofte et kunnskapsnivå, og et lager av eiendeler relatert til hobbyen!, som gjør at det er veldig vanskelig for andre å treffe godt med en gave. Anonymkode: 2bc46...c12 Det er jo ikke alle som har holdt på med hobbyen så lenge, og det tar gjerne tid å samle opp utstyr. Jeg har strikket i 2 år og har langt ifra "alt" av strikkeutstyr. Til og med mamma som har strikket i 30 år hadde blitt glad for et fint pinneetui, søte maskemarkører eller en fin strikkeveske. Man har gjerne et basislager av det viktigste, men det er fremdeles morsomt med noe nytt og nyttig. Anonymkode: 54fef...f5b 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2019 #34 Skrevet 16. desember 2019 På 15.12.2019 den 11.14, Diamant20 skrev: Hvor har du kjøpt garnet? Kanskje du kan få med byttelapp? Hvis ikke er ikke garn det verste en strikker kan få, selvom det er garn som ikke er favoritten. 😊 Jeg har kjøpt det i 2-3 forskjellige nettbutikker (for å få tak i ønskede oppskrifter med riktige farger på garnet) Jeg har kjøpt Sandnes Garn Tynn Merinoull til det ene prosjektet og Mitu Alpakka/ull til det andre. Orker ikke tenke på å forsøke å returnere det en gang, da får jeg heller strikke lassevis med skjerf (som er det eneste jeg presterer å strikke selv) av det 🙈 På 15.12.2019 den 11.40, AnonymBruker skrev: det er jo ikke sånn at du nødvendigvis har bommet selv om mange sier som en generell regel at det ikke er så lett å kjøpe garn til andre. Hvis du har kjøpt garn og oppskrift til et bestemt plagg, så er det i prinsippet ikke annerledes enn å kjøpe et ferdig klesplagg - der kan man jo bomme eller treffe alt etter hvor godt man kjenner personens smak. Her har du tydeligvis kjøpt nok til et ferdig prosjekt - det er noe annet enn å få tre random nøster. Anonymkode: 2bc46...c12 Jeg har kjøpt nok til et ferdig prosjekt, ja. 🙈 På 15.12.2019 den 12.38, AnonymBruker skrev: Jeg syns det høres ut som en kjempefin gave! Når du har med oppskrift osv på garnet, da er det jo ikke som om du bare har rasket med deg noen nøster uten mål og mening 😛 Anonymkode: 6d7a7...6b1 Nei, jeg har kjøpt nok garn til å strikke et spesifikt plagg, og puttet det i store kurver/totebag’er i filt, med litt god te, et krus og et pent julelys oppi. Også har jeg kjøpt treknapper til strikketøyet. Anonymkode: 5d035...8b8 3
Diamant20 Skrevet 16. desember 2019 #35 Skrevet 16. desember 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg har kjøpt det i 2-3 forskjellige nettbutikker (for å få tak i ønskede oppskrifter med riktige farger på garnet) Jeg har kjøpt Sandnes Garn Tynn Merinoull til det ene prosjektet og Mitu Alpakka/ull til det andre. Orker ikke tenke på å forsøke å returnere det en gang, da får jeg heller strikke lassevis med skjerf (som er det eneste jeg presterer å strikke selv) av det 🙈 Jeg har kjøpt nok til et ferdig prosjekt, ja. 🙈 Nei, jeg har kjøpt nok garn til å strikke et spesifikt plagg, og puttet det i store kurver/totebag’er i filt, med litt god te, et krus og et pent julelys oppi. Også har jeg kjøpt treknapper til strikketøyet. Anonymkode: 5d035...8b8 Ville gitt gaven jeg, den høres fin ut. 👌 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2019 #36 Skrevet 16. desember 2019 1 time siden, Diamant20 skrev: Ville gitt gaven jeg, den høres fin ut. 👌 Jeg håper det, for det er litt sent nå å tenke ut alternative gaver 🙈 Hvis de ikke liker garnet eller oppskriftene jeg har valgt ut så får de bare kvitte seg med det og kose seg med det faktum at de har fått en stor flott filtkurv og et krus da 😛 Anonymkode: 5d035...8b8 2
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2019 #37 Skrevet 16. desember 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har kjøpt det i 2-3 forskjellige nettbutikker (for å få tak i ønskede oppskrifter med riktige farger på garnet) Jeg har kjøpt Sandnes Garn Tynn Merinoull til det ene prosjektet og Mitu Alpakka/ull til det andre. Orker ikke tenke på å forsøke å returnere det en gang, da får jeg heller strikke lassevis med skjerf (som er det eneste jeg presterer å strikke selv) av det 🙈 Jeg har kjøpt nok til et ferdig prosjekt, ja. 🙈 Nei, jeg har kjøpt nok garn til å strikke et spesifikt plagg, og puttet det i store kurver/totebag’er i filt, med litt god te, et krus og et pent julelys oppi. Også har jeg kjøpt treknapper til strikketøyet. Anonymkode: 5d035...8b8 Jeg hadde blitt veldig glad for den gaven hilsen strikker 🙌🏼 Anonymkode: 6d7a7...6b1 2
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2019 #38 Skrevet 17. desember 2019 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har kjøpt det i 2-3 forskjellige nettbutikker (for å få tak i ønskede oppskrifter med riktige farger på garnet) Jeg har kjøpt Sandnes Garn Tynn Merinoull til det ene prosjektet og Mitu Alpakka/ull til det andre. Orker ikke tenke på å forsøke å returnere det en gang, da får jeg heller strikke lassevis med skjerf (som er det eneste jeg presterer å strikke selv) av det 🙈 Jeg har kjøpt nok til et ferdig prosjekt, ja. 🙈 Nei, jeg har kjøpt nok garn til å strikke et spesifikt plagg, og puttet det i store kurver/totebag’er i filt, med litt god te, et krus og et pent julelys oppi. Også har jeg kjøpt treknapper til strikketøyet. Anonymkode: 5d035...8b8 Synes det høres ut som en kjempefin gave! Hvis de ikke vil strikke akkurat det plagget du har valgt ut, kan de jo velge et annet plagg som garnet passer til. Jeg strikker, hadde blitt kjempeglad for en slik gave. Anonymkode: 66d89...a10 1
Cessa74 Skrevet 17. desember 2019 Forfatter #39 Skrevet 17. desember 2019 Takk for mange gode innspill! Jeg har bestemt meg for å kjøpe gavekort på strikkebutikken jeg vet hun bruker + en god vin (vet hun er glad i vin til god mat, ellers synes jeg å go alkohol ikke er en god ide faktisk..). Mye gode forslag som sagt -og overraskende mye fint og praktisk man kan kjøpe til de som strikker! Men jeg har aldri vært hjemme hos henne, så vet ikke hva hun evnt har/ikke har. Men både kurv til strikketøyet og div utstyr synes jeg også var en koselig gave! 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå