AnonymBruker Skrevet 9. desember 2019 #21 Skrevet 9. desember 2019 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det vet jeg ikke...Hvis du hadde lest nøye så hadde du fått med deg at jeg har normal vekt for min høyde. Anonymkode: 5d01a...137 Det skrev du ikke i hovedinnlegget. Anonymkode: 98814...572
Silva Pluvialis Skrevet 9. desember 2019 #22 Skrevet 9. desember 2019 13 minutter siden, Missbehave skrev: Som tidligere butikkansatt, så kan jeg med trygghet si at ingen bryr seg. Så snart du spm kunde er ferdigbetjent, har vi glemt hva du handlet. Hadde en mann handlet inn agurk og kondomer, hadde jeg ikke lagt merke til det engang. Det er ikke slik at ansatte går til andre og sier "herregud, så du han i blå jakke med rød caps som kjøpte agurk og kondomer *latter*". Dessuten hadde vi taushetsplikt, så jeg håper du klarer å legge denne frykten bak deg Har butikkansatte taushetsplikt?
Missbehave Skrevet 9. desember 2019 #23 Skrevet 9. desember 2019 Akkurat nå, Gorilla skrev: Har butikkansatte taushetsplikt? Vi hadde det der jeg jobbet.
Silva Pluvialis Skrevet 9. desember 2019 #24 Skrevet 9. desember 2019 Akkurat nå, Missbehave skrev: Vi hadde det der jeg jobbet. Hvorfor det?
Missbehave Skrevet 9. desember 2019 #25 Skrevet 9. desember 2019 2 minutter siden, Gorilla skrev: Hvorfor det? Mange kunder (utrolig nok) fortalte meg om en del private ting. Og så er det vel slik at vi ikke skulle fortelle om ting som ved kjøp av graviditetstester eller lignende. Det er ganske sart om det kommer ut.
Silva Pluvialis Skrevet 10. desember 2019 #26 Skrevet 10. desember 2019 5 minutter siden, Missbehave skrev: Mange kunder (utrolig nok) fortalte meg om en del private ting. Og så er det vel slik at vi ikke skulle fortelle om ting som ved kjøp av graviditetstester eller lignende. Det er ganske sart om det kommer ut. Om man forteller om noe åpent på en butikk med masse folk tilstede - så tenker jeg man må ta på sin egen kappe at andre kan få med seg ting. Ting man prater om så åpenlyst er vel ikke særlig hemmelig heller. Min mening 😊 Ser den med graviditetstester, men de færreste har vel behov for å fortelle hva en spesifikk kunde handlet på en butikk. 😊
kvikksand9 Skrevet 10. desember 2019 #27 Skrevet 10. desember 2019 har aldri hatt det problemet med dagligvarebutikk, MEN klesbutikk. Vet ikke hvorfor, men jeg synes det er så flaut å kjøpe klær?? Føler folk bedømmer klesstilen min, men har aldri opplevd noe blikk eller kommentarer.
Missbehave Skrevet 10. desember 2019 #28 Skrevet 10. desember 2019 Akkurat nå, Gorilla skrev: Om man forteller om noe åpent på en butikk med masse folk tilstede - så tenker jeg man må ta på sin egen kappe at andre kan få med seg ting. Ting man prater om så åpenlyst er vel ikke særlig hemmelig heller. Min mening 😊 Ser den med graviditetstester, men de færreste har vel behov for å fortelle hva en spesifikk kunde handlet på en butikk. 😊 Det skjedde ikke nødvendigvis når det er mye folk 😉 er tider både tidlig på morgenen og sent på kvelden med lite folk. Nei, men det var derfor jeg påpekte det med taushetsplikt. Slik at ikke du treffer en som du er felles bekjent med som kjøper graviditetstest av deg og så går du til deres felles bekjent og sier "jeg tror Lise er gravid! Hun kjøpte graviditetstest på fredag". Personlig har ikke jeg behov for å sladre på andre, men det er greit å ha den tryggheten at ingen har lov til å sladre videre om det du handler. Vet ikke om andre butikker har det, men jeg måtte underskrive på taushetserklæring.
Gjest Octavie Skrevet 10. desember 2019 #29 Skrevet 10. desember 2019 Jeg har slitt med det samme. Det gikk så langt at jeg dro innom ulike butikker for at de ansatte ikke skulle kjenne meg igjen. Det sluttet da jeg ble skikkelig deprimert og ble mest opptatt av den korteste veien til butikken og å kjøpe lettvint mat. Nå tviler jeg på at noen bryr seg om hva jeg kjøper, eller i det hele tatt husker meg som kunde. For å se det på den positive siden så spiste jeg i alle fall veldig sunt da jeg hadde denne angsten.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå