Gå til innhold

Spm til dere her inne som er gamle

Fremhevede innlegg

Skrevet
13 minutter siden, Million skrev:

Jeg føler fremdeles at jeg er et sted mellom 30 og 35 i alder, men speilet forteller meg at det er jeg ikke hver morgen. Jeg er litt over 50, og det er av og til en merkelig følelse. Før ble man plystret etter på gata av menn, menn kikket på deg både en og to ganger når du passerte dem eller var på et utested. Det er det slutt på nå. Nå er man kommet i en alder der man på en måte er blitt litt "usynlig" for det motsatte kjønn ute. 

Jeg får fremdeles noen blikk nå og da når jeg har pyntet meg og sminket meg og er ute på pub eller lignende, men det er mye lengre mellom dem nå, enn hva det var for 15 år siden, definitivt. Det er litt.... tja, trist, kanskje man kan si? Men samtidig har jeg innfunnet meg med det at mine glansdager er over. Er i en ny fase av livet nå. Og det er greit. Har funnet roen.

Men de som er 60-80 år, plystrer de bare på unge damer?

Du også føler deg rundt 30, som den andre svaret. Er det noe spesielt med den alderen?

Føler du deg gammel tvers gjennom i kroppen, utenom hodet, og speilbildet når du ser det?

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke den du siterer, men svarer likevel. Ja, jeg glemmer at jeg ser annerledes ut, helt til jeg ser meg selv i et vindu eller speil, og husker det. I tillegg er aldersdiskrimineringen ganske ille. Kan ikke gjøre ditt og er for gammel for datt. Selv om jeg i hodet fortsatt er i midten av 20-årene. Men sånn er det. Når jeg ser unge mennesker, så tenker jeg at de kommer dit en dag de også, og det er en trøst 😄

Anonymkode: afbb2...c77

Din trøst og min sorg! 😱

Anonymkode: 2c7b5...235

Videoannonse
Annonse
Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Straks på tide å henge opp dimmelenka på jobb

Hva er det?

Skrevet (endret)
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men de som er 60-80 år, plystrer de bare på unge damer?

Du også føler deg rundt 30, som den andre svaret. Er det noe spesielt med den alderen?

Føler du deg gammel tvers gjennom i kroppen, utenom hodet, og speilbildet når du ser det?

Når du er 30-35 er du midt i mellom, du er voksen men verken veldig ung eller veldig gammel ennå. Kanskje det er derfor man føler seg som i tredveårene lenge etter at man faktisk sluttet å være i tredveårene. Det er en sånn midt-på-treet-alder.

Føler meg ikke gammel "tvers gjennom kroppen", hva det skulle bety. Har ikke fått noen dårlige knær etc eller lignende gamling-sykdommer. Er som sagt "bare" i begynnelsen av femtiårene ennå. 

Endret av Million
  • Liker 1
Skrevet

Det er nok veldig få her man kan kalle gamle, eller voksne for den saks skyld. Har lest så mye dumt her inne at jeg har kommet frem til at gjennomsnittsalderen på dette forumet må være 13-25 år.

- 19 åring

Anonymkode: 2f254...777

• Liker 3
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det du ikke kan gjøre? Og hvordan opplever du aldersdiskriminering?

Personlig synes jeg det er fint å se eldre som fortsatt er barnslige :)

Anonymkode: 1ad4d...739

Det er ikke snakk om å være barnslig eller ikke. Det er alle "for alderen". 

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det du ikke kan gjøre? Og hvordan opplever du aldersdiskriminering?

Personlig synes jeg det er fint å se eldre som fortsatt er barnslige :)

Anonymkode: 1ad4d...739

Til tross for alderen .. og der har du det. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...