Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei,

fikk barn i februar, hadde sex på torsdag. 
dettr er tredje gangen vi har sex etter at babyen kom 🙈 har hatt en baby som ikke har sovet på natta, så samliv har blitt nedprioritert.

Jeg synes ikke sex er særlig godt nå.... og fredag morgen våknet jeg med blod i trusa. Har også hatt små blødninger i dag. Skal ikke ha mensen før om ca 10 dager. 

ble litt bekymret for celleforandringer, da jeg har hørt at dette kan gi blødning. Har bestilt time til lege i slutten av neste uke. Nesten 3 år siden sist celleprøve, så det er på tide med ny.

men, kan dette bare komme av at vi hadde sex? Er det vanlig å blø så lenge ette fødsel? Jeg følte det var litt sårt når vi holdt på, det var som sagt ikke sånn kjempegodt for meg... følte meg litt tørrere.. 

Anonymkode: 60815...ddd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sjekk deg. Ikke for å skremme deg,men ja celleforandringer og  kreft gir mellom Blødninger alltid.

Anonymkode: af572...efd

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sjekk deg. Ikke for å skremme deg,men ja celleforandringer og  kreft gir mellom Blødninger alltid.

For noe tull. Celleforandringer gir ikke blødninger. 

Anonymkode: b2063...f15

• Liker 1
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei,

fikk barn i februar, hadde sex på torsdag. 
dettr er tredje gangen vi har sex etter at babyen kom 🙈 har hatt en baby som ikke har sovet på natta, så samliv har blitt nedprioritert.

Jeg synes ikke sex er særlig godt nå.... og fredag morgen våknet jeg med blod i trusa. Har også hatt små blødninger i dag. Skal ikke ha mensen før om ca 10 dager. 

ble litt bekymret for celleforandringer, da jeg har hørt at dette kan gi blødning. Har bestilt time til lege i slutten av neste uke. Nesten 3 år siden sist celleprøve, så det er på tide med ny.

men, kan dette bare komme av at vi hadde sex? Er det vanlig å blø så lenge ette fødsel? Jeg følte det var litt sårt når vi holdt på, det var som sagt ikke sånn kjempegodt for meg... følte meg litt tørrere.. 

Anonymkode: 60815...ddd

Du har helt sikkert fått en rift, da du følte deg tørrere og at det var sårt. For meg tok det 3 år etter fødsel før det ikke var litt vondt/ubehagelig lenger, det er nok langt over gjennomsnittet, men det kan ta tid. Hvis det er lenge siden sist celleprøve anbefaler jeg at du tar en nå, men mtp det er 3 samleie etter fødsel tror jeg ikke du skal bekymre deg for at det er årsaken☺️ (Anbefaler god oppvarming og glidemiddel til neste runde, det vil bli bedre med tiden☺️)

Anonymkode: a8488...d5f

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du har helt sikkert fått en rift, da du følte deg tørrere og at det var sårt. For meg tok det 3 år etter fødsel før det ikke var litt vondt/ubehagelig lenger, det er nok langt over gjennomsnittet, men det kan ta tid. Hvis det er lenge siden sist celleprøve anbefaler jeg at du tar en nå, men mtp det er 3 samleie etter fødsel tror jeg ikke du skal bekymre deg for at det er årsaken☺️ (Anbefaler god oppvarming og glidemiddel til neste runde, det vil bli bedre med tiden☺️)

Altså jeg tror ikke du skal bekymre deg for at celleforandringer er årsaken.

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

For noe tull. Celleforandringer gir ikke blødninger. 

Jo det gjør det. Les deg litt opp.

• Liker 2
Skrevet

Jeg blødde etter de første samleiene etter hver fødsel.  

Mange gjør det pga rifter osv. Så antagelig er det ingenting.

Men siden det er 3 år siden sist celleprøve er det veldig lurt å ta en ny neste uke. Så blir du nok sjekket for hpv også.  (På min siste celleprøve var det prøveprosjekt om testing for hpv, og om den var negativ trengte man sjeldnere kontroller fremover)

Anonymkode: d60ba...fe5

• Liker 1
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo det gjør det. Les deg litt opp.

Det kan gjøre, men ytterst sjeldent. Du skrev man alltid hadde mellomblødning ved celleforandringer. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...