Gå til innhold

Nabopar som røyker hasj.. Si ifra eller la det være?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja, som overskriften sier så har jeg altså et nabopar som ofte røyker hasj eller lignende. Vi bor i blokk og her er det flere leiligheter i en og samme oppgang. Dette plager ikke meg noe nevneverdig men det lukter altså så inni granskauen dritt. Det oser i hele oppgangen og spesielt om de akkurat har forlatt leiligheten eller andre besøkende. 

Jeg ønsker på ingen måte å råke uklar, eller havne i noe klammeri med naboene mine. Og som sagt så plager ikke dette meg noe mer enn at det lukter dritt. Vi er jevnaldrende. Sier jeg ifra eller holder jeg munn og ikke blander meg?

Anonymkode: 5a526...eda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor skal du si ifra til dem? De er sikkert klare over at de røyker hasj.

Anonymkode: f2534...a60

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har de barn? Hvis ikke... drit i det.

Anonymkode: 636c5...4ce

Ingen barn i denne oppgangen på fast basis. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville latt det være. Det plager deg ikke noe nevneverdig, og det er sjeldent man oppholder seg i oppgangen uansett. Blir bare styr om du tar det opp, og vet ikke hva du ville oppnådd med det uansett. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal du si ifra til dem? De er sikkert klare over at de røyker hasj.

Ja, de er jo klare over at de selv røyker hasj. Men det kunne jo hende at de ikke var klar over at det lukter dritt i hele oppgangen som andre naboer inkluderet meg på lukte på... 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, de er jo klare over at de selv røyker hasj. Men det kunne jo hende at de ikke var klar over at det lukter dritt i hele oppgangen som andre naboer inkluderet meg på lukte på... 

Vil vel helst tro at de ikke bryr seg nevneverdig. Hvorfor skal du leke ordenspoliti?

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du sier fra til styret

Anonymkode: 561a2...a97

Hjelpes. Hva med å bare passe sine egne saker? De sitter ikke i stua til TS og røyker.

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil vel helst tro at de ikke bryr seg nevneverdig. Hvorfor skal du leke ordenspoliti?

Hadde ingen ider om å "leke" ordenspoliti. Var mest for å si ifra om at det lukter veldig i oppgangen. Sånn i tilfelle noen andre naboer skulle finne på å gjøre litt mer ut av det. Men jeg kommer nok mest sannsynlig til å la det ligge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ingen ider om å "leke" ordenspoliti. Var mest for å si ifra om at det lukter veldig i oppgangen. Sånn i tilfelle noen andre naboer skulle finne på å gjøre litt mer ut av det. Men jeg kommer nok mest sannsynlig til å la det ligge. 

Så legg en lapp i postkassen da vel. Dette er da ikke noe å lage en gigasak rundt. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde sagt fra uten å blunke. Altfor slapp holdning blandt fok her.

Anonymkode: c9d60...294

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en nabo under som røyker mye vanlige sigaretter. Det stinker på gangen og noen ganger gjennom luftekanalen. Du kan jo legge en lapp i postkassen om at røyklukten kjennes veldig godt og be dem lufte bedre. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Personlig så ville jeg ha bare lagt et brev i posten eller utenfor døren for å si ifra at det lukter. Jeg skjønner at du ikke vil lukte på det, jeg røyka selv før og jeg overtenkte alltid på om naboen lukter det eller ikke.

Det er bedre at du sier ifra til dem på en snill måte istedenfor at noen kan sladre på dem og at dem kommer i trøbbel for det. Det er bra du heller vil si ifra om  lukten istedenfor å sladre på dem.  :)

Anonymkode: f7ede...678

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hjelpes. Hva med å bare passe sine egne saker? De sitter ikke i stua til TS og røyker.

Hjelper ikke.

Anonymkode: 561a2...a97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjipt om man skal selge leiligheten og at stinker på visningen.

Anonymkode: 1960c...47d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjipt om man skal selge leiligheten og at stinker på visningen.

Anonymkode: 1960c...47d

Da banker man på døra og sier at man skal ha visning. 

ville heller hatt naboer som røyket en noen som har fest et par ganger i måneden. Hasj er ikke i nærheten like skadelig for omgivelsene som alkohol. 

hva med å passe sine egne saker og la folk få gjøre som de vil? Si ifra vitner om at man er kontrollfrik. 

Anonymkode: 6f771...3dc

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde sagt fra uten å blunke. Altfor slapp holdning blandt fok her.

Anonymkode: c9d60...294

Gjelder det også det våre nye landsmenn bor? For i de gangene er det ikke værendes etter at de har laget mat. Lukten henger forresten i hele tiden, men er ekstrem rett etter matlaging. 

Anonymkode: a1673...c59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at det er uproblematisk så lenge de ikke er langere og man kan få flere tvilsomme typer i bygget, men det høres jo ikke slik ut etter hvordan du beskriver situasjonen. Du kan kontakte dem og prøve å få til en ordning mtp lukten :)

Anonymkode: 8ebf3...86a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker å ringe politiet hver gang noe sånt skjer. Gjort det på 3 steder jeg har bodd. Når de har logget det nok ganger kommer de tilnslutt. Lukter det da har de slått inn døren i to av tilfellene. Endt med utkastelse eller tvangssalg i alle tre tilfeller. 

Anonymkode: 69f41...955

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...