Gå til innhold

Barn i bryllupet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Om jeg skulle ha giftet meg skulle selvsagt barna i familien få kommet. Men da tilrettelagt med aktiviteter på et eget rom. 

Anonymkode: 38e5e...ee3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 6.12.2019 den 16.24, Anim92 skrev:

Hva er viktig i et bryllup?

Sitte sammen med hyggelige folk, spise god mat i fred og ro, kose seg med noen glass vin og danse med partneren og skravle med folk 👍 har tre små barn og kunne aldri tenkt meg å hatt de med i bryllup. De skal heller ikke være med i vårt bryllup neste sommer. Kun tenåringen som evner å sitte i ro og ordne seg selv. 

Alle våre venner og familiemedlemmer med små barn er glad vi ikke skal ha barn i bryllupet. De gleder seg til en barnefri kveld med gode venner. 

Anonymkode: de28e...b53

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.12.2019 den 3.31, SupaWoman skrev:

Hvorfor skal barna være der hvis de skal være i en egen "barnekrok!?   Da kan de vel like gjerne være hjemme. 

Nettopp. Der har man svaret på hvorfor barn ikke har noe å gjøre i et bryllup. Bryllup er for voksne. Du tar jo ikke med barna på julebord.

Endret av BlueRaptor19
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Om jeg skulle ha giftet meg skulle selvsagt barna i familien få kommet. Men da tilrettelagt med aktiviteter på et eget rom. 

Anonymkode: 38e5e...ee3

Så de skal være i bryllupet, uten å være i bryllupet?🤔😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, BlueRaptor19 skrev:

Så de skal være i bryllupet, uten å være i bryllupet?🤔😂

Ja, er det ikke rart?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har venner og familie med barn, men ingen barn selv. Derfor droppet vi det i bryllupet. Veldig fornøyd med valget!

Anonymkode: 372fd...da8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
2 timer siden, Anonymanda skrev:

Brudeparet?

Vel, det viktigste for meg, som en del av brudeparet, er at de jeg er aller mest glad i, er tilstede. Det vil også si nieser og nevøer. Det er viktigere enn at foreldrene dems skal få seg en fest alene. Nå er heldigvis ikke mine søsken spesielt opptatt av det uansett.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Barn er vanlige i bryllup i andre land. Jeg tenkte å ha et eget barnebord med barnevakt, og et lekerom. Men kanskje også noe underholdning for barna i ventetiden. Som en klovn eller noe. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Yoshi skrev:

Barn er vanlige i bryllup i andre land. Jeg tenkte å ha et eget barnebord med barnevakt, og et lekerom. Men kanskje også noe underholdning for barna i ventetiden. Som en klovn eller noe. 

Supermario allstars.

Pun intended. Nå skal jeg gå å finne meg en lilla yoshi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.12.2019 den 18.41, Anim92 skrev:

Vel, det viktigste for meg, som en del av brudeparet, er at de jeg er aller mest glad i, er tilstede. Det vil også si nieser og nevøer. Det er viktigere enn at foreldrene dems skal få seg en fest alene. Nå er heldigvis ikke mine søsken spesielt opptatt av det uansett.

Skulle man bedt de man er aller mest glad i, ville gjestelistene i bryllup blitt ganske annerledes. Egentlig ganske tåpelig at man inviterer familie og andre man føler seg sosialt forpliktet å be, fremfor venner og kolleger man ser langt oftere og har mer til felles med.

Barn har ikke nor å gjøre i et bryllup. Blir vi bedt med barn, kommer vi også da uten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Brunello skrev:

Skulle man bedt de man er aller mest glad i, ville gjestelistene i bryllup blitt ganske annerledes. Egentlig ganske tåpelig at man inviterer familie og andre man føler seg sosialt forpliktet å be, fremfor venner og kolleger man ser langt oftere og har mer til felles med.

Barn har ikke nor å gjøre i et bryllup. Blir vi bedt med barn, kommer vi også da uten.

Så i første setning sier du at man vanligvis ikke ber de man er mest glad i? Tristesen.

Er man veldig glad i kolleger og venner, så ber man de, det er da slettes ikke uvanlig det.

Og plassen til tante Helga som jeg ser hvert 5. år vil jeg helst gi til niesa på 4 som både betyr mer og skaper laaangt bedre stemning. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Anim92 skrev:

Så i første setning sier du at man vanligvis ikke ber de man er mest glad i? Tristesen.

Er man veldig glad i kolleger og venner, så ber man de, det er da slettes ikke uvanlig det.

Og plassen til tante Helga som jeg ser hvert 5. år vil jeg helst gi til niesa på 4 som både betyr mer og skaper laaangt bedre stemning. 

Det jeg sier er at mange inviterer familie man egentlig ikke bryr seg noe særlig om på grunn av at det er sosialt forventet. Hadde en del venner i bryllupet, men mange av de som ikke ble bedt ville jeg egentlig mer hatt der enn tanter og onkler. Fettere og kusiner var heldig vis i det vesentlige  under 18, så de ba vi ikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde to barn i bryllupet vårt. En på 2 og en på 4. Den ene var barnet til kusina mi, den andre vår niese. Vi ville dele dagen vår med flest mulig, og hadde derfor barn i familien på lista. Niesen vår var også en av brudepikene. Barn av venner var derimot ikke invitert, da de ikke er fam. 

Det vi gjorde var at vi hadde en leke krok i lokale for barna med noen leker. Dit kunne de gå så fort de følte seg ferdig med å spise. Stort sett holdt barna seg i den kroken. Vi hadde Også en avtale med foreldrene om at hvis det ble mye bråk av leken så skulle enten foreldrene eller en voksen person de kjente ta med barnet og roe det ned i et annet rom.  Noen dro også hjem med barnet tidligere på kvelden. 

Det gikk veldig fint med barn. Men du må ha et opplegg rundt det, og du kan ikke forvente at de vil sitte stille rundt bordet i flere timer.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gifter oss til sommeren, har ikke barn selv. Vi inviterer uten barn, bortsett fra mine nieser som skal være brudepiker. De blir hentet etter maten. Flere vennepar som har barn i barnehagealder/småskole, men vi tenker at festen blir helt annerledes dersom det skulle vært 6-8 barn tilstede. Og det syns jeg er helt innafor. 

Anonymkode: 430c3...721

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi hadde barn i bryllupet. Svigermor er fra et annet land, så vi hadde åpen invitasjon til den delen av familien. De var en god del som kom og de tok turen til Norge som ferie. Av de fikk vi drikkevarer til baren. De gikk sammen så vi fikk nesten alt vi ønsket til service vi samler på. Vi fikk noen fine turer sammen med familien.  

Vi hadde bryllupet i ett hus som svigerfar fikk leie billig. Der var det stue nede, god plass oppe og kjøkken. Oppe i tredje etasje ble våre barn lagt, da svigers ryddet mesteparten etter at mannen og jeg hadde reist. Hotellovernatting :) Vi er nærmeste nabo til festlokalet, så vi hadde hatt kort vei hjem. Ned en liten bakke og inn :) 

Kan ikke huske at det var noe bråk med barna. Fikk bare godt tilbake meldinger om at bord plasseringen hadde vært bra. Ingen satt uten at det var noen kjente i nærheten. Har selv vært i bryllup og mannen satt på andre siden av lokalet, og der jeg satt var det ingen kjente. En jeg viste hvem var, men kjente ikke. Det ønskete jeg ikke i mitt bryllup. 

Anonymkode: 329ec...37f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ikke ha barn med i bryllupfesten. Vi har barn i barnehagealder selv og det har venner/familie også. Så små barn har ikke mye glede av voksenmiddag og fest på kvelden, så etter vielsen tenker vi ha barnevakt selv. 

Anonymkode: 9f31e...ca4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde kanskje valgt bort barn i bryllupet om vi ikke hadde barn selv. Barnet her er en helt selvskreven gjest, og så synes jeg det er naturlig at vi inviterer søskens barn. I tillegg har vi familie som kommer langveisfra, som skal få ha med barn. Men vi begrenser antallet, det er ikke slik at hvem som helst kan dra med seg barna sine. 

Anonymkode: 0c361...aa5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...