Gå til innhold

Barn i bryllupet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har 2 små barn, og mange i familien og har små, ha bryllupet uten barna eller blir det stusselig?

bryllup Er jo egentlig kjedelig for barn, men er usikker, de er jo så viktige❤️😍

Anonymkode: bb235...656

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har tantebarn det hadde vært helt uaktuelt å ikke ha med i bryllupet, samme hva typen hadde sagt, tror jeg😅😂 De er en så viktig del av livet mitt, og delvis grunnen til at jeg holdt ut i tunge stunder. Det går jo an å ordne et opplegg rundt de i de kjedelige stundene, evt sende de hjem etterhvert? Ha en egen barnevakt i bryllupet på et lite rom de kan komme og gå til ved siden av hovedrommet?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anim92 skrev:

Har tantebarn det hadde vært helt uaktuelt å ikke ha med i bryllupet, samme hva typen hadde sagt, tror jeg😅😂 De er en så viktig del av livet mitt, og delvis grunnen til at jeg holdt ut i tunge stunder. Det går jo an å ordne et opplegg rundt de i de kjedelige stundene, evt sende de hjem etterhvert? Ha en egen barnevakt i bryllupet på et lite rom de kan komme og gå til ved siden av hovedrommet?

Det er nok det neste, de er så gode❤️ Men noen sa at det var dumt for da kunne de ikke drikke så mye(!)

Anonymkode: bb235...656

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn passer ikke inn i bryllup fordi barn syns det er kjedelig å sitte lenge stille. Hvis du liker å ha barn løpende og hylende rundt bordet under middag og tale så er det jo midt i blinken, jeg syns det ødelegger festen.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha med barna til middagen er over hvis det ikke starter for sent da. Skaff barnevakt frem til neste ettermiddag, så får barna litt og de voksne "fri" til å kose seg etterpå. Har passet barn flere ganger etter middagen og barna har vært fornøyde.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, SupaWoman skrev:

Barn passer ikke inn i bryllup fordi barn syns det er kjedelig å sitte lenge stille. Hvis du liker å ha barn løpende og hylende rundt bordet under middag og tale så er det jo midt i blinken, jeg syns det ødelegger festen.

Og jeg synes fulle voksne og lange taler ødelegger festen. Derfor skal vi ha et bryllup uten alkohol og med barn ♥️

Anonymkode: a098e...315

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og jeg synes fulle voksne og lange taler ødelegger festen. Derfor skal vi ha et bryllup uten alkohol og med barn ♥️

Anonymkode: a098e...315

Ok, hver sin lyst. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min familie har vi både veloppdragne barn, og normale/moderate alkoholvaner. Så er går det som regel i både-og. Frem til barnas leggetid. 

La en lekekrok, gjerne også en TV skjerm i nær tilknytning til selskapslokalet. Sørg for at svigermor/mor ikke føler de må ta alt for stort ansvar for alle barna. Så går det helt fint :)

Og lei inn noen som kan passe sovende barn. Det er dårlig gjort å dumpe dette ansvaret over på nær familie som gjerne vil være i bryllupet hele veien. 

Anonymkode: c6bde...bc0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vil ha lek, aktivivitet, løping og ikke mulighet til å høre på talene, gå for barn. 

Selv tenker jeg at barna skal være med, på vielsen. Det er bryllupet, de får pynte seg, får en liten oppgave og er med. Så kommer barnevakt, de koser seg på maccern, masse godteri og se på film hjemme. De fleste barn vil ha en bedre kveld da, lange middager og familieselskap husker jeg som ekstremt kjedelig da jeg var liten. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er nok det neste, de er så gode❤️ Men noen sa at det var dumt for da kunne de ikke drikke så mye(!)

Anonymkode: bb235...656

Jeg tror at i eget bryllup er det veldig få som er av typen som blir fulle. Da begrenses de litt automatisk tror (håper) jeg, også om jeg ikke hadde hatt barn der..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi har 2 små barn, og mange i familien og har små, ha bryllupet uten barna eller blir det stusselig?

bryllup Er jo egentlig kjedelig for barn, men er usikker, de er jo så viktige❤️😍

Anonymkode: bb235...656

Barn er ikke viktig i et bryllup ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Dævendøtte skrev:

Barn er ikke viktig i et bryllup ;) 

Hva er viktig i et bryllup?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette avgjør dere selv, vi hadde de med + barnevakt som tok de da de var lei under middagen. 

Anonymkode: 361e7...daf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bryllup trenger jo ikke å være lange middager med taler heller. Har vært i flere bryllup med barn, da har de en egen barnekrok

Anonymkode: 9f31e...ca4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

I min familie har vi både veloppdragne barn, og normale/moderate alkoholvaner. Så er går det som regel i både-og. Frem til barnas leggetid. 

La en lekekrok, gjerne også en TV skjerm i nær tilknytning til selskapslokalet. Sørg for at svigermor/mor ikke føler de må ta alt for stort ansvar for alle barna. Så går det helt fint :)

Og lei inn noen som kan passe sovende barn. Det er dårlig gjort å dumpe dette ansvaret over på nær familie som gjerne vil være i bryllupet hele veien. 

Anonymkode: c6bde...bc0

Sovende barn bør vel dra hjem å legge seg, har man senger i et bryllupslokale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bryllup trenger jo ikke å være lange middager med taler heller. Har vært i flere bryllup med barn, da har de en egen barnekrok

Anonymkode: 9f31e...ca4

Hvorfor skal barna være der hvis de skal være i en egen "barnekrok!?   Da kan de vel like gjerne være hjemme. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Dævendøtte
15 timer siden, Anim92 skrev:

Hva er viktig i et bryllup?

God mat, gode stoler og god stemning. Blir det servert alkohol etter middag, synes jeg barn under 14 år bør sitte på rommet sitt og spille spill. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, SupaWoman skrev:

Sovende barn bør vel dra hjem å legge seg, har man senger i et bryllupslokale?

De fleste bryllup jeg har vært i er hotellbryllup, eller gardsbryllup med soveplasser på garden. Eller i lokaler med hotell rett i nærheten. 

Aldri opplevd å dra rett hjem fra et bryllup. Selv de få gangene bryllupet er i samme by velger vi hotell, slik at vi kan spise hotellfrokost med brudeparet. 

Anonymkode: c6bde...bc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha barn i bryllupet, vil vere heilt utenkelig å feire dagen utan jentungen og tanetungane. Skal ha leikekrok i rommet vedsidan av, mange aktivtetar utanfor (om fint veir) og ikkje lange, kjedelige talar uansett, so om det vert litt leik og aktivitet frå borna, er det ikkje eit problem. 

Anonymkode: aecb1...02e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...