Gå til innhold

Bli kvitte bylleacne med akupunktur?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kan akupunktur hjelpe? Planen er egentlig å starte på ISO, men gruer meg litt.... så vurderer å forsøke en siste ting som alternativ.....

Anonymkode: 76508...8b5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. 

Anonymkode: 3b204...279

• Liker 1
Skrevet

Akupunktur er humbug på linje med homeopat.

Gå heller til legen og få resept på tetracyclin.

Anonymkode: 84a26...dba

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Akupunktur er humbug på linje med homeopat.

Gå heller til legen og få resept på tetracyclin.

Anonymkode: 84a26...dba

Jeg har tatt kur med tetra, men kvisene er tilbake 2 uker etter endt kur. Så dessverre et kortvarig resultat for meg:( TS

Skrevet

Jeg har hormonelle kviser rundt munn/ hake. Irritetende. Over 30 år. Hjelp 😩😩

Anonymkode: 83ee6...1c1

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hormonelle kviser rundt munn/ hake. Irritetende. Over 30 år. Hjelp 😩😩

Anonymkode: 83ee6...1c1

Samme som meg, snart 40 år og byller på hakepartiet. Tetra holder meg fin injisere akkurat imens jeg står på det. Hudlegen har tilbudt meg ISO, men er skeptisk.... men det blir vel siste utvei. 

Skrevet

Søk opp nærmeste nevrorefleksolog. Finner oversikt på medika-nova .no  De kan ta tak i årsaken til dette. Jeg har fått veldig god hjelp til det. 

Anonymkode: 9e339...8df

Skrevet

Jeg var plaget av hormonelle kviser på haka i nesten 10 år. Det begynte i 30 årene. Elexir Niactil ble min redning. Dyr krem, men den er drøy. Tok ca 3 mndr så ble kvisene borte. Nå får jeg kanskje en og annen kvise når jeg skal ha mensen, men er mye mindre plaget enn før.

Anonymkode: bfc6c...f99

Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

nevrorefleksolog

Stadig innenfor alternativ behandling som igjen er både humbug og dyrt.

Men du kan alltids få en "second opinion" fra en annen hudlege og gå igjennom den vanlige lista over årsaker. Stress, mat, p-piller og alt det der.

Skrevet

Har du prøvd p-pillen Diane? Funket som fjell på meg, aldri hatt så fin hud. Jeg slet ikke med kviser i tenårene/tidlig 20, en sånn vanlig liten rød/gul eller små nupper her og der når jeg hadde vært sløv med hudpleie, stresset, drukket mye alkohol, rundt mensen osv. Men godt uti 20årene fikk jeg plutselig cystisk akne på hele haken, sånne underjordiske byller som jeg hadde null kontroll over. 

Leger kan være restriktive med å skrive ut Diane da, det går for å være en av de drøyeste når det kommer til bivirkninger som blodpropp. Om du er over en viss alder og røyker så får du det gjerne ikke. Det er jo å proppe i seg noe i kroppen over lang tid som har sine bivirkninger, så det er jo noe du må vurdere nøye sammen med din lege. Men jeg hadde bare gode erfaringer på det, ingen bivirkninger utover de positive, mindre hårvekst, mindre mens, mindre fett hår, mindre porer, og selvsagt prevensjonseffekten som var grei siden jeg hadde kjæreste og skulle gå på en pille uansett. Andre mister sexlyst, går opp i vekt, blir deprimerte eller "flate" i humøret osv. Så ikke gull og grønne skoger for alle.

En annen sak å være obs på er at mange melder at kvisene kommer tilbake ganger tusen når man slutter. Det skjedde heldigvis ikke med meg, begynner vel å bli ti år siden jeg sluttet på den og ikke hatt en cystisk kvise siden. 

Anonymkode: 0d0bd...820

Skrevet
På 5.12.2019 den 23.58, AnonymBruker skrev:

Har du prøvd p-pillen Diane? Funket som fjell på meg, aldri hatt så fin hud. Jeg slet ikke med kviser i tenårene/tidlig 20, en sånn vanlig liten rød/gul eller små nupper her og der når jeg hadde vært sløv med hudpleie, stresset, drukket mye alkohol, rundt mensen osv. Men godt uti 20årene fikk jeg plutselig cystisk akne på hele haken, sånne underjordiske byller som jeg hadde null kontroll over. 

Leger kan være restriktive med å skrive ut Diane da, det går for å være en av de drøyeste når det kommer til bivirkninger som blodpropp. Om du er over en viss alder og røyker så får du det gjerne ikke. Det er jo å proppe i seg noe i kroppen over lang tid som har sine bivirkninger, så det er jo noe du må vurdere nøye sammen med din lege. Men jeg hadde bare gode erfaringer på det, ingen bivirkninger utover de positive, mindre hårvekst, mindre mens, mindre fett hår, mindre porer, og selvsagt prevensjonseffekten som var grei siden jeg hadde kjæreste og skulle gå på en pille uansett. Andre mister sexlyst, går opp i vekt, blir deprimerte eller "flate" i humøret osv. Så ikke gull og grønne skoger for alle.

En annen sak å være obs på er at mange melder at kvisene kommer tilbake ganger tusen når man slutter. Det skjedde heldigvis ikke med meg, begynner vel å bli ti år siden jeg sluttet på den og ikke hatt en cystisk kvise siden. 

Anonymkode: 0d0bd...820

Går du fortsatt på Diane? Hvis nei, merket du noe til kviser eller hårtap hvis du evt slutta? 

Skrevet

Kosthold! 

Kutt ut melk, sukker, gluten og junk, og skaff deg sporebasert probiotika for å prøve å rette opp i skadene tetraen har gjort på tarmfloraen din. Det tar et sted mellom 4 uker og 3 mnd før du ser resultatet. 

Vær så snill å ikke skade mikrobiotaen din mer. Jeg tror forøvrig ikke at akupunktur vil gjøre en særlig forskjell på dette, selv om jeg tror det hjelper mot mye annet. 

Anonymkode: 2ea6e...68a

• Liker 1
Skrevet

Akupunktur virker ikke på noe.

Anonymkode: f6d5d...454

• Liker 3
Skrevet

Fotsoneterapi, jobbe med å balansere hormonene

Anonymkode: 124f8...f57

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fotsoneterapi, jobbe med å balansere hormonene

Det er tull

Anonymkode: f6d5d...454

Skrevet

Iso er jævlig, men det funker. Jeg slet med acne i over 15 år, prøvde ALT!

Så tok jeg endelig en 6 måneders-kur på isotretinoin, og huden min ble perfekt. Nå, et år etterpå KAN jeg få antydning til én kvise ved eggløsning/mens hvis jeg har spist mye sjokolade, men den forsvinner med en gang.

De 6 månedene var en fæl periode, men jeg angrer ikke i det hele tatt.

Anonymkode: 77a97...a29

• Liker 1
  • 2 uker senere...
Skrevet

Å gå regelmessig til hudpleier og få renset huden er også viktig når akneutbruddene er som verst. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...