AnonymBruker Skrevet 4. desember 2019 #1 Del Skrevet 4. desember 2019 10 mnd siden fødsel - tilbake på startvekt men fortsatt svak, slapp og dvask. Startvekta var vel også 7-8 kg høyere enn jeg ønsker. (168 cm og 68/69kg) Jeg hater kroppen min mer enn noen gang - men en like viktig grunn til at jeg ønsker komme i form er at når jeg kommer hjem fra jobb så har jeg absolutt null overskudd til å gjøre noe som helst. I det siste har junior vært syk og våken om natta og det eneste jeg har giddet lage til middag er grandis liksom.. Jeg ønsker å komme i form, men jeg HATER å trene. Jeg greier ikke snu tankegangen min og jeg greier ikke pushe meg selv til å bli skikkelig svett når jeg først trener. Dessuten blir jeg anpusten etter åtte sekunder med pushing og merker selv at jeg begynner å miste tempoet.. Jeg har prøvd mye. Trening på treningssenter - alene og med venner, gruppesirkeltrening på den lokale gymsalen, joggeturer, fjellturer, fitnessapper, fitbit, online spinningtimer på youtube, følger fitnesskontoer med før/etter bilder på IG etc. Jeg går lei. Det er så kjedelig å trene og jeg finner bare unnskyldninger for ikke å trene. Jeg har ett fuckings treningsrom nå i huset med spinningsykkel, vekter og mølle og jeg bruker det ikke!!! Fordi jeg hater å trene. Samboer derimot - pusher seg så hardt at man kan vri opp skjorta hans etter en treningsøkt. Asså jeg har verdens korteste vei - kan trene gratis - når jeg vil - uansett vær og allikevel greier jeg ikke etablere en rutine.. Så har vi mat. Ett kapittel for seg selv. Jeg elsker sjokolade og is og spiser det gjerne hver dag (luuurer på hvorfor jeg ikke går ned i vekt?!?!) og jeg er kongen av lettvintmat fordi jeg har null overskudd etter jobb og fordi jeg er matlei til tusen.. Jeg er ikke en elendig kokk, men jeg er heller ikke sykt interessert i mat og veldig engasjert på kjøkkenet. Jeg hater meg selv for at jeg er sånn. Jeg vil så gjerne føle meg sterk i kroppen igjen. Fit og komfortabel i bikini.. stramme opp og ta av det fettet. Jeg vet jo helt klart hva problemet mitt er. Jeg er tiltaksløs. Jeg har alt av verktøy jeg har bare ikke motivasjonen. Hvordan motiverer DU deg selv til å trene? Og hva kan jeg spise når sjokoladesuget melder seg? (NEI druer og nøtter hjelper ikke) og hva i alle dager skal jeg lage til middager? Det må være lettvint og sunt. Tanken er liksom å legge om kostholdet og trene tre dager i uka på treningsrommet. Har tenkt litt på slike shaker? Har de noe for seg? Er det bare piss at de øker forbrenningen? Anonymkode: 53a08...fb6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2019 #2 Del Skrevet 4. desember 2019 Shaker er bare piss ja. Unødvendige kalorier. Spis heller ordentlig mat. For meg er bare trening en svært innarbeidet rutine og jeg blir utilpass når jeg ikke får trent flere dager på rad. Men jeg hadde ikke giddet å stå på mølle i mitt eget hus og glo inn i en vegg. Jeg trener ute og jeg trener på treningssenter. Mye bedre. Du er bare nødt til å tvinge deg helt til det blir en vane dersom du vil trene. Du MÅ ikke trene. Gå tur i raskt tempo er godt nok, men du blir ikke stram i kroppen av det. Anonymkode: d90ba...c5a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2019 #3 Del Skrevet 4. desember 2019 Oi, som å lese om mitt liv. Om det er noe trøst så er du ikke alene. Anonymkode: 7ff62...16e 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2019 #4 Del Skrevet 5. desember 2019 Ikke overvektig, men som 28 år begynner jeg å merke fort om det er mangel på bevegelse. Får dårlig selvtillit av at kroppen visner bort og får null muskler føles det som. Og kondisen. Så en illustrasjon om depresjon en gang for ikke lenge siden og der illustrerte de at man kan løpe vekk depresjonen. Det visualisere jeg når jeg løper. Depresjonen har dårlig kondis Anonymkode: 43839...441 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet 5. desember 2019 #5 Del Skrevet 5. desember 2019 Jeg setter meg så enkle mål at de blir lette å oppnå, og da slipper jeg dårlig samvittighet og det å nekte meg noe som uansett ikke holder i lengden. Mine mål er kaloritelling og å gå 10 000 skritt hver dag. Om jeg faktisk får ånden over meg og gidder å trene, så gjør jeg det kun fordi jeg har lyst, og kun da. Fungerer åpenbart, siden jeg tross alt har gått ned over 80 kg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2019 #6 Del Skrevet 5. desember 2019 7 timer siden, SPOCA skrev: Jeg setter meg så enkle mål at de blir lette å oppnå, og da slipper jeg dårlig samvittighet og det å nekte meg noe som uansett ikke holder i lengden. Mine mål er kaloritelling og å gå 10 000 skritt hver dag. Om jeg faktisk får ånden over meg og gidder å trene, så gjør jeg det kun fordi jeg har lyst, og kun da. Fungerer åpenbart, siden jeg tross alt har gått ned over 80 kg. R E S P E K T ! Jeg har ei sånn Fitbitklokke og prøver å nå 10 000 skritt hver dag. Normalt er det ikke noe problem dersom jeg tar en god tur med hunden etter jobb, da jeg har en forholdsvis aktiv jobb også. Men nå er det så jævelig deprimerende vær at de lange turene uteblir. Men dersom jeg skal ned må jeg løpe eller sykle tror jeg. Mellom spinningsykkel og mølle velger jeg helt klart mølle. Blir bare sår i ræva av spinningsykkel. tanken er kondisjon en dag i uka og styrkeøvelser 2. Og at jeg trenger på kvelden etter at kidden har lagt seg. Men så blir jeg så jævelig lat. Når det gjelder treningssenter: det vet jeg ikke funker. Jeg bruker det noen mnd før jeg bare blir støttemedlem. Jeg er sosialt mett etter jobb og vil enten være med familie eller alene. Hater å trene foran andre. Jada jada, jeg er rar. Anonymkode: 53a08...fb6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2019 #7 Del Skrevet 5. desember 2019 Trener aldri Anonymkode: f63f6...b1f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Witch24 Skrevet 5. desember 2019 #8 Del Skrevet 5. desember 2019 Du må finne en treningsform som du liker, går du på trening bare for å bli i bedre form funker det ikke og det blir bare enda en stress faktor i hverdagen. Jeg gikk på treningssenter da jeg jobbet turnus, men ble etter vært mer eller mindre støttemedlem...da jeg sluttet m turnus tok jeg opp kampsport igjen og finner det mer lystbetont og morro. Trener 2-3ganger i uka, og gleder meg til trening:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2019 #9 Del Skrevet 5. desember 2019 Hva er målet - gå ned i vekt eller bli «fit»? Evt begge deler? Du kan gå ned i vekt kun ved å justere maten (gå i kaloriunderskudd). Vil du endre kroppssammensetning/bli fit må du i tillegg trene. Jeg tror at trening hjemme ofte ikke fungerer nettopp fordi det er for kort. Og du har 100 avledninger hjemme, og ingen ser det om du jukser heller. Jeg mener ikke at man ikke kan trene seg fit og sprek hjemme, men jeg tror med andre ord at det krever ekstra viljestyrke sammenliknet med å trene på et senter. Har du først kommet deg dit så kan du på en måte ikke fjase det bort, og det ville vært tullete og snu i døra. For min del så har jeg innsett at trening ikke nødvendigvis må kjennes lystbetont - på samme måte som jobb. Ikke kjenn etter, bare gjør det. Det skal ikke være en vurderingssak hver dag. Det er ikke nødvendigvis så gøy å skulle endre livsstil, og de aller fleste kjenner på sjokoladesuget hver dag. Men så fort du får litt fortgang på prosessen så vil ting kjennes lettere, og du vil finne andre ting som motiverer deg. Lykke til 😊 Anonymkode: 1fe90...b79 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2019 #10 Del Skrevet 5. desember 2019 #bortmedmammakroppen..... At det går an... Anonymkode: 3ff78...ac3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2019 #11 Del Skrevet 5. desember 2019 Jeg gleder meg til trening, og trener 5 x 30 min i uken, rett ut døren hjemme. Løping er min egentid. Koser meg med lydbok eller musikk. Liker at jeg slipper å kaste bort tid på å transportere meg til trening, og at det er tidseffektivt. Når det gjelder sjokoladesuget syns jeg trening i seg selv hjelper veldig, men jeg bruker også en del penger på lett kakao rett i koppen. Anonymkode: 87763...928 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2019 #12 Del Skrevet 6. desember 2019 19 timer siden, AnonymBruker skrev: #bortmedmammakroppen..... At det går an... Anonymkode: 3ff78...ac3 Fikk det deg til å føle deg krenket? Anonymkode: 53a08...fb6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2019 #13 Del Skrevet 6. desember 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Fikk det deg til å føle deg krenket? Anonymkode: 53a08...fb6 Er ikke mamma selv, men syns det er trist å se hvordan nybakte mødre har et så heftig fokus på kropp, og at mødre etter å ha født barn hater kroppen sin. Det er helt sykt og jeg forstår ikke at det er mulig å være så forbanna overfladisk. Du har trykket ut en unge, for faen! Og du har båret den inni deg i mange måneder! Du, sammen med en mann, har laget deres avkom og du klager over ekstra vekt, løs hud, strekkmerker og at håret har blitt tynt og at puppene henger mer enn før? Følte meg ikke krenka. Blir lei meg på andres vegne som har så små problemer i livet. Trådstarter, slutt å hat deg selv, da kommer alt naturlig og du kan klare å gå ned i vekt om det er problemet. Har ikke lest innlegget og gidder ikke, skumleste og så bare "hater meg selv for ditten og datten". Du får ikke til en dritt om du skal gå rundt å hate deg selv, du hadde da aldri vært grei mot noen du hater? Vær glad i dere selv for pokker, dere skal leve med dere selv livet ut. Tenk litt over det. Anonymkode: 3ff78...ac3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2019 #14 Del Skrevet 6. desember 2019 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er ikke mamma selv, men syns det er trist å se hvordan nybakte mødre har et så heftig fokus på kropp, og at mødre etter å ha født barn hater kroppen sin. Det er helt sykt og jeg forstår ikke at det er mulig å være så forbanna overfladisk. Du har trykket ut en unge, for faen! Og du har båret den inni deg i mange måneder! Du, sammen med en mann, har laget deres avkom og du klager over ekstra vekt, løs hud, strekkmerker og at håret har blitt tynt og at puppene henger mer enn før? Følte meg ikke krenka. Blir lei meg på andres vegne som har så små problemer i livet. Trådstarter, slutt å hat deg selv, da kommer alt naturlig og du kan klare å gå ned i vekt om det er problemet. Har ikke lest innlegget og gidder ikke, skumleste og så bare "hater meg selv for ditten og datten". Du får ikke til en dritt om du skal gå rundt å hate deg selv, du hadde da aldri vært grei mot noen du hater? Vær glad i dere selv for pokker, dere skal leve med dere selv livet ut. Tenk litt over det. Anonymkode: 3ff78...ac3 Jeg tror kanskje at grunnen til at kvinner ofte bruker termer som «mammakropp» / «babymage» etc er for å forklare folk hvilken situasjon man er i og søker råd i. Kroppen er annerledes om du er 25 uten barn eller 35 med. Mye skjer med kroppen ifm graviditet, i tillegg er det andre praktiske utfordringer man gjerne har. Så jeg tror egentlig det bare er for å skape en slags kontekst, søke råd fra damer som er/har vært i samme situasjon. Anonymkode: 1fe90...b79 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2019 #15 Del Skrevet 7. desember 2019 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror kanskje at grunnen til at kvinner ofte bruker termer som «mammakropp» / «babymage» etc er for å forklare folk hvilken situasjon man er i og søker råd i. Kroppen er annerledes om du er 25 uten barn eller 35 med. Mye skjer med kroppen ifm graviditet, i tillegg er det andre praktiske utfordringer man gjerne har. Så jeg tror egentlig det bare er for å skape en slags kontekst, søke råd fra damer som er/har vært i samme situasjon. Anonymkode: 1fe90...b79 Mulig, men tråder som dette stigmatiserer mammakroppen. Jeg syns det er veldig trist, og jeg er ikke mor selv engang.... Anonymkode: 3ff78...ac3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2019 #16 Del Skrevet 7. desember 2019 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Er ikke mamma selv, men syns det er trist å se hvordan nybakte mødre har et så heftig fokus på kropp, og at mødre etter å ha født barn hater kroppen sin. Det er helt sykt og jeg forstår ikke at det er mulig å være så forbanna overfladisk. Du har trykket ut en unge, for faen! Og du har båret den inni deg i mange måneder! Du, sammen med en mann, har laget deres avkom og du klager over ekstra vekt, løs hud, strekkmerker og at håret har blitt tynt og at puppene henger mer enn før? Følte meg ikke krenka. Blir lei meg på andres vegne som har så små problemer i livet. Trådstarter, slutt å hat deg selv, da kommer alt naturlig og du kan klare å gå ned i vekt om det er problemet. Har ikke lest innlegget og gidder ikke, skumleste og så bare "hater meg selv for ditten og datten". Du får ikke til en dritt om du skal gå rundt å hate deg selv, du hadde da aldri vært grei mot noen du hater? Vær glad i dere selv for pokker, dere skal leve med dere selv livet ut. Tenk litt over det. Anonymkode: 3ff78...ac3 Kom tilbake når du har trykket ut noen unger 😂 hadde jeg slått meg til ro med kroppen min etter tre unger så hadde jeg blitt deprimert. Jeg trives best i egen kropp når jeg er veltrent og slank. Anonymkode: a931b...1c3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2019 #17 Del Skrevet 7. desember 2019 Er ikke mamma selv og vil vel aldri bli det heller da jeg er mann men er alltid i aktivitet, spiser lite godteri, lite brus og har en grei kropp utenom pondusen min men er ok fordi det er ikke det som teller at jeg skal se ut som paradise hotel deltaker men ha det godt med meg selv, driter i hva alle andre mener. Holder man seg til litt gåing, helt ok mat, litt godteri og brus sånn at hjerte å alt det der har det bra så er det greit liksom. Kroppen blir sikkert ikke seende ut når jeg er 70-80år uansett Anonymkode: ab990...bff 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2019 #18 Del Skrevet 7. desember 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Kom tilbake når du har trykket ut noen unger 😂 hadde jeg slått meg til ro med kroppen min etter tre unger så hadde jeg blitt deprimert. Jeg trives best i egen kropp når jeg er veltrent og slank. Anonymkode: a931b...1c3 Du forsto tydeligvis ikke poenget mitt. Anonymkode: 3ff78...ac3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pinkee Skrevet 8. desember 2019 #19 Del Skrevet 8. desember 2019 (endret) Begynn med kostholdet. Rent kjøtt og fisk, med wokede grønnsaker er raskt, og sunt. Dropp å kjøpe sjokolade. Når du begynner å få en balanse i kroppen av sunn mat, så begynner du med korte treningsøkter. 15 min på mølla med fin musikk på øret. Du setter deg tydeligvis for høye mål, sunn mat og 3xtrening i uka, fra usunn kjappmat og null trening. Det er oppskriften på å mislykkes! Min motivasjon til trening er helse. Og, det at kroppen min skal tåle utfordringer. Men, jeg har opplevelser i nær relasjon, som gir meg mye motivasjon for akkurat det. Opplevelser som jeg håper du unngår! Det går på at noen i nær familie overlevde ulykke pga meget godt trent. Endret 8. desember 2019 av Pinkee maskinen postet på egen hånd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2019 #20 Del Skrevet 8. desember 2019 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Du forsto tydeligvis ikke poenget mitt. Anonymkode: 3ff78...ac3 Det er fordi du ikke hadde noe poeng. Du syns det er trist at kvinner som har fått barn hater kroppen sin. Jeg sier igjen, kom tilbake når du har født selv så forstår du hvorfor noen hater hengepuppene, hengemagen, håret som faller av osv. Du skriver jo at du ikke har lest innlegget skikkelig. Gjør det da og svar ts skikkelig ikke bare med svada. Anonymkode: a931b...1c3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå