Gå til innhold

Kaffegjester, er det en norsk greie?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tenker at om om gjester blir dødelig fornærmet fordi de går glipp av middag og 18 taler (ofte den kjedeligste delen av dagen)  så får de pent takke nei.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kvinneguiden er ofte litt merkelig. Er ikke måte på hvor kjedelig bryllup er, spesielt ikke middagen med laaaaange taler. Skulle tro de hadde likt å bli invitert direkte til festen og alkoholen. 

Jeg planlegger bryllup nå, og for å si det med penger: hver middagagjest vil koste oss ca 1500-2000kr. En kaffegjest ville kostet 250-500kr. Nå skal ikke vi ha kaffegjester fordi alle kommer langveisfra, så i stedet er det vel noen som blir skuffet over å ikke få komme i det hele tatt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vet ikke om det er en norsk greie, men det blir i hvert fall mer og mer vanlig. Jeg kan si så mye som at hvis jeg blir invitert som kaffegjest en gang til, så takker jeg nei. Vertskapet sparer de pengene, og jeg slipper bruke penger på klær, sko, hår, gave og reise. Vinn-vinn. 

Anonymkode: c38ca...b7a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.12.2019 den 13.23, O.G. skrev:

Aner ikke om det er en norsk greie eller ikke, men blir det gjort riktig så er det å bli invitert som kaffegjest det beste som er. 

Enig. Gjort riktig så liker jeg det kjempegodt - gjort feil så er det en katastrofe.

Jeg har opplevd å måtte stå å vente UTENDØRS en regnfull aprildag fordi at middagen dro ut. Når vi endelig slapp inn så fikk vi ikke så mye som et glass vann, ALT kostet penger. Ble ikke lenge for å si det sånn.

Jeg har også vært kaffegjest hvor alt var klart til vi kom. Ble tatt godt i mot i et flott lokale som allerede var gjort om til fest. Det var nok av både kake og drikke og det ble servert et lett måltid litt utpå kvelden. Perfekt!

Personlig syntes jeg at bryllupsmiddager ofte er dørgende kjedelige, spesielt når jeg kanskje ikke kjenner brudeparet kjempegodt og derfor ikke kan relatere til talene. Jeg kommer gjerne etter middag og blir med på festen, men ting må bli lagt til rette for at det skal fungere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Forventer ikke samme type gave av kaffegjester. Er jo en greie med at gaven skal være rundt kuvertprisen, og det er jo absolutt ikke det samme når man kommer på kaffe og kaker. 

Anonymkode: 3ce2c...8cf

Jeg har aldri hørt at gaven skal være rundt kuvertprisen, og jeg har til og med hatt jobb relatert til bryllupsbransjen i noen år.

I Norge ligger som regel kuvertprisen for middagen fra 1000,- og opp, i mitt eget endte vi på nesten 1700,-. Jeg hadde aldri gitt eller forventet å få en gave fra f.eks. et vennepar på 3400,-.

Nå er det noen år siden jeg jobbet med bryllupsrelatert arbeid, men da lå gjennomsnittlig pris på gave på rundt 500,-.

Anonymkode: 433aa...71e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har aldri hørt at gaven skal være rundt kuvertprisen, og jeg har til og med hatt jobb relatert til bryllupsbransjen i noen år.

I Norge ligger som regel kuvertprisen for middagen fra 1000,- og opp, i mitt eget endte vi på nesten 1700,-. Jeg hadde aldri gitt eller forventet å få en gave fra f.eks. et vennepar på 3400,-.

Nå er det noen år siden jeg jobbet med bryllupsrelatert arbeid, men da lå gjennomsnittlig pris på gave på rundt 500,-.

Anonymkode: 433aa...71e

Nei, og det ville vært frekt å spørre.  Det er dyrt, spes om bryllupet holdes på et hotell, restaurant ol hvor servering og alt er inkludert. Ingen utenom familie gir gaver til 3-4000 kr til et brudepar. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
10 timer siden, Apocalypte skrev:

Nei, og det ville vært frekt å spørre.  Det er dyrt, spes om bryllupet holdes på et hotell, restaurant ol hvor servering og alt er inkludert. Ingen utenom familie gir gaver til 3-4000 kr til et brudepar. 

«Hei, bare lurer på hva maten og alkoholen koster? Skal kjøpe gave skjønner du☺️»

😂🤦🏻‍♀️

Anonymkode: 58f2f...269

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kaffegjest = Nei, takk for min del.

Har ikke sans for A og B lag i bryllup.

Anonymkode: ffffb...05e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...