Gå til innhold

Hobby psykologer som tror de er eksperter

Fremhevede innlegg

Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den beste terapaut en jeg noen sinne har gått til og har hjulpet meg mest har ikke hatt psykologi, psykiatrisk eller lignende utdannelse. 

Anonymkode: 73f1b...7f9

Nettopp, fordi det er mennesker som tenker selv. De er ikke låst til læreboka/regelboka som handler om stemple oss mennesker. Psykiatrien er basert på konfomitet og likhetsprinsippet. At alle skal være like.

Anonymkode: bbccf...819

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Selv om man er utdannet psykolog trenger du ikke være noe god på mennesker, å kunne hjelpe mennesker i heletatt.

Psykologien er noe utdatert tenkemåte, de er mest opptatt av å merkelappe deg. Putte deg inn i en bås, de fleste diagnoser i dag er bare tull.

Selv valgte jeg en annen vei for å få hjelp, til slutt så er det du selv som må hjelpe deg selv. 

Bra artikkel og nettside forøvrig: http://helseatferd.no/psykiatriske-overgrep/

1 hour ago, AnonymBruker said:

Nettopp, fordi det er mennesker som tenker selv. De er ikke låst til læreboka/regelboka som handler om stemple oss mennesker. Psykiatrien er basert på konfomitet og likhetsprinsippet. At alle skal være like.

Du vet jo ikke hva du snakker om.

Det er helt greit å være misfornøyd med behandlingen sin, og det har du iskkert grunn til også. Men å avfeie et helt fagfelt på det grunnlaget er bare tåpelig.

Anonymkode: f88a6...1ef

• Liker 1
Skrevet

Psykologer har mer kunnskap enn en psyk sykepleier. Ferdig snakka. Dårlige og gode mennesker finnes i alle yrker. 

Det er like stor sjans til å finne en dårlig psykolog som det er å finne en dårlig sykepleier med tilleggsutdanning. 

Anonymkode: 08463...e77

• Liker 1
Skrevet

Noen trenger bare å noen å snakke med for å sette ting i perspektiv å lære seg enkle verktøy for å takle ting, ikke alltid det er behov for psykolog. Om alle som sliter litt med den mentale helsa skulle gå til psykolog, så hadde det vært uendelige lange ventelister.

Anonymkode: dbdf0...3a1

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du vet jo ikke hva du snakker om.

Det er helt greit å være misfornøyd med behandlingen sin, og det har du iskkert grunn til også. Men å avfeie et helt fagfelt på det grunnlaget er bare tåpelig.

Anonymkode: f88a6...1ef

Jo, jeg vet hva jeg snakker om.

Skrevet

Det sitter mer enn nok av slike hobby-psykologer her på Kvinneguiden også!   

Skriver noen om ett eller annet problem de har med noen de kjenner, så kommer garantert alle diagnose-ekspertene raskt løpende: Autisme, psykopat, asbergers, deprimert og så videre, og så videre. En del brukere her innbiller seg at de bare behøver ett par sekunder på å sette diagnose på noen vilt fremmede mennesker som de aldri har møtt...      

Anonymkode: c160e...799

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...