AnonymBruker Skrevet 4. desember 2019 #1 Skrevet 4. desember 2019 Kommunale psy sykepleiere eller sosionomer med kurs er det latterligste jeg hører. De reklamerer seg selv på sosiale medier som terapauter og tror de kan alt og vet alt om psykiske helsevansker. Et 2 dagers kurs i kognitiv terapi, så er de terapauter.. lite ydmyke. Generell sykepleie har lite med psykiatri og gjøre. Skal en bearbeide traumer og forstå sammenkoplinger i hjernen må man ha en profesjon utdannelse som psykolog på 6 år, gjerne med tilleggsutdanning. Mange av disse hobby psykologene deler om sitt eget liv og er lite trygge og profesjonelle i jobben sin. Hadde aldri turt å gått til slike tragiske personer. Gikk til ei engang for 10 år siden.. hun var mer opptatt av utroskapen til stefar enn å hjelpe meg. Alt endte opp med at mamma tok kontakt med henne ang dette. Hun ble ras og avlyste neste timen min. Jalla opplegg.. når nysgjerrigheten tar over på en liten plass.. Anonymkode: 08463...e77 5
Gjest Dævendøtte Skrevet 4. desember 2019 #2 Skrevet 4. desember 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hadde aldri turt å gått til slike tragiske personer. Gikk til ei engang for 10 år siden Ok.
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2019 #3 Skrevet 4. desember 2019 Jeg gikk til psykepleier og sosionom I flere måneder mens jeg venter på plass hos psykolog. Og de var helt fantastiske. Synd det ikke fungerte for deg, men sånn er det ikke for alle. Jeg anbefaler det virkelig. Anonymkode: a5830...8d4 7
Bunuel Skrevet 4. desember 2019 #4 Skrevet 4. desember 2019 10års jubileum i dag og bestemte deg for å markere dagen med å si din mening, endelig? 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2019 #5 Skrevet 4. desember 2019 Har aldri hørt om noen som reklamerer for at de er terapeuter, uansett yrke.. Anonymkode: b790b...cbc 2
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2019 #6 Skrevet 4. desember 2019 9 minutter siden, AnonymBruker said: Kommunale psy sykepleiere eller sosionomer med kurs er det latterligste jeg hører. De reklamerer seg selv på sosiale medier som terapauter og tror de kan alt og vet alt om psykiske helsevansker. Et 2 dagers kurs i kognitiv terapi, så er de terapauter.. lite ydmyke. Anonymkode: 08463...e77 Hvis de er kommunalt ansatt driver de ikke markedsføring på sosiale medier. Det er i strid med kommunens retningslinjer for ansatte. Anonymkode: f88a6...1ef 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2019 #7 Skrevet 4. desember 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis de er kommunalt ansatt driver de ikke markedsføring på sosiale medier. Det er i strid med kommunens retningslinjer for ansatte. Anonymkode: f88a6...1ef Det gjør de her.. legger ut på kommunen sin side på fb.. jeeeeej... vi har vært på et kurs. Nå kan vi alt Anonymkode: 08463...e77
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2019 #8 Skrevet 4. desember 2019 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har aldri hørt om noen som reklamerer for at de er terapeuter, uansett yrke.. Anonymkode: b790b...cbc Det har sett masse av...skremmende mye..De tar seg betalt også som om de skulle hatt master i psykologi, eller profesjonsutdanning, selv om de er fjernt fra det. Anonymkode: 859d6...46e 2
Hakadaki Skrevet 4. desember 2019 #9 Skrevet 4. desember 2019 Høres ut som du har hatt en dårlig erfaring og ja - det er ingen garanti at de er flinke. Således er det med psykologer/psykiatere også. Handler ikke nødvendigvis om profesjon, men om kjemi. At den du snakker med lytter, er interessert, ser deg og virkelig forstår. Dette opplevde ikke du og det skjønner jeg er skikkelig kjipt. 2
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2019 #10 Skrevet 4. desember 2019 De verste er de som selvdiagnoserer seg selv. Anonymkode: e1fc4...d29 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2019 #11 Skrevet 4. desember 2019 6 minutter siden, AnonymBruker said: Det gjør de her.. legger ut på kommunen sin side på fb.. jeeeeej... vi har vært på et kurs. Nå kan vi alt Anonymkode: 08463...e77 Dette henger ikke på greip. Man kan ikke markedsføre sine tjenester på kommunens facebooksider. Det er ikke sånn det fungerer. Er dette et kommunalt tilbud som kommunen gir informasjon om på facebook? Hva er det egentlig du mener? Anonymkode: f88a6...1ef 3
Gjest ti10 Skrevet 4. desember 2019 #12 Skrevet 4. desember 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Generell sykepleie har lite med psykiatri og gjøre. Skal en bearbeide traumer og forstå sammenkoplinger i hjernen må man ha en profesjon utdannelse som psykolog på 6 år, gjerne med tilleggsutdanning. Bare sånn til informasjon så driver ikke psykologer med psykiatri. Det er snakk om to ulike utdannelser.
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2019 #13 Skrevet 4. desember 2019 5 minutter siden, AnonymBruker said: De verste er de som selvdiagnoserer seg selv. Anonymkode: e1fc4...d29 Man kan ikke selvdiagnostisere andre.... Anonymkode: f88a6...1ef 3
Atomlynet Skrevet 4. desember 2019 #14 Skrevet 4. desember 2019 Altså med tanke på hvor psuedovitenskaplig psykologifagfeltet er så kan jeg ikke si de stiller noe dårligere enn en med 6årig profesjonsutdanning. Konsekvensene knyttet til feil samtaleterapi med psykisk syke er også minimale. Hadde de hatt et medisinkurs på 2 dager og prøvd jobben som lege så hadde det vært grunn til bekymring. 2
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2019 #15 Skrevet 4. desember 2019 3 timer siden, Hakadaki skrev: Høres ut som du har hatt en dårlig erfaring og ja - det er ingen garanti at de er flinke. Således er det med psykologer/psykiatere også. Handler ikke nødvendigvis om profesjon, men om kjemi. At den du snakker med lytter, er interessert, ser deg og virkelig forstår. Dette opplevde ikke du og det skjønner jeg er skikkelig kjipt. Så hadde det vært opp til deg så ville du heller vært til behandling hos en middelmådig psykiatrisk sykepleier som du har fantastisk kjemi med enn en dyktig psykolog hvor kjemien mellom dere ikke er helt optimal? Høres veldig rart ut. Anonymkode: ef159...f8d
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2019 #16 Skrevet 4. desember 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Så hadde det vært opp til deg så ville du heller vært til behandling hos en middelmådig psykiatrisk sykepleier som du har fantastisk kjemi med enn en dyktig psykolog hvor kjemien mellom dere ikke er helt optimal? Høres veldig rart ut. Anonymkode: ef159...f8d Absolutt. Går til psykiatrisk sykepleier på DPS. Han er helt fantastisk, og forstår meg godt. Hadde tidligere en psykolog jeg var redd for og syntes var skummel, så det er ikke alltid tittel har noe å si. Personlig kjemi og trygghet er viktigere enn om personen er psyk spl eller psykolog. Anonymkode: 305f3...24c
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2019 #17 Skrevet 4. desember 2019 Psykiatrisk sykepleier har videreutdanning. De erstatter ikke psykiater/psykolog, men er et annet yrke som også jobber med den psykiske helsen. Anonymkode: 88b53...8a1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2019 #18 Skrevet 5. desember 2019 Jeg er sykepleier og mener fornuftig samtale med fornuftig person er bedre enn alt annet. Sullikene i psykiatrien har jeg null tro på. Anonymkode: 65e97...560 3
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2019 #19 Skrevet 5. desember 2019 Den beste terapaut en jeg noen sinne har gått til og har hjulpet meg mest har ikke hatt psykologi, psykiatrisk eller lignende utdannelse. Anonymkode: 73f1b...7f9 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2019 #20 Skrevet 5. desember 2019 Selv om man er utdannet psykolog trenger du ikke være noe god på mennesker, å kunne hjelpe mennesker i heletatt. Psykologien er noe utdatert tenkemåte, de er mest opptatt av å merkelappe deg. Putte deg inn i en bås, de fleste diagnoser i dag er bare tull. Selv valgte jeg en annen vei for å få hjelp, til slutt så er det du selv som må hjelpe deg selv. Bra artikkel og nettside forøvrig: http://helseatferd.no/psykiatriske-overgrep/ Anonymkode: bbccf...819
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå