Gjest ghjest Skrevet 30. mai 2005 #21 Skrevet 30. mai 2005 Ikke bare at de skal ha den med overalt, men de blir jo pinadø større og større! Moderne barnevogner har jo like stor bagasjeplass som Poloen min. Hva søren er det de fyller alle kurvene og hyllene og lommene med? Og ikke nok med det - i går så jeg en barnevogn med TRE barn i! Ellers er jeg fullstendig enig:)
Bare en mann Skrevet 30. mai 2005 #22 Skrevet 30. mai 2005 Må jo snart ha lappen på buss for å kjøre de største barnevognene jo... Sannelig bare motor og markeringslys som mangler.
Gjest *Fiona* Skrevet 9. juni 2005 #23 Skrevet 9. juni 2005 Hvis du presterer å ha problemer med "melkesprengt pupp i ansiktet" når noen har et barn liggende foran brystet, har du trynet ditt litt for nær puppen... Det blir omtrent som å bli forbanna for at en kanal sender dritt på TV, når du har fjernkontrollen i hånda... De fleste jeg ser som ammer på kafé sitter skjrmet til i et hjørnet, de har klær på seg (!) og brystet er tildekket av barnet - du skal ganske nærme og ganske godt opptil for å få så mye som et glimt av pupp (skrekk og gru altså...) og da sier det vel mer om deg enn om moren. Digre barnevogner midt i passasjen er jeg enig i er litt hensynsløst, og bleieskift gjør man da for pokker på toalettet...
Gjest Valhalla Skrevet 9. juni 2005 #24 Skrevet 9. juni 2005 Sett nok av folk som usjenert slenger melkesprengte pupper ut, de synes vel det er så naturlig.
Gjest *Fiona* Skrevet 9. juni 2005 #25 Skrevet 9. juni 2005 Og det er det jo også. Helt utrolig praktisk, faktisk. Men å "slenge" (gud, bilder i hodet ) den ut blir litt spesielt, det er jeg enig i... det er jo lov å bruke huet, mener jeg. Ironisk, i grunnen, at menn som stort sett bruker tiden sin på å sikle over kvinner og deres kroppsdeler, surfer for å se bilder av dem, runker til synet av dem, over, ved siden av og rundt og under og overalt, ikke klarer et glimt av dem når de ikke er til deres bruk. Vittig...
Gjest Valhalla Skrevet 9. juni 2005 #26 Skrevet 9. juni 2005 Tid og sted. Jeg ville synes det var merkelig om en dame kom gående ned Karl Johan uten overdel også.
Gjest *Fiona* Skrevet 9. juni 2005 #27 Skrevet 9. juni 2005 Er du HELT sikker på du ikke ville trodd det var julaften og 17. mai på en gang...?
Gjest Valhalla Skrevet 9. juni 2005 #28 Skrevet 9. juni 2005 Spørs på kvaliteten, var det en melkesprengt etterfødsel pupp ville jeg ikke synes noe særlig, var det en ungpike så hadde det kanskje vært hyggelig. men jeg synes fortsatt det ville vært upassende.
Gjest Gjesta Skrevet 9. juni 2005 #29 Skrevet 9. juni 2005 Jeg synes ikke det passer å amme barn på en kafe! jeg håper det blir slutt på det. Jeg vet jo ikke hvor jeg skal se når folk rundt meg begynenr å ta ut puppene og amme. Dette kan de gjøre hjemme mener jeg. Jeg går på kafe fro å få fred og ro, og jeg blir stresset av ungeskrik og barn som løper rundt. Jeg synes mødre skull efått sine egne kafeer , så kan vi barnløse sitte og kose oss i fred med avisen vår og nyte roen etter en stressende dag...
Gjest *Fiona* Skrevet 10. juni 2005 #30 Skrevet 10. juni 2005 Jeg går på kafe fro å få fred og ro :o Jeg vet ikke hvor du bor hen, men denne var ny for meg. Mulig dere har rolige kafeer der du bor, eller så er det veldig bråkete hjemme hos deg...? jeg blir stresset av ungeskrik og barn som løper rundt Hm, dette må være et ganske stort problem, vil jeg tro, siden samfunnet vårt består av mennesker fra 0 til 90. Helt klart noe DU bør jobbe med, som du ikke kan forlange at andre skal rette seg etter... Eller så burde det kanskje vært egne bydeler for unge intolerante usosiale uten perspektiv? Det ville vært noe, det kunne løst en del problemer, tror jeg. Jeg synes mødre skull efått sine egne kafeer Enig. Å måtte sitte som en annen jøde i 1945 og føle seg beglodd og skult på må være irriterende for hvilken som helst mor, og både mødre og unger hadde hatt det mye morsommere på et sted hvor de kunne være seg selv som de samfunnsmedlemmene de faktisk er. Godt forslag! Jeg for min del irriterer meg noe jævlig over unge mennesker uten jobb og bedre å ta seg til enn å tenke lammende dumme tanker om hvor plagsomme andre mennesker er. Det skulle vært egne kafeer for dem, så jeg slapp å få det SLENGT i fleisen på den måten at det finnes andre typer mennesker enn meg. Nei, jeg tror heller jeg holder meg hjemme.
Gjest Valhalla Skrevet 10. juni 2005 #31 Skrevet 10. juni 2005 Det kunne kanskje være en forretningside det. Kafe med lekerom og god plass til barnevogner og ammerom :-)
Gjest gebi S Skrevet 10. juni 2005 #32 Skrevet 10. juni 2005 Hm, dette må være et ganske stort problem, vil jeg tro, siden samfunnet vårt består av mennesker fra 0 til 90. Helt klart noe DU bør jobbe med, som du ikke kan forlange at andre skal rette seg etter... Eller så burde det kanskje vært egne bydeler for unge intolerante usosiale uten perspektiv? Det ville vært noe, det kunne løst en del problemer, tror jeg. Man MÅ jo ikke tolke alt i verste mening heller - nå vet jeg ikke hva Foxylady egentlig mener, men for min del synes jeg man kan forvente at foreldre som har med seg barn hvor det nå enn måtte være i det minste PRØVER å ta littegranne hensyn til omgivelsene. At ungen begynner å skrike er selvsagt ikke noe man kan forhindre, men man trenger/bør ikke bli sittende i lokalet en halvtime-time med en brølende blåfjeset baby, kanskje. På samme måte som unger etter min mening må få lov til å gå "løs", men likevel kan forventes å sette seg ned, roe seg, ikke løpe over andre menneskers eiendeler/bein sånn veldig lenge av gangen, tafse i andres mat (har opplevd) osv uten i det minste et FORSØK på korreksjon fra foreldrene. Det ER forskjell på likegyldige og hensynsløse foreldres unger og unger med foreldre som legger merke til at de er en del av en litt større sammenheng enn rekkehusleiligheten og barnevogna. Det regner jeg med du er enig i, egentlig. Selvsagt har ikke en baby rukket å få inn så mye hensynstagen og oppdragelse, men for omgivelsene har det i hvert fall litt å si om foreldrene ser ut til å bry seg bittelitt. (for øvrig synes jeg BÅDE egne kafeer til barnevogntog og aksept for å ta med seg baby på brun rolig pub er bra, så lenge foreldrene holder seg edru. Og tar littegrann hensyn.)
Gjest ii Fiona Skrevet 10. juni 2005 #33 Skrevet 10. juni 2005 Det er det. Jeg er forbi spedbarnsperioden for lenge siden, men merker godt i helgene med dårlig vær at det er lite tilbud for barnefamilier på mange steder. Et sted dedikert til barn og foreldre ville vært supert. Da jeg var nanny i USA hadde vi dager hvor vi dro slike steder - de hadde laget lokaler med store lekeområder, spill, hopperom med puter og madrasser osv, og en kafé. Genialt. Ungene treffer andre unger, kan boltre seg uhemmet fysisk på stor plass. Norge er ikke særlig barnevennlig uansett; unger "oppbevares" bare på mer og mindre gode måter til de kan spys ut i den store A4-maskinen, og det skjer fra før de runder året... ut i barnehagen; mamma og pappa må jobbe for å tjene nok penger til å leve i dette svindyre landet. En ser jo det overalt; bare se på folks holdninger i denne tråden... det er ikke innrettet til eller rom for store og små, det er et samfunn for voksne (skjønt til tider regulert som for små barn ). Ups, en liten avsporing...
Gjest Gjesta Skrevet 10. juni 2005 #34 Skrevet 10. juni 2005 Det er så mange ting man ikke kan si om barn før mødre blir rasende på meg. Jeg vil ikke sitte i en kafe hvor det løper rund barn og mødre ammer og unger skriker. Dette gjør meg stresset, og det må jeg da få lov til å mene. Jeg er sjelden på kafe, men når jeg er der har jeg lyst til å slappe av med en god kaffe og en venn. Jeg blir skikkelig stresset av alle ungen som løper rundt og sutrer og skriker. Det er så ille faktisk at jeg har måtte reist meg å gå flere ganger. Jeg er ikke interessert i unger, og slettes ikek interessert i at de løper bort til meg uten at mødrene deres gjør noen ting. Jeg blir veldig irritert av dette. Jeg skulel ønske det fantes kafere for oss som er barnløse som har lyst til å kose seg i fred og ro uten alt det stresset. La barne foreldre få sin egen plass, så kan vi som ikke ønsker dette få lov til å ha barnefri kafeere hvor unger ikek er tillat.. det må jo være en god idde. Hunder er ike tillat på kafeer heller, så jeg ser ingen grunn til at vi ikek skal opprette barnefrie kafeer.. Jada, dere blir sikkert sinte nå, men vi er forskejllige ,og når jeg er på kafe vil jeg helst sliippe barnegråt etc... det mener jeg og jeg er sikker på at det er mange fler4e av oss..
Gjest ii Fiona Skrevet 10. juni 2005 #35 Skrevet 10. juni 2005 Jeg blir skikkelig stresset av alle ungen som løper rundt og sutrer og skriker Igjen, jeg vet ikke hvor du bor hen hvor dette er så ekstremt ille...? Jeg kjenner INGEN, ikke en eneste mamma eller pappa, som LIKEr unger som du beskriver. De fleste går som på glødende kull for at ungene skal gi lyd fra seg i det hele tatt og være til bry for noen, fordi de er dritt lei av skulende blikk og himlende øyne. Bråkete skrikete unger er det ingen som liker er min påstand, men de fleste oppegående mennesker lar vel ikke ungene løpe rundt som huleboere heller. Har vært på mange kafeer i mitt liv, fra poden var spedbarn og til nå han er fem, og han oppfører seg vitterlig som folk flest; drikker opp kakaoen sin (for eksempel) og spør om han kan gå og leke med de andre barna i ballrommet (som det er på de kafeene jeg velger å gå på når jeg har ham med). Når det gjelder foreldre som ikke bryr seg er jeg enig; det er liksom alltid EN unge som ikke klarer å kommunisere med vanlig "innestemme" men må skrike så drøvelen flagrer uansett - sånne får jeg lyst til å filleriste, men det er selvsagt foreldrene man burde filleriste, ikke ungen Men det ble jo litt fjernt fra ammedebatten... det er ikke SÅ ekstremt mange ammende mødre til enhver tid at det er SÅ sjenerende, og hvis det er det foreslår jeg at du heller går på en anen kafé... de fleste kvier seg for å brette seg ut midt i glaninga på folk og prøver å gjøre operasjonen så diskret som mulig; og da synes jeg det er helt greit. De få gangene jeg valgte å amme på kafé var det faktisk umulig å se glimt av hud selv for sambo som satt ved siden av meg, så jeg fatter ikke problemet her... genseren min lå jo inntil, babyen dekket resten. Der satt vi, på et av bordene som var mest skjermet. Og de som ikke klarte å holde til seg øynene fikk for f... skylde seg selv, snytt ble de også; for de fikk ikke en millimeter hud i fleisen Ref ønsket om mindre bråk; en baby som ligger fornøyd ved et bryst skriker ikke
Gjest Gjesta Skrevet 11. juni 2005 #36 Skrevet 11. juni 2005 Hmm, jeg lurer på om det blir like god kaffe på sånne maskiner? De aller dyreste kanskje?? Må vel til anskaffelse av en slik en jeg da, siden det er så mye bråk og merkelige folk på kafeer..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå