Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Les denne artikkelen:

http://www.dagbladet.no/nyheter/2005/05/29/433127.html

Hva synes du om hvis du skulle kose deg på kafe med ei venninne, men dere fikk ikke komme inn fordi dere hadde barnevogn, og om barne vogna sto utafor så fikk du HVERTFALL IKKE LOV TIL Å AMME ditt eget barn?!?!

Hmf...

Blir dette aktuelt i Norge?...Håper ikke det...

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

:ler:

Vant og se! For en stund siden hadde den alltid like reflekterte KG-brukeren Anders26år et flammende innlegg mot offentlig puppeflashing i form av amming på kaféer o.l. Skal se han var forut for sin tid..?

Løsningen må jo uansett være en slags amme-burkha..?

:sjarmor:

Skrevet

Flere steder i Oslo ber deg sette barnevognen utenfor.

Gjest Valhalla
Skrevet

Det er kvalmende med mødre som flasher melkesprengte pupper i offentligheten. Gir alltid en kvalmende følelse å se de sitte der som det er den mest naturlige ting i verden å sitte mitt i byen å mate skrikerungen sin fra sin egen kropp. Get a room som man sier.

Edit: skiftet krapyl til skrikerunge, det er jo ikke barnets feil at moren ikke vet å oppføre seg stakkar.

Skrevet
Flere steder i Oslo ber deg sette barnevognen utenfor.

Ja, heldigvis. Enkelte barnevognførere er helt blinde for sine omgivelser og rene tyranner i sin fremferd.

Amming, derimot, er helt greit. Det forstyrrer ingen, slik jeg ser det.

Skrevet

Ja, heldigvis. Enkelte barnevognførere er helt blinde for sine omgivelser og rene tyranner i sin fremferd.

Amming, derimot, er helt greit. Det forstyrrer ingen, slik jeg ser det.

Litt enig faktisk. Samme i butikker, barnevognene skal være med overalt, greit at man skal legge opp til at man skal komme frem med barnevogn, men en meter kan man vel gå til siden uten å dra med vogna?

Skrevet

Jeg kan faktisk forstå at kafè-eiere lager regler for dette. En barnevogn og litt barneskrik er vel greit. Det samme gjelder diskret amming.

Men jeg går ikke på kafeer der barnevogner sperrer over alt og det er mye barneskrik. Jeg ønsker heller ikke å se pupper når jeg spiser. Ikke fordi jeg synes at amming er ekkelt, men fordi jeg synes at det blir litt for privat.

Jeg har sett folk som har byttet bleier på kafèbord. Ikke særlig delikat. :evil:

Når kafeer blir samlingsted for småbarnsmødre, så tror jeg at dette går ut over omsetningen. Kanskje blir de sittende lenge, uten å kjøpe mer enn litt drikke og be om å få varmet opp glass med barnemat og få vann på tåteflaska. Andre kunder vil kanskje snu i døra når de hører barneskrik og ser at de må hoppe over fem barnevogner for å komme inn i kafeen.

Jeg mener selvsagt ikke at småbarnsmødre skal holde seg unna kafeer, men at de bør ta litt hensyn til andre gjester. Barnevognen bør settes på et egnet sted, ammingen bør være diskret (puppen bør dekkes til) og når knerten skriker som besatt er det kanskje på tide å gå hjem eller ut i friluft?

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg synes det bør være opp til eierne av stedene å bestemme hva slags klientell de ønsker

Gjest Valhalla
Skrevet
Jeg synes det bør være opp til eierne av stedene å bestemme hva slags klientell de ønsker

Dette minner meg om en annen tråd om utesteder.

Skrevet
Det er kvalmende med mødre som flasher melkesprengte pupper i offentligheten. Gir alltid en kvalmende følelse å se de sitte der som det er den mest naturlige ting i verden å sitte mitt i byen å mate skrikerungen sin fra sin egen kropp. Get a room som man sier.

Edit: skiftet krapyl til skrikerunge, det er jo ikke barnets feil at moren ikke vet å oppføre seg stakkar.

Helt enig. Kan virke som nybakte foreldre mener alt skal dreie seg om dem, hele tiden. Innimellom blir dette veldig plagsomt for oss andre.

Dessuten, å nyte medbrakt er jo forbudt på de fleste serveringssteder.

Skrevet
Jeg kan faktisk forstå at kafè-eiere lager regler for dette. En barnevogn og litt barneskrik er vel greit. Det samme gjelder diskret amming.

Men jeg går ikke på kafeer der barnevogner sperrer over alt og det er mye barneskrik. Jeg ønsker heller ikke å se pupper når jeg spiser. Ikke fordi jeg synes at amming er ekkelt, men fordi jeg synes at det blir litt for privat.  

Jeg har sett folk som har byttet bleier på kafèbord. Ikke særlig delikat.   :evil:  

Når kafeer blir samlingsted for småbarnsmødre, så tror jeg at dette går ut over omsetningen. Kanskje blir de sittende lenge, uten å kjøpe mer enn litt drikke og be om å få varmet opp glass med barnemat og få vann på tåteflaska. Andre kunder vil kanskje snu i døra når de hører barneskrik og ser at de må hoppe over fem barnevogner for å komme inn i kafeen.  

Jeg mener selvsagt ikke at småbarnsmødre skal holde seg unna kafeer, men at de bør ta litt hensyn til andre gjester. Barnevognen bør settes på et egnet sted, ammingen bør være diskret (puppen bør dekkes til) og når knerten skriker som besatt er det kanskje på tide å gå hjem eller ut i friluft?

Kunne ikke vært mer enig.

Gjest Gjest
Skrevet

At det var? La meg bare spørre, hvilket parti føler du tilhørighet til?

Skrevet

Ammming er den mest naturlige ting i verden - når du gjør det selv....! Jeg har selv ammet, men aldri i full offentlighet - SÅ naturlig syntes ikke jeg det var. Men å lage et forbud mot det er vel litt i drøyeste laget.

Gjest Anonymous
Skrevet

Må bare innrømme at dette var en god og morsom kommentar. :sjarmor:

Gjest Devil's Spawn
Skrevet

Det er deilig å være Anders 26år i Danmark.

Skrevet

Kunne ikke vært mer enig.

Samme her.

Gjest Anonymous
Skrevet

At noen ammer på kafè er helt greit for meg, det har jeg gjort selv en og annen gang.

Hadde jeg sett noen bytte bleier, så tror jeg jaggu meg jeg hadde sagt i fra, det er jo direkte motbydlig :frustrert:

Jeg syns faktisk at enkelte parkerer barnevognene sine over alt, og på enkelte kafèer er det omtrent småbarnstreff. Er det for mye gråt og hyling finner jeg meg ganske enkelt en annen kafè.

De aller fleste er diskrè når de ammer, men enkelte må blotte mer eller mindre hele brystet, og det skjønner jeg at enkelte kan reagere på. Spesielt eldre mennesker.

Unasett så syns jeg pupp på kafè er greit, men så absolutt ikke bleieskift.

Gjest Valhalla
Skrevet

At det var? La meg bare spørre, hvilket parti føler du tilhørighet til?

Slapp av, det var ment som humor. Av partiene i Norge har jeg mest tilfelles med FrP, som jeg tror du også har. Jeg brukte samme linjen om utesteders diskriminering i at de må bestemme hvilket klientell de ønsker. Hvis de ønsker vestkantsfolk mente jeg at de måtte få lov til det.

Blant annet av hensyn til økonomiske grunner, men jeg fikk voldsomt pepper for det da.

Gjest Fritzz
Skrevet
Samme i butikker, barnevognene skal være med overalt, greit at man skal legge opp til at man skal komme frem med barnevogn, men en meter kan man vel gå til siden uten å dra med vogna?

Ikke bare at de skal ha den med overalt, men de blir jo pinadø større og større! Moderne barnevogner har jo like stor bagasjeplass som Poloen min. Hva søren er det de fyller alle kurvene og hyllene og lommene med?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...