Gå til innhold

Beste kaffekapsler?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer en kapselmaskin, men det er jo ulike merker av kapsler. Noen av dere som har prøvd ulike, feks dolce gusto, tassimo, senseo, og kan si noe om hvilke som er best?😊 jeg har hatt dolce gusto før og den var jo grei selv om jeg absolutt foretrekker filterkaffe😁

Anonymkode: f45fe...e04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Etter min erfaring, Senseo har best vanlig kaffe, men er ubrukelig på alt annet. 

Tips: kaffekapsler er dyrt, og horribelt for miljøet. Legg i litt ekstra penger og kjøp en maskin til hele bønner. Du tjener den inn igjen raskt. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nespresso er desidert det beste etter min mening☺️

Anonymkode: af677...933

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt tassimo og dolce custo. Ca samme greie. men mer utvalg i butikk av tassimo. Bruker dolce custo nå pga jeg synes kaffen blir litt varmere. Vil ha veldig varm kaffe.

Anonymkode: 0a48a...a93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De beste kapslene får du til Nespressomaskin. Både Nespressos egne og en del av de kapslene som passer til N. er bra. 

Jeg har Nespresso selv, men er enig i at kapsler er dyrt. Man trenger ikke ha store forbruket av kaffe før man har spart inn merkostnaden ved en helt grei kaffemaskin i løpet av et par år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Nå har du sikkert kjøpt kaffemaskin, men jeg foretrekker Senseo. De har puter som kan kastes i komposten, og er ganske rimelige her.

Jeg har forøvrig varianten som også kan trakte 1 l kaffe, så bruker den når jeg har gjester.

Anonymkode: 1f0fe...928

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøp en maskin som kverner hele bønner og lager god kaffe.  Vi snakker om en maskin som koster mellom 3 og 20 tusenlapper.  Vil du være den neste som havner på bloggen til Greta Thunberg med en kapselkaffe? Kjøp en Jura, DeLonghi eller Krups maskin.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Nespressomaskin, og er veldig fornøyd med kaffen (vanvittig mange kaffetyper å velge mellom, så alle burde kunne finne sin favoritt :)  Men det er dyrt ja, så hvis jeg hadde drukket veldig mye kaffe hadde jeg nok satset på en god trakter eller presskanne. 

Anonymkode: 92c2f...99b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en Nespressomaskin, og er veldig fornøyd med kaffen (vanvittig mange kaffetyper å velge mellom, så alle burde kunne finne sin favoritt :)  Men det er dyrt ja, så hvis jeg hadde drukket veldig mye kaffe hadde jeg nok satset på en god trakter eller presskanne. 

Anonymkode: 92c2f...99b

Med Senseo, som jeg har, så koster 8 kopper kaffe (1 l) med puter kr 11,-. Om man kjøper filterkaffe til f.eks kr 33,- for 250 g, så koster 8 kopper kr 8,-, (når man bruker 60 g kaffe pr l). Man kan få både billigere og dyrere filterkaffe, så litt vanskelig å sammenligne, med synes ikke det er så stor forskjell. :)

Kaffebønner, som nevnt over her, pleier å være ganske dyre. Synes også kapselkaffe er bedre på smak enn vanlig traktekaffe.

Sjelden man trakter mindre enn 1 l av gangen, og er man alene så kan man måtte tømme ut endel.

Anonymkode: 1f0fe...928

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, AnonymBruker said:

Med Senseo, som jeg har, så koster 8 kopper kaffe (1 l) med puter kr 11,-. Om man kjøper filterkaffe til f.eks kr 33,- for 250 g, så koster 8 kopper kr 8,-, (når man bruker 60 g kaffe pr l). Man kan få både billigere og dyrere filterkaffe, så litt vanskelig å sammenligne, med synes ikke det er så stor forskjell. :)

Kaffebønner, som nevnt over her, pleier å være ganske dyre. Synes også kapselkaffe er bedre på smak enn vanlig traktekaffe.

Sjelden man trakter mindre enn 1 l av gangen, og er man alene så kan man måtte tømme ut endel.

Anonymkode: 1f0fe...928

Jeg liker ikke kaffen fra Senseo spesielt godt, skal jeg ha kapselkaffe vil jeg helst ha Nespresso.

MEN, jeg klarer helt fint å trakte mindre enn 1 liter kaffe om gangen :ler: Vanligvis trakter jeg 4-5 kopper, så lager jeg heller litt mer hvis jeg trenger. Jeg tømmer nesten aldri ut kaffe, med mindre jeg bommer når jeg har gjester. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.12.2019 den 16.00, AnonymBruker skrev:

Nespresso er desidert det beste etter min mening☺️

Anonymkode: af677...933

 

På 5.12.2019 den 16.27, Ullvott skrev:

De beste kapslene får du til Nespressomaskin. Både Nespressos egne og en del av de kapslene som passer til N. er bra. 

Jeg har Nespresso selv, men er enig i at kapsler er dyrt. Man trenger ikke ha store forbruket av kaffe før man har spart inn merkostnaden ved en helt grei kaffemaskin i løpet av et par år. 

 

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en Nespressomaskin, og er veldig fornøyd med kaffen (vanvittig mange kaffetyper å velge mellom, så alle burde kunne finne sin favoritt :)  Men det er dyrt ja, så hvis jeg hadde drukket veldig mye kaffe hadde jeg nok satset på en god trakter eller presskanne. 

Anonymkode: 92c2f...99b

Jeg har aldri prøvd nespresso. Er ikke det espresso alt sammen? Jeg drikker filterkaffe til vanlig 

Anonymkode: f45fe...e04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.12.2019 den 13.02, AnonymBruker skrev:

 jeg har hatt dolce gusto før og den var jo grei selv om jeg absolutt foretrekker filterkaffe  Anonymkode: f45fe...e04

Jeg har bare DC, i tillegg til vanlig filterkaffemaskin og...DC er jo også "filterkaffe" tettstappet inn i liten plass? :fnise: 
Jeg liker å kunne justere mengden i enhver kopp og selv om en har en relativt svak kaffe, så kan en redusere
vannmengden til å få en sterkere smak alikevel. Jeg liker nemlig å mekke mine kaffekopper som jeg vil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig fornøyd med tassimo. 

Har vanlig trakter også (moccamaster), men bruker tassimo hver morgen når det kun skal lages én kopp. 

Anonymkode: 4c374...a80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har selv Dolce Gusto, og foreldrene mine har henholdvis Tassimo og Nespresso. Synes alle er brukbare, men ingen noe spesielt å skryte av. Gikk etterhvert over til kjele, kvern og presskanne, og har ikke sett meg tilbake. Kapselmaskinen brukes bare hvis jeg har gjester som skal ordne seg noe kjapt, og når den ryker skal jeg aldri ha en ny.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

 

Jeg har aldri prøvd nespresso. Er ikke det espresso alt sammen? Jeg drikker filterkaffe til vanlig 

Anonymkode: f45fe...e04

Nespresso er merkenavnet, og har ikke noe med espresso å gjøre. Man får mange slags kaffestyrker med og uten melk til de også, i tillegg til te.

Anonymkode: 1f0fe...928

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

 

Jeg har aldri prøvd nespresso. Er ikke det espresso alt sammen? Jeg drikker filterkaffe til vanlig 

Anonymkode: f45fe...e04

De har to ulike system nå. Original og Vertuo. 

Kapslene er i ulike størrelsen.

Du kan trakte deg alt fra en liten espresso til et stort krus på 2,4 dl.

Anbefaler deg å sjekke Nespresso.com og orientere deg.

Anonymkode: 5ff6b...bf9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Morsomt at dere er så miljønazister slik at vi klarer ikke å spise kjøtt eller bruke plast uten å få oppgulp, men kaffekapsuler, DE skal du ha!  Oh the irony. 

DQuTawqUIAAz9iO.jpg

Anonymkode: eada2...99f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Morsomt at dere er så miljønazister slik at vi klarer ikke å spise kjøtt eller bruke plast uten å få oppgulp, men kaffekapsuler, DE skal du ha!  Oh the irony. 

DQuTawqUIAAz9iO.jpg

Anonymkode: eada2...99f

Hvem er du og dere du snakker til? :hallo:

Anonymkode: 5ff6b...bf9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Morsomt at dere er så miljønazister slik at vi klarer ikke å spise kjøtt eller bruke plast uten å få oppgulp, men kaffekapsuler, DE skal du ha!  Oh the irony. 

Ikke helt enkelt å forstå hvem du sikter til her, men Nespresso kapsler resirkulerer man.

Anonymkode: 1b371...846

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Morsomt at dere er så miljønazister slik at vi klarer ikke å spise kjøtt eller bruke plast uten å få oppgulp, men kaffekapsuler, DE skal du ha!  Oh the irony. 

DQuTawqUIAAz9iO.jpg

Anonymkode: eada2...99f

Artig at du viser bilder fra et gjenvinningsanlegg for nettopp Nespressokapsler, da :fnise: De har jo i alle fall et retursystem, i motsetning til mange andre. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...