Gå til innhold

Mensen-Redusere blødning?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg blør så hinsides mye og blir slapp, svett og skjelven de første dagene. 

vært like ille fra dag 1 som 11 åring, nå er jeg i 30 åra og holder på å bli gal! 

Hva er garantert å hjelpe? 

Anonymkode: 67cde...fe7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det gjorde jeg også helt til jeg satt inn hormonspiral. Jeg kan vel ikke garantere, men har hørt at det er veldig vanlig. 

Anonymkode: 4a237...a73

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det gjorde jeg også helt til jeg satt inn hormonspiral. Jeg kan vel ikke garantere, men har hørt at det er veldig vanlig. 

Anonymkode: 4a237...a73

Vurderer det OM det ikke har vektøkning som bivirking. Veier nok fra før. 

Skrevet

Er du ferdig med barn? Da kan det være et alternativ å brenne bort livmorslimhinnene ved varmebehandling. Et par timer på dagkirurgisk avdeling, full narkose, en ukes sykemelding og et nytt liv etterpå. Dette snakkes for lite om egentlig, på mitt lokale sykehus foretar de dette inngrepet på 2-4 kvinner i uka. Slimhinnene kan vokse ut igjen etter noen år, vær obs på det. Jeg merker økt blødning ett år etter inngrepet, men er temmelig nær overgangsalderen så håper det går greit. Uansett- ikke i nærheten av hvor ille det var. 

Anonymkode: 41e3b...701

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du ferdig med barn? Da kan det være et alternativ å brenne bort livmorslimhinnene ved varmebehandling. Et par timer på dagkirurgisk avdeling, full narkose, en ukes sykemelding og et nytt liv etterpå. Dette snakkes for lite om egentlig, på mitt lokale sykehus foretar de dette inngrepet på 2-4 kvinner i uka. Slimhinnene kan vokse ut igjen etter noen år, vær obs på det. Jeg merker økt blødning ett år etter inngrepet, men er temmelig nær overgangsalderen så håper det går greit. Uansett- ikke i nærheten av hvor ille det var. 

Langt ifra ferdig med barn. Har kun ett så langt. Blei værre etter fødsel, trodde det skulle bli bedre🥶

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hjelper dette mot utflod også eller bare mens? Føler jeg ikke kan klage, for til gjengjeld er det jo veldig sunt der nede når det er konstant tsunami, men det er jo også ganske slitsomt å må helgardere seg hele tiden.

Anonymkode: ddb8c...40c

Skrevet

Fastlege eller gynekolog! Det finnes ting som kan hjelpe, hormonprevensjon er en av de. Det finnes også medisiner (cyclocapron) som tar ned blødningsmengden uten å være prevensjon. 

Anonymkode: 7806a...dbf

Skrevet

Har du menssmerter kan det hjelpe å ta Naproksen 200mg, som er et preparat som selges som smertestillende mot menssmerter.
Mange kvinner får mye lettere blødning når de bruker den et par dager i starten av syklusen.

Skrevet
1 hour ago, Minya said:

Mange kvinner får mye lettere blødning når de bruker den et par dager i starten av syklusen.

Dette er bullshit, Naproxen har ikke denne effekten

Anonymkode: 9ecf8...305

Skrevet
På 3.12.2019 den 15.47, AnonymBruker skrev:

Jeg blør så hinsides mye og blir slapp, svett og skjelven de første dagene. 

vært like ille fra dag 1 som 11 åring, nå er jeg i 30 åra og holder på å bli gal! 

Hva er garantert å hjelpe? 

Hos meg hjalp en diett endring hvor jeg endret kostholdet 360 grader, etter 3 år blør jeg mye, men kan ikke sammenlignes med den krana som var før, jeg slett med ekstrem blødning i 12 år, savner det ikke for å si det slik...

Anonymkode: d51aa...252

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...