Gå til innhold

Vennepar som ekskluderer meg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Velg familiemedlemmer som faddere! Besteforeldre, foreldres søsken el. Du trenger bare to. Da slipper du hele diskusjonen. Disse vennene er ikke dine venner, TS, og dermed allerede diskvalifiserte!

Endret av Juniper
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor i allverden er han så gira på å ha disse menneskene som faddere? Aldri i livet om jeg ville gitt folk som disset mannen min, en så stor rolle i mitt barns liv. Det ville bare vært fullstendig feil og jeg hadde heller droppet hele fadderopplegget! Her synes jeg du skal si veldig klart i fra og ikke la de få ha "tvilen" til gode. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skal sies at mannen min var ganske uskyldig i saken.. Vi begge trodde jeg var invitert og dro til den landsdelen den helga, fant ikke ut før Lørdag kveld at jeg ikke var invitert. Mannen fikk melding om at han ble hentet søndag morgen, han gav da beskjed at vi skulle kjøre sammen, men fikk svar at selskapet kun var for familie og faddere. Så var litt for sent å trekke seg.

Anonymkode: 4e5b1...954

Lot disse vennene deg da sitte alene??? I så fall, hadde jeg tatt igjen med samme mynt; kun kompisen til mannen invitert som fadder! Eller invitert begge, og sagt når de kom; "så kjekt at begge kom, det er jo for gale hvis vi skulle holdt deg utenfor" til dama ;)

Anonymkode: 19e57...b3a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Ulven skrev:

Hadde ikke vært aktuelt for meg å velge begge til faddere når de så til de grader ekskluderer en av to i et forhold. Nope skjer ikke. 

Her må du bare vært klar til mannen din at disse av en eller annen grunn ikke vil ha noe med deg å gjøre, og da blir det fullstendig feil overfor deg å velge de til faddere.

Her var det vel ikke snakk om å velge begge til faddere, men at TS ikke engang var velkommen i dåpsselskapet hvor mannen var fadder, eller misforstod jeg? 

Anonymkode: 19e57...b3a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her var det vel ikke snakk om å velge begge til faddere, men at TS ikke engang var velkommen i dåpsselskapet hvor mannen var fadder, eller misforstod jeg? 

Anonymkode: 19e57...b3a

Hun er ikke invitert med på noe, ikke i bryllup, ikke dåp.. Disse vennene ekskluderer ts fra alle store begivenheter og later som hennes mann er fortsatt en ungkar. Jeg synes ingen av de bør være faddere. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ditt barn også TS og du skal ha like mye rett til å være med å velge faddere som din mann. Dere kan ikke ha faddere der en av dere ikke vil, og du vil ikke ha disse som faddere da de har behandlet deg dårlig. Det bør din mann forstå. Det er ikke slik at bare han kan velge faddere alene til deres barn. 

Anonymkode: 4a888...b20

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her

Ang bryllupet dems, om jeg var invitert eller ikke vet jeg ikke, mannen ringte selvsagt og spurte litt diskré, og fikk da bekreftet at jeg også var velkommen. 

Dåpen var i samme by som foreldrene til mannen bodde og vi bodde hos dem den helgen, så jeg ble der bare imens dåpen og selskapet foregikk. Vi har egentlig aldri snakket noe særlig om det, begge syntes det var veldig merkelig og ingen av oss liker å ta opp slike ting, skyver det under teppet. Han ønsket heller ikke å lage noen scene så han dro og latet som ingenting. 

Mannen min ønsker veldig å ha denne kompisen til fadder, da de har vært gode venner i alle år. Han føler også at kona også må velges da de har vært sammen i alle år og de føles nesten litt ut som en package deal. Har jo selvsagt nevnt til mannen at jeg synes det er litt kleint og ubehagelig etter dåpen de arrangerte, men han ønsker å glemme hele greia. 

Mannen min liker å se det beste i alle. Alle gjør feil og han liker ikke å bære nag. Han mener absolutt ikke noe vondt, han bare foretrekker å glemme slike hendelser, se fremover og satse på det beste. 

Anonymkode: 4e5b1...954

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her

Ang bryllupet dems, om jeg var invitert eller ikke vet jeg ikke, mannen ringte selvsagt og spurte litt diskré, og fikk da bekreftet at jeg også var velkommen. 

Dåpen var i samme by som foreldrene til mannen bodde og vi bodde hos dem den helgen, så jeg ble der bare imens dåpen og selskapet foregikk. Vi har egentlig aldri snakket noe særlig om det, begge syntes det var veldig merkelig og ingen av oss liker å ta opp slike ting, skyver det under teppet. Han ønsket heller ikke å lage noen scene så han dro og latet som ingenting. 

Mannen min ønsker veldig å ha denne kompisen til fadder, da de har vært gode venner i alle år. Han føler også at kona også må velges da de har vært sammen i alle år og de føles nesten litt ut som en package deal. Har jo selvsagt nevnt til mannen at jeg synes det er litt kleint og ubehagelig etter dåpen de arrangerte, men han ønsker å glemme hele greia. 

Mannen min liker å se det beste i alle. Alle gjør feil og han liker ikke å bære nag. Han mener absolutt ikke noe vondt, han bare foretrekker å glemme slike hendelser, se fremover og satse på det beste. 

Anonymkode: 4e5b1...954

Jeg skjønner mannen sin at det sikkert ikke er lett. Men  vet du hva, noen ganger så må man faktisk tørre å ta en konflikt eller to. Jeg er heller ikke en som er glad i å ha konflikter med venner og bekjente, men her hadde jeg faen ikke nølt  for å stå opp for deg. Jeg hadde selvfølgelig forsøkt å sagt ifra på en pen måte først, men jeg hadde absolutt ikke akseptert at de hadde behandlet deg sånn som det der. Hvis de da fortsatt ikke hadde vært villig til å endre på holdningene sine, så hadde det sagt noe om hva slags venner de egentlig var, hvis de respekterte både meg og kona så lite..

 

Her må mannen din gro seg et par med baller, for det er måte på hvor feig og føyelig man kan være.. Sorry ass, jeg er glad i folk som prøver å se det beste i alle, men dette er en feiging.

Anonymkode: 22d31...8e4

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker said:

Ts her

Ang bryllupet dems, om jeg var invitert eller ikke vet jeg ikke, mannen ringte selvsagt og spurte litt diskré, og fikk da bekreftet at jeg også var velkommen. 

Dåpen var i samme by som foreldrene til mannen bodde og vi bodde hos dem den helgen, så jeg ble der bare imens dåpen og selskapet foregikk. Vi har egentlig aldri snakket noe særlig om det, begge syntes det var veldig merkelig og ingen av oss liker å ta opp slike ting, skyver det under teppet. Han ønsket heller ikke å lage noen scene så han dro og latet som ingenting. 

Mannen min ønsker veldig å ha denne kompisen til fadder, da de har vært gode venner i alle år. Han føler også at kona også må velges da de har vært sammen i alle år og de føles nesten litt ut som en package deal. Har jo selvsagt nevnt til mannen at jeg synes det er litt kleint og ubehagelig etter dåpen de arrangerte, men han ønsker å glemme hele greia. 

Mannen min liker å se det beste i alle. Alle gjør feil og han liker ikke å bære nag. Han mener absolutt ikke noe vondt, han bare foretrekker å glemme slike hendelser, se fremover og satse på det beste. 

Anonymkode: 4e5b1...954

Det er mannen din sine venner. Han har latt de sette deg i situasjoner som er svært ubehagelige for deg ved flere anledninger, uten å stå opp for deg. Og nå presser han på for å få de begge som faddere. Han tar jo ikke hensyn til dine følelser her.

Mener fremdeles at det egentlige problemet ditt er mannen du er gift med. Hadde han respektert deg og stått opp for deg, så hadde antagelig vennene hans også respektert deg (og hvis ikke ville de ikke vært vennene hans lenger)

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker said:

Ts her

Ang bryllupet dems, om jeg var invitert eller ikke vet jeg ikke, mannen ringte selvsagt og spurte litt diskré, og fikk da bekreftet at jeg også var velkommen. 

Dåpen var i samme by som foreldrene til mannen bodde og vi bodde hos dem den helgen, så jeg ble der bare imens dåpen og selskapet foregikk. Vi har egentlig aldri snakket noe særlig om det, begge syntes det var veldig merkelig og ingen av oss liker å ta opp slike ting, skyver det under teppet. Han ønsket heller ikke å lage noen scene så han dro og latet som ingenting. 

Mannen min ønsker veldig å ha denne kompisen til fadder, da de har vært gode venner i alle år. Han føler også at kona også må velges da de har vært sammen i alle år og de føles nesten litt ut som en package deal. Har jo selvsagt nevnt til mannen at jeg synes det er litt kleint og ubehagelig etter dåpen de arrangerte, men han ønsker å glemme hele greia. 

Mannen min liker å se det beste i alle. Alle gjør feil og han liker ikke å bære nag. Han mener absolutt ikke noe vondt, han bare foretrekker å glemme slike hendelser, se fremover og satse på det beste. 

Anonymkode: 4e5b1...954

Ja, men hvorfor kan ikke mannen din respektere at du ikke greier å glemme hele greia? Hvorfor er det viktigere for han at kompisen er fadder enn at du er glad og tilfreds? Når man er ektefeller, så er man på lag! Ditt kompromiss er jo at vennen kan være fadder, det er mer enn de aller fleste ville strukket seg etter en slik behandling.. 

På meg, så virker det ut som du er veldig spak og har lite gjennomslagskraft slik du legger det frem her. Du sier "det er litt kleint og ubehagelig" til mannen din. Da skjønner jeg jo godt hvorfor han tar så lett på det at de skal være faddere. Du står jo ikke opp før deg selv 🤔 klarer dere ikke å snakke om følelser og verdier i forholdet deres? Si det som det er. 

Anonymkode: e692f...24b

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du og mannen bør komme dere til noen som kan lære dere å snakke sammen på en god måte. Sånn at dere kan lufte vanskelige ting, ta opp problemer og sette grenser. Sammen. 

Han presser dine grenser og prøver å ignorere dem, og det er ikke greit.

Jeg tror du nå bare skal si at du har tenkt på saken, og du ønsker en av hans foreldre og en av dine foreldre som fadder. Ingen utenforstående, da venner kan komme og gå, mens besteforeldre varer livet ut. Eventuelt et søsken fra hver side. 

Å be han men ikke henne og sånne halvveis-løsninger skaper bare mer konflikt! Vær tydelig når du sier det til han, ikke unnskyld deg, og vær bestemt. Eventuelt kan du skrive det ned og gi han om det kjennes enklere for deg. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ts her

Ang bryllupet dems, om jeg var invitert eller ikke vet jeg ikke, mannen ringte selvsagt og spurte litt diskré, og fikk da bekreftet at jeg også var velkommen. 

Dåpen var i samme by som foreldrene til mannen bodde og vi bodde hos dem den helgen, så jeg ble der bare imens dåpen og selskapet foregikk. Vi har egentlig aldri snakket noe særlig om det, begge syntes det var veldig merkelig og ingen av oss liker å ta opp slike ting, skyver det under teppet. Han ønsket heller ikke å lage noen scene så han dro og latet som ingenting. 

Mannen min ønsker veldig å ha denne kompisen til fadder, da de har vært gode venner i alle år. Han føler også at kona også må velges da de har vært sammen i alle år og de føles nesten litt ut som en package deal. Har jo selvsagt nevnt til mannen at jeg synes det er litt kleint og ubehagelig etter dåpen de arrangerte, men han ønsker å glemme hele greia. 

Mannen min liker å se det beste i alle. Alle gjør feil og han liker ikke å bære nag. Han mener absolutt ikke noe vondt, han bare foretrekker å glemme slike hendelser, se fremover og satse på det beste. 

Anonymkode: 4e5b1...954

TS, det virker som om i sin iver etter å gjøre alle(inkludert seg selv) til lags har mannen din null skrupler med å ofre deg.

Jeg tror det smarteste du kan gjøre for forholdet er å konfrontere han direkte med hvor ugreit det er mot deg å insistere på disse som faddere. Hvis du lar dette gå er det sannsynlig at du gradvis mister mer og mer respekt for han. Og det vil på sikt skade ekteskapet deres mye mer enn å være tydelig her og nå.

En annen ting; hvis han har så store problemer med å stå opp for kona si, hvor trygg er du på at han kommer til å stå opp for barnet sitt når det trengs?

Endret av NymeriaRhoynar
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ha en kompis som fadder er greit nok (selvom jeg ikke synes dennne kompisen virker OK i det hele tatt), men det er da ingen logikk inat også kona  må være fadder. Det er vel ikke vanlig. Hos oss er der ingen par hvor begge er fadder.

Anonymkode: 23284...6f2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje den har rett som sier at mannen din egentlig ikke liker deg og at han har sittet å beklaget seg over deg til dem, har rett? De hater deg jo. Dette er jo totalt ekskluderende og uhøflig og da fortjener de ikke begge å bli inkludert tilbake. Tror ikke jeg kunne stolt på noen som behandlet meg slik - Tror ikke jeg hadde turt å la dem passe ungen for eksempel. Disse menneskene er ikke normale i toppetasjen. Innehar ikke normal fornuft, høflighet og empati.

hadde dette vært meg tror jeg nok mannen min ville ha merket at jeg var uenig - tror jeg hadde uttrykt mange slags gloser for å uttrykke min misnøye over dette paret. Dersom det ikke hadde vært nok å si det til mannen min (fordi han var tøffel og idiot) - Hadde jeg sagt det til dem face to face og jeg hadde ikke pakket det inn. Om han ikke hadde "stått opp" for meg, hadde jeg "stått opp" for meg selv. Din manns håndtering av disse situasjonene forsurer jo forholdet mellom dere som par. Her er det helt klart en selvfølge å kutte psykopatparet ut av vennekretsen eller kutte ut mannen.

Anonymkode: 99e12...b8f

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skal sies at mannen min var ganske uskyldig i saken.. Vi begge trodde jeg var invitert og dro til den landsdelen den helga, fant ikke ut før Lørdag kveld at jeg ikke var invitert. Mannen fikk melding om at han ble hentet søndag morgen, han gav da beskjed at vi skulle kjøre sammen, men fikk svar at selskapet kun var for familie og faddere. Så var litt for sent å trekke seg.

Anonymkode: 4e5b1...954

Nei, egentlig ikke siden Du er hans familie. Mannen din viste dårlig lederskap her.

Endret av O.G.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skal sies at mannen min var ganske uskyldig i saken.. Vi begge trodde jeg var invitert og dro til den landsdelen den helga, fant ikke ut før Lørdag kveld at jeg ikke var invitert. Mannen fikk melding om at han ble hentet søndag morgen, han gav da beskjed at vi skulle kjøre sammen, men fikk svar at selskapet kun var for familie og faddere. Så var litt for sent å trekke seg.

Anonymkode: 4e5b1...954

Uskyldig??? Du forsvarer en som er en del av problemet.

Se på deg selv, se innlegget du skrev først. Hva faen er det folk tenker med mange ganger i livet? Av valg når det kommer tik partnere og "venner". Godtar å bli behandlet om dritt, lar seg trykke ned. Ta tak i livet DITT!!!! Ikke la deg behandle på denne måten!

DIn mann er jo totalt tilbakestående, samme gjelder disse "vennene"!

Anonymkode: a27d0...40b

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har nok sagt noe om TS til disse vennene og han er livredd for at det skal komme henne for øre. Derfor han ikke rocker båten og setter seg i respekt hos disse vennene i etterkant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min omgangskrets er det bare enkeltpersoner som er faddere. Jeg og mannen har vært gift i 12 år, og i løpet av denne perioden har jeg blitt fadder til 3, og han til 2, aldri som par. 

Selv om vi er gift er vi ikke limt sammen med hofta. Det hender vi blir invitert til bryllup og selskap som enkeltpersoner, da i en naturlig setting, for eksempel at vi er en venninnegjeng på 10 som alle blir invitert uten følge.

Sagt på en annen måte skiller vi mellom venninner/kompiser, og vennepar der vi alle fire har en god relasjon. 

Det er riktignok litt sært å ikke invitere begge til en slik dåp. Men jeg ville ikke lagt så mye i det. 

Imidlertid veldig sært av mannen din å nå insistere på å ha henne som fadder. 

Anonymkode: 83094...6fc

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...