Gå til innhold

Vennepar som ekskluderer meg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal gjøre mitt beste slik at dette ikke blir rotete, på forhånd beklager om det blir det. 

Mannen min er fra en annen landsdel, vi bosatte oss i hjembyen min da det ble mest naturlig for oss. Mannen min har en kompis fra hjemstedet som flyttet til samme sted som oss da han skulle studere, kjæresten hans ble med og de er i dag gift og har nettopp fått deres første barn. 

Vi hadde vært samboere i tre år da de skulle gifte seg, det var kun samboeren min sitt navn som stod på invitasjonen, mannen min mente at jeg også var invitert men synes hele greia var litt merkelig. Jeg ble ikke invitert i utdrikningslaget hennes og jeg ble heller ikke med på "vennebildene" i bryllupet deres. 

Sommeren etter giftet vi oss, selvsagt stod begge navnene på invitasjonen, hun ble invitert i utdrikningslaget og stilte seg pent opp da venninne bildene ble tatt i bryllupet. 

Da barnet deres skulle døpes ble mannen min spurt om han ville være fadder, ble på ingen måte fornærmet over at jeg ikke ble spurt, men jeg var heller ikke invitert i selskapet, det var kun for familie og faddere.. Det stusset jeg litt på da mannen min var fadder.. jaja..  

Nå holder vi på å på legge dåp og mannen ønsker å ha de som faddere, han mener det blir helt feil å kun ta en av de. Jeg prøver å foreslå om vi ikke skal velge søsken eller noen andre, for å slippe dette men han er veldig bestemt på at de skal være faddere. 

Det kan for all del være at det kun er meg som er proppet med hormoner og lite søvn, men jeg synes dette begynner å bli en smule kleint.. 

Anonymkode: 4e5b1...954

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde aldri gått med på at noen som behandler meg så dårlig skal være fadder på barnet. Gikk mannen din i barnedåpen kun han var invitert til? Hadde ikke godtatt at han takket ja til det heller. Her får du sett ned foten og si nei. 

Anonymkode: 066ff...f22

Skal sies at mannen min var ganske uskyldig i saken.. Vi begge trodde jeg var invitert og dro til den landsdelen den helga, fant ikke ut før Lørdag kveld at jeg ikke var invitert. Mannen fikk melding om at han ble hentet søndag morgen, han gav da beskjed at vi skulle kjøre sammen, men fikk svar at selskapet kun var for familie og faddere. Så var litt for sent å trekke seg.

Anonymkode: 4e5b1...954

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal sies at mannen min var ganske uskyldig i saken.. Vi begge trodde jeg var invitert og dro til den landsdelen den helga, fant ikke ut før Lørdag kveld at jeg ikke var invitert. Mannen fikk melding om at han ble hentet søndag morgen, han gav da beskjed at vi skulle kjøre sammen, men fikk svar at selskapet kun var for familie og faddere. Så var litt for sent å trekke seg.

Anonymkode: 4e5b1...954

Utrolig sært, men da burde mannen din sagt nei takk til hele fadderopplegget. 

Anonymkode: 066ff...f22

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

 

Da barnet deres skulle døpes ble mannen min spurt om han ville være fadder, ble på ingen måte fornærmet over at jeg ikke ble spurt, men jeg var heller ikke invitert i selskapet, det var kun for familie og faddere.. Det stusset jeg litt på da mannen min var fadder.. jaja..  

Nå holder vi på å på legge dåp og mannen ønsker å ha de som faddere, han mener det blir helt feil å kun ta en av de. Jeg prøver å foreslå om vi ikke skal velge søsken eller noen andre, for å slippe dette men han er veldig bestemt på at de skal være faddere. 

Det kan for all del være at det kun er meg som er proppet med hormoner og lite søvn, men jeg synes dette begynner å bli en smule kleint.. 

Anonymkode: 4e5b1...954

Hadde ikke vært aktuelt for meg å velge begge til faddere når de så til de grader ekskluderer en av to i et forhold. Nope skjer ikke. 

Her må du bare vært klar til mannen din at disse av en eller annen grunn ikke vil ha noe med deg å gjøre, og da blir det fullstendig feil overfor deg å velge de til faddere.

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skal gjøre mitt beste slik at dette ikke blir rotete, på forhånd beklager om det blir det. 

Mannen min er fra en annen landsdel, vi bosatte oss i hjembyen min da det ble mest naturlig for oss. Mannen min har en kompis fra hjemstedet som flyttet til samme sted som oss da han skulle studere, kjæresten hans ble med og de er i dag gift og har nettopp fått deres første barn. 

Vi hadde vært samboere i tre år da de skulle gifte seg, det var kun samboeren min sitt navn som stod på invitasjonen, mannen min mente at jeg også var invitert men synes hele greia var litt merkelig. Jeg ble ikke invitert i utdrikningslaget hennes og jeg ble heller ikke med på "vennebildene" i bryllupet deres. 

Sommeren etter giftet vi oss, selvsagt stod begge navnene på invitasjonen, hun ble invitert i utdrikningslaget og stilte seg pent opp da venninne bildene ble tatt i bryllupet. 

Da barnet deres skulle døpes ble mannen min spurt om han ville være fadder, ble på ingen måte fornærmet over at jeg ikke ble spurt, men jeg var heller ikke invitert i selskapet, det var kun for familie og faddere.. Det stusset jeg litt på da mannen min var fadder.. jaja..  

Nå holder vi på å på legge dåp og mannen ønsker å ha de som faddere, han mener det blir helt feil å kun ta en av de. Jeg prøver å foreslå om vi ikke skal velge søsken eller noen andre, for å slippe dette men han er veldig bestemt på at de skal være faddere. 

Det kan for all del være at det kun er meg som er proppet med hormoner og lite søvn, men jeg synes dette begynner å bli en smule kleint.. 

Anonymkode: 4e5b1...954

Det er ikke noe galt i å velge en person i et par som fadder, det er rart å ikke invitere den andre i selskapet. Hvordan forsvarer mannen din at begge skal være faddere når bare han ble valgt som fadder til deres barn?

Føler du på noen som helst måte at han er på din side her?

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal sies at mannen min var ganske uskyldig i saken.. Vi begge trodde jeg var invitert og dro til den landsdelen den helga, fant ikke ut før Lørdag kveld at jeg ikke var invitert. Mannen fikk melding om at han ble hentet søndag morgen, han gav da beskjed at vi skulle kjøre sammen, men fikk svar at selskapet kun var for familie og faddere. Så var litt for sent å trekke seg.

Anonymkode: 4e5b1...954

Om det var min kone/kjæreste som hadde blitt med meg til en annen landsdel for å delta i dåp - for så å få melding om at hun ikke var velkommen, så hadde jeg også nektet å gå. Vennskapet med disse folkene hadde blitt fullstendig avsluttet, og jeg hadde ikke nølt med å gi dem kraftig beskjed om hvorfor. 

Venneparet er søppelfolk, men det er faktisk mannen din jeg er mest sjokkert over. Hvorfor i all verden står han ikke opp for deg, hvorfor i all verden tåler han at kona hans ekskluderes? 

  • Liker 46
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Visjon skrev:

Om det var min kone/kjæreste som hadde blitt med meg til en annen landsdel for å delta i dåp - for så å få melding om at hun ikke var velkommen, så hadde jeg også nektet å gå. Vennskapet med disse folkene hadde blitt fullstendig avsluttet, og jeg hadde ikke nølt med å gi dem kraftig beskjed om hvorfor. 

Venneparet er søppelfolk, men det er faktisk mannen din jeg er mest sjokkert over. Hvorfor i all verden står han ikke opp for deg, hvorfor i all verden tåler han at kona hans ekskluderes? 

Jeg er 100% enig med deg her!!

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal sies at mannen min var ganske uskyldig i saken.. Vi begge trodde jeg var invitert og dro til den landsdelen den helga, fant ikke ut før Lørdag kveld at jeg ikke var invitert. Mannen fikk melding om at han ble hentet søndag morgen, han gav da beskjed at vi skulle kjøre sammen, men fikk svar at selskapet kun var for familie og faddere. Så var litt for sent å trekke seg.

Anonymkode: 4e5b1...954

Her burde jo mannen din ha stått på din side!

Anonymkode: 46637...2f5

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal de være faddere for barnet ditt? Du er jo ikke i vennekretsen deres engang. Ville ikke invitert dem i selskapet heller, siden det ikke er noe vennskap. Blir de sure er det bare å si ifra at siden du ikke ble invitert i hverken bryllup eller dåp regner dere de ikke som veldig nære venner. Du får bruke vetoretten din her om ikke mannen skjønner problemet, høres ut som det er noe galt med ham om han synes det er Ok at du blir ekskludert?! 😱

Anonymkode: 9eb04...91b

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik oppfører man seg ikke, og de kan ikke være faddere. Faddere skal hele familien forholde seg til. Da må de også ha et godt forhold til ALLE i familien.

Anonymkode: 700fa...8e1

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ditt reelle problem er at du er gift med en mann som ikke respekterer deg. At han også har venner som ikke respekterer deg er, slik jeg ser det, kun et lite "tilleggsproblem".

Mannen din kan tydeligvis si ifra og kjempe for sine meninger, siden han kjemper for gjennomslag på at begge vennene skal være faddere. Hvor var denne kampviljen da du ble utestengt fra dåpen deres? Hvorfor har han ikke sagt ifra til vennene at de må respektere kona hans?

Dette går igjen i tråd etter tråd på KG, hvor man klager over svigermor, kjærestens ex eller hvem det måtte være - hvor det relle problemet egentlig er kjæresten/mannen.

 

Anonymkode: 31f23...167

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan er de når dere er sammen da? Oppleves de som hjertelige/inkluderende, eller er stemningen klein? (Kan skjønne om den er klein nå, men sånn før alt dette begynte?)

Rare greier. Jeg ville iallfall ikke hatt de som faddere.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mann her.. hadde ALDRI akseptert at noen behandlet kona mi slik... beklager å si det men mannen din er en komplett idiot. 

Anonymkode: ecaa8...c25

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hadde ALDRI gått med på at kona skulle vært fadder for mitt barn. Kunne akseptert at mannen fikk, men da skulle ikke kona fått kommet i selskapet. Hadde sagt samme rett tilbake, selskapet er kun for faddere og familie. Så fikk mannen min velge den løsningen, eller at ingen av dem er faddere og ikke kommer i dåpen. 

Anonymkode: 83327...ab0

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy fader at det går an. Jeg ble mest sint på mannen din som tydeligvis syns det er greit å ekskludere deg.

Anonymkode: 8eb98...357

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde ALDRI gått med på at kona skulle vært fadder for mitt barn. Kunne akseptert at mannen fikk, men da skulle ikke kona fått kommet i selskapet. Hadde sagt samme rett tilbake, selskapet er kun for faddere og familie. Så fikk mannen min velge den løsningen, eller at ingen av dem er faddere og ikke kommer i dåpen. 

Anonymkode: 83327...ab0

Dette er smålig, men jeg kjenner at jeg vipper litt i samme retning ettersom TS er blitt behandlet så vanvittig respektløst.

Anonymkode: 714c7...058

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan mannen din ha sittet hos de og sutret og klaget over deg, TS? Jeg kan egentlig ikke tenke meg noen annen grunn til å behandle en god venns ektefelle så demonstrativt ille, og mannen vet hva han har gjort og sagt, så han tør ikke konfrontere dem. Sånne tilfeller har jeg lest om før. Men å behandle en god venns livsledsager på denne måten uten grunn hører ingen sted hjemme! 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...