Gå til innhold

Kattemat.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Orijen. Fri tilgang

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fri tilgang på Royal Canin Kitten. I tillegg får hun våtfor fra samme merke en til to ganger daglig, alt etter hvor mye hun spiser.

Skrevet
På 2.12.2019 den 21.00, Jolen77 skrev:

En katt skal ikke gå raskt ned i vekt. Hvis de slankes til normalvekt i løpet et par uker, så høres det ut til å være litt rask vektnedgang? Eller er det bare snakk om veldig lite overvekt på dem?

Vi har en katt som er normalvektig og en som veier ca 1,5 kg for mye. Var hos veterinær og fikk beskjed om at han må ned i vekt, men at det skal skje over tid. Har ikke startet på diettfór enda, dette skal vi gjøre i samråd med veterinær. Vi skal dit over nyttår. Våre katter har fått en halv pakke våtfór hver dag, men nå gir vi gradvis litt mindre av dette. Ellers så får de tørrfór som vanlig. Mindre av andre godbiter. 

Ang det å gi forskjellig fór så kan jeg ikke tenke meg at det gjør så mye så lenge begge fór er av samme gode kvalitet og katten ikke blir syk i magen sin ved bytte. 

Vi gir slankefor med en gang vi ser at han begynner å bli rund. Så det er ikke for rask vektnedgang.

På 2.12.2019 den 21.32, tussi680 skrev:

Hvordan skal man bytte for tenker du? Har alltid hørt at man kan blande foret litt langsiktig så magen ikke får plager av det.

Vi er litt heldige der, kattene våre tåler å bytte fra ett for til et annet uten noen form for å blande. 

Anonymkode: ea914...c5c

• Liker 1
  • 4 måneder senere...
Skrevet

Hei igjen!

Ja, nå går pus fortsatt på Pro planen, den er virkelig favoritt. Nå har jeg kjøpt en liten pose med ny smak men som er Pro plan.

Prøver dere ut flere typer for nå?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...